Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana płynu chłodniczego


izariz

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się zima i chciałbym zalać świeży płyn do układu. I tu mam pytanie. Jak to zrobić, czy jest jakiś korek spustowy, jeśli tak to w którym miejscu? Czy lepiej udać się do magika? Ile wchodzi płynu - 5l wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest z prawej strony chlodnicy na dole jak wyjmiesz zaslepke od halogena to zobaczysz - odkrecany duzym srobokretem krzyzakowym. jak bedziesz sposzczal stary to zdejmij jeszcze przewod gumowy ktory wchodzi do chlodnicy na gorze to szybciej zleci.

u mnie weszlo 7 l.

a powinienes zrobic sam bo nawet odpowietrzec nie trzeba tylko zlewasz i zalewasz

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według "mądrej książki" do takiego silnika - 6,0 litra. Ps. Ja bym nie ryzykował mieszania z wodą. Może się okazać, że koszty naprawy są dużo wyższe niż kwota oszczędności. Ale to tylko moje prywatne zdanie... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,5 l.

Spuść wszystko odpinając rurę przy termostacie i na dole chłodnicy.

Później mordęga z odpowietrzaniem , ale jakos dasz radę :mrgreen:

Dodam tylko że na ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze.

Nie trzeba dawać na grzanie.

To nie polonez i płyn przez nagrzewnicę przepływa zawsze, niezależnie czy grzejesz, czy klima włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze.

Nie trzeba dawać na grzanie.

To nie polonez i płyn przez nagrzewnicę przepływa zawsze, niezależnie czy grzejesz, czy klima włączona.

musze przyznac ze mnie zaskoczyles, musze po powrocie do domu zajrzec do madrej ksiazki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dark79, kolega ma racje, a temperatura jest regulowana nie za pomoca ilosci przeplywajacego plynu tylko klapka, ktora daje wiecej lub mniej powietrza z zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mozliwe ze przez to ze układ jest zapowietrzony auto grzeje sie przez jakies 4 kilometry jazdy i dochodzi do 88 stopni max ??Moze ktos wrzucic fotke gdzie znajduje sie ten odpowietrznik ??Dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jeśli masz zapowietrzony układ to prędzej się silnik przegrzeje niz będzie niedogrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolek, przeciez juz dark79, napisal gdzie sie znajduje odpowietrzenie.

jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania

poszukaj kolo aku. chyba to jest ten waz po prawo jak sie stoi twarza do silnika.

silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jeśli masz zapowietrzony układ to prędzej się silnik przegrzeje niz będzie niedogrzany.

Dzięki,ale zerkne jeszcze z ciekawosci,musze termostat wymienic chyba :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! panowie chciałem troche odgrzać temat bo mam do wymiany termostat i nie wiem gdzie się on znajduje.Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć w jakis błyskotliwy sposób,a jakby ktoś miał fotke jakąś gdzieś się ten termostat znajduje to już byłbym w siódmym niebie.Co do odpowietrzania to już troche poczytałem tu i tam i w moim A4 B5 1.8T AEB najlepiej odpowietrzyć na wężu do nagrzewnicy.To najwyższy punkt instalacji i tam zbiera się wszystkie powietrze.Jest tam taki zaworek do odpowietrzania.Z góry dzięki za podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie odpowietrzenie odbywa się tak: nalewamy płynu do zbiornika nie zakręcamy go i silnik niech pracuje bąble pójdą i powietrze ucieknie zbiornikiem (zostanie wypchnięte bo tam jest najwyższy punkt w tym zbiorniczku wrównawczym) no i po jakimś czasie jak przestanie bombolić gasimy dolewamy według potrzeb i jest gicio tak to przynajmniej u mnie robił kumpel z serwisu OPLA przy wymianie rozrządu :wink:

[ Dodano: 21-11-2006, 09:53 ]

bolek, przeciez juz dark79, napisal gdzie sie znajduje odpowietrzenie.
jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania

poszukaj kolo aku. chyba to jest ten waz po prawo jak sie stoi twarza do silnika.

Obrazek

to nie jest ten wąż no jak sobie wyobrażasz ciecz w takim prostokątnym harmonijkowym wężu, poza tym w książce Sam naprawiam jest pokazany okrągły wąz tylko który to jest to nie wiem nie mogłem go namierzyć :???: nie wiem czy to nie jest ten co wchodzi do zbiorniczka hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ponownie. Mechanik do którego jeżdże mówił mi że w A4 w tych silnikach trzeba dobrze odpowietrzyć instalacje chłodzenia ponieważ miał przypadki że pękała głowica na zle odpowietrzonym układzie przez właśnie powietrze w układzie.Z tym że bąble same uciekną się nie zgodze ponieważ zbiorniczek przynajmniej u mnie w 1.8T -AEB jest niżej od wężów z nagrzewnicy. Tak to prawda,że powietrze ucieknie samo do zbiorniczka ale tylko te które zostało na dole.Pompa nie przepcha powietrza przez nagrzewnice.Taką teorie usłyszałem od speca.Tak więc będe odpowietrzać na tych wężach które idą do nagrzewnicy,jak już wspominałem jest tam taki zaworek specjalnie do odpowietrzania pod taką osłonką plastykową harmonijkową.Zrobie foty podczas pracy i wkleje do forum pózniej.Wielkie dzięki za schemat :mrgreen: i za inne odpowiedzi.Odezwe się dzis po robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie odpowietrzenie odbywa się tak: nalewamy płynu do zbiornika nie zakręcamy go i silnik niech pracuje bąble pójdą i powietrze ucieknie zbiornikiem (zostanie wypchnięte bo tam jest najwyższy punkt w tym zbiorniczku wrównawczym) no i po jakimś czasie jak przestanie bombolić gasimy dolewamy według potrzeb i jest gicio tak to przynajmniej u mnie robił kumpel z serwisu OPLA przy wymianie rozrządu :wink:

Nie jest to takie proste jak piszesz ale nie zamierzam wykładu z fizyki robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...