Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Nie załącza się wentylator chłodnicy


Barn1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Opisze swój problem:

Wczoraj pojechałem do Wrocławia. Wszystko fajnie dopóki nie stanąłem w korkach. Stoję, patrze a tu wskazówka temperatury na tej białej kresce za 90st. :shocked: i za chwile wywala kontrolka płynu. No to patrze gdzie tu zjechać. Zjechałem poczekałem ostygł no i pojechałem dalej. Na trasie wszystko było oki. Ale mówie w takich korkach to mógł się zagrzać choć nie chce mi się wierzyć ..... Podjechałem pod dom czekam aż się zagrzeje. Jest 90st. czekam czekam. Chłodnica zaczęła już robić się ciepła czyli termostat działa. Wskazówka zaczęła się wychylać w prawo a tu nic. Wiatraki stoją. ruszyłem autem i momentalnie zaczęła spadać na 90st.

Zawsze po dojechaniu do pracy temperatura miała już 90st. dzisiaj ledwie 80st.

Do tej pory nie zauważyłem tego bo nie stałem nigdzie w korkach. Do pracy mam 22 km i wskazówka zawsze ładnie stawała na 90st.

Podłączyłem pod VAG wchodzę w ENGINE a tam żadnego błędu.... Dzisiaj podłącze jeszcze raz i sprawdzę no ale muszę szukać dlaczego się nie włączają...

Bezpieczniki dobre. Może jeszcze sprawdze przekaźnik???

(Jest jeden temat o nie włączających się wiatrakach troszkę niżej ale dotyczy silnika ALT i wywala mu płyn a u mnie wszystko z płynem oki jest stan cały czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy miałeś włączoną klimatyzację? Kiedyś miałem podobny problem, również w korku przy włączonej klimie temperatura przekraczała 90 stopni i okazało się, że do wymiany był elektryczny wentylator klimatyzacji (który powinien zacząć działać po włączeniu klimatyzacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVJ

Masz moduł mocy na przednim pasie pod maską. Od niego biegną kable do wentylatora a w drugą stronę do kabiny przez taką dużą kostkę koło zbiornika wspomagania. i z tamtego miejsca idzie pod błotnikiem nadkolem do kabiny wchodzi. Tam do kostki na lewym słupku kolo kierowcy. nie pamiętam koloru kostki "chyba czerwony".

Ale zacznij od odpięcia wentylatora od modułu na pasie przednim i podepnij go bezpośrednio do akumulatora. na krótko. Sprawdzimy czy wentylator w ogóle kręci.

jeśli tak to szukamy dalej.

może czujnik temperatury któryś. jest ich chyba 3 czy 4. więc jest z czego wybierać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy miałeś włączoną klimatyzację?

Klimatyzacja cały czas wyłączona.

Dzisiaj po pracy będę sprawdzał na krótko. Dzięki za odpowiedzi. Jakby był jakiś czujnik to na VAG nie powinno wyskoczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz moze jeszcze przekaznik w obudowie ECU :) moze gdzies tam wilgoc sie dostala

Czyli według tej rozpiski: http://www.a4-klub.pl/smf/all_numeryczny_opis_przekaznikow_vag-t136701.0.html

mam patrzeć przekaźnik 213, 370 i 373???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec obudowe i sprawdz moze miales zatkane odplywy w podzszybiu , woda stala a wilgoc dostala sie do srodka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam działa? Zobacz przekaźnik 370 pod kierownicą i 373 koło ECU. Jak otworzysz zakrywkę bezpieczników to zobaczysz 370

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...