Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana płynu chłodniczego


izariz

Rekomendowane odpowiedzi

no to pany który to jest wąż do zsunięcia żeby pojawiła sie ta dziurka na kroćcu do odpowietrzenia, najlepiej foty proszę bo ja mam odpowietrzone w sposób jak opisywałem wyżej i tak jeżdżę rok i jest OK (poza tym ze wskazania temp. na wskazniku nie zgadzają się z tymi na clinmatronicu)no chyba że czegoś nie zauważyłem jak on to robił hmm. no ale sprawdziłbym sobie po zsunięciu tego węża czy powietrza nie ma w układzie tylko where is it ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki, ta harmonikjak to tylko oslona, a pod nia ida 2 weze do nagrzewnicy.

Juz nie pamietam, ktory sie lekko zsuwa i jest tam taki otworek do odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się pod tą harmonijką są dwa węże.Wąż z lewej strony ma dziurke pod końcem i odpowietrza się w ten sposób, że luzując cybant zsuwa się go troche tak ażeby powietrze uciekło przez tą własnie dziurke.Ja miałem jednak z tym dzis problemy bo myślałem,że jak zsune ten wąż to będzie syczeć powietrze aż do momentu kiedy wytrysnie płyn.Nie stało się tak ani nie syczało zbytnio ani płyn nie wytrusnął.Nabrałem wobec tego niepewności czy oby to dobrze zrobiłem :roll: W środku gorąco że można się ugotować.Swiadczyło by to o tym że nagrzewnica nie jest zapowietrzona.No i kolejny napotkany problemo to, że nie umiałem nagrzać silnika tak żeby się wentylator włączył(jest to oczywiscie wymagane).Silnik był uruchomiony na postoju z pół godziny a temperatura sztywno na 90st. Dodatkowo przygazowywałem to też nie pomogło.Czy wobec tego 1.8T AEB tak zajefajnie trzyma temperature że nie może się przegrzać?hhmmm.....,już sam nie wiem czy dobrze zrobiłem robote. :neutral: .Dodam że płyn najlepiej spuscic zaworkiem po lewej stronie na dole chłodnicy,jest tam najniższy punkt i wszystko zlatuje.Termostat oczywiscie wymieniony.Ale to odpowietrzenie...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki, ta harmonikjak to tylko oslona, a pod nia ida 2 weze do nagrzewnicy.

Juz nie pamietam, ktory sie lekko zsuwa i jest tam taki otworek do odpowietrzania.

:oops::oops::oops: przed chwila sprawdzałem masz rację jak patrzysz to lewy jest z tą dziurką lekko go zsunołem i poleciał mi płyn, obydwa węże są gorące także wszystko OK jeszcze raz sorki z tamtą uwagę głupio mi teraz :oops:

[ Dodano: 21-11-2006, 20:22 ]

tak żeby się wentylator włączył(jest to oczywiscie wymagane).

:?: :shock: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: :shock: :?:

No tak każdy mechanik ci to powie :mrgreen: przecież termostat jest zamknięte normalnie przy zimnym silniku w więc jak nalejesz płynu to musisz tak zagrzać ażeby się termostat otwarł, a otwarcie termostatu jest jednoznaczne z włączeniem dmuchawy.Wtedy jak się termostat otworzy to płyn zejdzie ze zbiornika do układu,wtedy dolewamy płynu.Jak termostat będzie zamknięty-silnik nie rozgrzany to skąd masz wiedziec ile płynu dolać ażeby stan był dobry?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, ale koledze wiki, chodzilo o zalanczanie sie wentylataora jak mniewam bo wentylator jest na wisko i kreci sie od odpalenia silnika caly czas.

Co do odpowietrzenia to trzeba bylo sie przejechac kawalek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się ale w naszych audiczkach wentylator naparza cały czas i osiągniesz temp. max 90 stopni także mogłeś se czekać do następnej zimy :mrgreen: . W innych autach to wentylator stoi i tak około 100 stopni się załancza i to jest oznaka całkowitego otwarcia termostatu ale w Audi jak masz 90 stopni to termostat jest otwarty a wentyl naparza cały czas i temp ta stoi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, ale koledze wiki, chodzilo o zalanczanie sie wentylataora jak mniewam bo wentylator jest na wisko i kreci sie od odpalenia silnika caly czas.

No tak ten kręci się cały czas,a mnie chodziło o ten drugi który włancza się przy temperaturze ponad norme :wink: .Samochodem się przejechałem,ale nic to nie dało,a silnik w dodatku się jeszcze schłodził.Wentylator napewno sprawny bo jakis czas temu pamiętam jak się włączył.A dzis za cholere się chciał.Zakryłem mu nawet chłodnice na postoju z przodu żeby nie ciągnął powietrza przez nią tym wentylatorem na wisco,bo w ten sposób się jeszcze schładza.Temperatura sztywno na 90st. Jutro zgłębie temat jeszcze i pomajstruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, drugi zalancza sie w skrajnych przypadkach i jak klime wlonczysz. Nie sadze zeby przy dzisiejszych temp zalonczyl Ci sie ten drugi.

Po przejechaniu jak Ci sie schlodzil to podejzewam, ze chyba termostat nie taki zalozyles. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, drugi zalancza sie w skrajnych przypadkach i jak klime wlonczysz. Nie sadze zeby przy dzisiejszych temp zalonczyl Ci sie ten drugi.

Po przejechaniu jak Ci sie schlodzil to podejzewam, ze chyba termostat nie taki zalozyles. :razz:

Hmmmm....,Kiedy otwiera się termostat? wobec tego..

