Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana płynu chłodniczego


izariz

Rekomendowane odpowiedzi

W moim AEB jest śruba do spuszczenia plyny z bloku silnika w pompie,dostrzeglem ja jak wymienialem pasek nierządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu sprawdzalem stan plynu i okazalo sie ze jest do wymiany.

Możesz wyjaśnić ta myśl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze odgrzewam takiego starego kotleta, ale mam problem ze swoim ADR z 96.

Chodzi o to, że jeszcze w jesieni zauważyłem, że mam stan płynu chłodniczego na minimum i postanowiłem go uzupełnić. W zbiorczniku mam zielony płyn więc jest to zapewne oryginalny płyn G11. Niestety za namową osób postronnych pozwoliłem aby dolano mi płynu niebieskiego chyba petrygo ale głowy nie dam. Wlano ok szklanki. Od tamtego czasu minelo ponad pol roku i widzę, że znowu mam niski stan płynu poniżej min i nie wiem co zrobić ?

1.Co dolać, a może wymienić cały płyn ?

2.Dlaczego płynu ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymien plyn, najlepiej na rekomendowany przez producenta (rozowy G12 ANTIFREEZE), poprawnie odpowietrz uklad oraz obserwuj czy nie masz wyciekow wewnetrznych lub zewnetrznych.

Pozdr :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, ze producent do modeli do 96 roku zaleca G11 i tak tez jest w książce "sam naprawiam Audi A4".

Dopiero od 97 jest G12. Czytałem, że niektórzy pomimo starszego rocznika wymieniaj na G12, ale sam nie wiem.

Może wymienić na Prestone? To chyba jakiś uniwersalny i można kupić 4L za 29zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że bardzo dobre są płyny dynagel 2000. A zawsze jak wymieniam w samochodach płyn to po zalaniu trzymam obroty jak już jest silnik ciepły na poziomie 2000obr/m a wcześniej włączam ciepły powietrze i wiem że jak już leci gorące powietrze w środku to jest dobrze odpowietrzone bardzo ładnie powietrze ucieka ponieważ pompa je przegoni. Jeżeli to nie pomaga to wtedy odkręcam wąż przy nagrzewnicy. No w audi 80 bywa że powietrze staje pod czujnikiem temperatury płynu chłodniczego to po prostu wystarczy go odchylić i wsadzić z powrotem. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalewam albo prestone płyn lub kupuje koncentrat i wode i mieszam lub tez k2 Cooller (płyn)zielony.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie odświeże troche temat.mam takie pytanko,otóż wymieniałem ostatnio termostat,a wiadomo że trzeba spuscić płyn a że był jeszcze dobry to nie wymieniałem na nowy tylko spowrotem go zalałem ale już jest go mniej niż było,i teraz pytanie czy moge dolać samego koncentratu G12 do zbiorniczka żeby mieć prawidłowy stan? powinno sie sie wymieszać raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn krąży obiegu wiec sie wymiesza :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak dzięki wielkie i jeszcze jedno,G12 plus rózni sie czymś od zwykłego g12 ,bo taki chciałem zakupić jak na tej aukcji

http://moto.allegro.pl/org-plyn-chlodniczy-audi-vw-seat-skoda-g12-plus-i1693071826.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak dzięki wielkie i jeszcze jedno,G12 plus rózni sie czymś od zwykłego g12 ,bo taki chciałem zakupić jak na tej aukcji

http://moto.allegro.pl/org-plyn-chlodniczy-audi-vw-seat-skoda-g12-plus-i1693071826.html

Powinien być fioletowy i mieszać się zarówno z G12 jak i G11 (sam naprawiam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...