Termostat był ok "Wahlera"i ten co ma być, w sklepie dobrze dobrali,pasował jak ulał w to wglębienie.

W każdym poprzednim samochodzie tak robiłem że czekałem aż się wentylator włączy.Mój znajomy który ma myjnie samochodową i zajmuje się wymianą płynów tak też własnie robi.Nie znam innego sposobu.No chyba że w Audi jest jakoś inaczej :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, to, ze pasowal to nie znaczy, ze dobry. :razz:

Mozliwe, ze ma zla temp otwierania i bedzie kicha. :razz:

Co do odpowietrzania to moze sam sie odpowietrzy ja tak mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. termostatu to 86st. powinien być dobry..,koleś w sklepie specjalnie sprawdzał,według kodu silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, to jak mi wytlumaczysz to co napisales:

Samochodem się przejechałem,ale nic to nie dało,a silnik w dodatku się jeszcze schłodził.
:?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się może zle to troche napisałem,schłodził w sensie że był chłodniejszy na dotyk,tak mi się przynajmniej wydawało :roll: ,ale na wskazniku cały czas 90st. Teraz to już jasne że się ten drugi nie włancza ,jedynie w ekstremalnych przypadkach gdzie się w lato w długim korku stoi.Znajomy wprowadził mnie w błąd troche mówiąc że trzeba czekać aż się włączy ten wentylator :mad: No więc powinno być ok! skoro w srodku gorące powietrze leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko jasne :mrgreen: jak węże przy nagrzewnicy masz gorące wej/wyj to wszystko OK reszta powietrza zbiornikiem poszła, a ten termostat Wahlera (Made in France) nie jest chyba gut bo znajomy w sklepie z częściami jak przyszedłem do niego po termostat to mi odradzał ten i sciągnoł mi oryginalny Germany (Bremer czy jakoś tak) jak je porównywalem w realu to normalnie szok tamten Wahlera to jak z odpustu w porównaniu do tego niemieckiego koszt 50 zł :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat Wahlera (Made in France) nie jest chyba gut bo znajomy w sklepie z częściami jak przyszedłem do niego po termostat to mi odradzał ten i sciągnoł mi oryginalny Germany (Bremer czy jakoś tak) jak je porównywalem w realu to normalnie szok tamten Wahlera to jak z odpustu w porównaniu do tego niemieckiego koszt 50 zł :wink:

Ja zapłaciłem za ten 70zł i to mi w sklepie powiedział że to jest jeden z lepszych bo mógł mi zamówic za 30 zeta :???: .Sam nie wiem zobaczymy jak się będzie sprawować.Jak w Srodku będzie znów zimno to znaczy że termostat szczelił.Ale jestem dobrej myśłi że będzie mi służyć.A z tymi wężami do nagrzewnicy to sprawa jest taka że mam je gorące.Bardzo mnie zmyliło to że wczesniej wydawało mi się że węże te powinny być całe zalane płynem,a tak nie jest.Płyn swobodnie przepływa 1/10 wężą czyli lekko ciurczy i tak chyba ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

węże te powinny być całe zalane płynem,a tak nie jest.Płyn swobodnie przepływa 1/10 wężą czyli lekko ciurczy i tak chyba ma być.

eee lepiej to konkretnie sprawdź, bo jak sam twierdzisz reszta z 1/10 to powietrze to jaki sens odpowietrzania, tam ma właśnie nie być powietrza, mi po lekkim zsunięciu leciał płyn z tej dziurki czyli wniosek ze wąz jest pełen i jest OK i nie ma zatoru w postaci powietrza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,zgadza się węże te które idą do nagrzewnicy mają być całe zalane.Poradziłem sie mechanika i trzeba to dokładnie tak robic jak chce się płyn wymienic: rozgrzać silnik,spuscic płyn,zalać nowym płynem tyle ile wejdzie,i teraz najlepiej w dwie osoby.Zsunąć wąż od nagrzewnicy z dziurką,druga osoba dmucha w zbiornik:) ,i jeśli wytrysnie płyn z dziurki to szybko założyć węża spowrotem i jest git.Dmuchanie jest konieczne bo płyn nie podejdzie sam w to miejsce bo jest zbyt wysoko.Pózniej jeśli w srodku ogrzewanie grzeje dobrze to jest ok!Po zgaszeniu i ostygnięciu silnika sprawdzic stan i dolać do odpowiedniego poziomu bo zawsze coś ubędzie po pierwszym wystygnięciu silnika.I cała recepta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:???: hmm no z tym dmuchaniem to się jeszcze nie spotkałem, ja tam nie miałem dmuchane i wszystko jest OK, piszesz że płyn nie podejdzie tak wysoko jak to nie to skad on tam się bieże :lol: pompa go wepchnie i powietrze jeśli tam jest poleci ta dziurka no ale może to dmuchanie to tez jakaś koncepcja hmmm :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zraz ktos mnie pewnie bedzie "prostowal" :razz: , ale nie dalej jak dwa dni temu wymienilem caly plyn chlodniczy..

sprawa wygladala tak. Pojechalem do swojego mechanika, on odkrecil kurek w zbiorbiczku, podniosl autko i spuscil plyn... trwalo to jakies - 5min.. Zkrecil kranik przy chlodnicy i wlal do pelna plynu.. Zekrecil kurek, przejechalem sie kawalek-jakies 5km i odkrecilem kurek przy zbiorniczku.,- dolalem do pelna i smiga:) Koles jest mechanikiem od ladnych paru lat i o zadnym dmuchaniu w rurke nie slyszal :wink: Widac co mechanik to inna szkola. W kazdym razie autko grzeja jak grzalo i nadal pieknie 3ma mi 90st :wink:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...