Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana płynu chłodniczego


izariz

Rekomendowane odpowiedzi

Zraz ktos mnie pewnie bedzie "prostowal"

Nikt Cie nie bedzie prostowal. :mrgreen:

Ja mialem podobnie jak wymienialem rozrzad. Po wszystkim zalalem to co spuscilem i weszlo odziwo wszystko. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zraz ktos mnie pewnie bedzie "prostowal" :razz: , ale nie dalej jak dwa dni temu wymienilem caly plyn chlodniczy..

sprawa wygladala tak. Pojechalem do swojego mechanika, on odkrecil kurek w zbiorbiczku, podniosl autko i spuscil plyn... trwalo to jakies - 5min.. Zkrecil kranik przy chlodnicy i wlal do pelna plynu.. Zekrecil kurek, przejechalem sie kawalek-jakies 5km i odkrecilem kurek przy zbiorniczku.,- dolalem do pelna i smiga:) Koles jest mechanikiem od ladnych paru lat i o zadnym dmuchaniu w rurke nie slyszal :wink: Widac co mechanik to inna szkola. W kazdym razie autko grzeja jak grzalo i nadal pieknie 3ma mi 90st :wink:

pozdrawiam

żadnego prostowania nie będzie bo zrobione prawidłowo a nie jak tu niektórzy wydziwiają :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też wydaje mi się że układ ma zdolnośc do samoodpowietrzania a otworek na jednym z krućców pomaga przy pierwszym zalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto sprowadzone z niemiec i chciałem w nim wymienić płyn chłodniczy, ale wyczytałem w książce "Sam naprawiam", że płynu się nie wymienia, tylko sprawdza temp. jego zamarzania i jeśli jest OK . to dać sobie spokój. Servis ASO to potwierdził, więc na razie nie mam problemu z odpowietrzaniem układu. Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego producenci płynów zalecają wymianę co 2;3 lata?. (u mnie jest zalany płyn koloru zielonego- prawdopodobnie G 11 jeżeli NIEMIEC nie zalał innego, o tym samym zabarwieniu co G 11)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto sprowadzone z niemiec i chciałem w nim wymienić płyn chłodniczy, ale wyczytałem w książce "Sam naprawiam", że płynu się nie wymienia, tylko sprawdza temp. jego zamarzania i jeśli jest OK . to dać sobie spokój. Servis ASO to potwierdził, więc na razie nie mam problemu z odpowietrzaniem układu. Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego producenci płynów zalecają wymianę co 2;3 lata?. (u mnie jest zalany płyn koloru zielonego- prawdopodobnie G 11 jeżeli NIEMIEC nie zalał innego, o tym samym zabarwieniu co G 11)

nie wiem jak inni ale ja nie kumam w czym problem i o co ci chodzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto sprowadzone z niemiec i chciałem w nim wymienić płyn chłodniczy, ale wyczytałem w książce "Sam naprawiam", że płynu się nie wymienia, tylko sprawdza temp. jego zamarzania i jeśli jest OK . to dać sobie spokój. Servis ASO to potwierdził, więc na razie nie mam problemu z odpowietrzaniem układu. Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego producenci płynów zalecają wymianę co 2;3 lata?. (u mnie jest zalany płyn koloru zielonego- prawdopodobnie G 11 jeżeli NIEMIEC nie zalał innego, o tym samym zabarwieniu co G 11)

nie wiem jak inni ale ja nie kumam w czym problem i o co ci chodzi :wink:

Koledze Ryś-owi coś się pomyliło chyba z plynem hamulcowym - w układzie chłodzenia się płynu nie wymiania okresowo. Wymiana można zrobić, jeśli się spuszcza w celu przeprowadzenia jakiś napraw.

Czy ktoś się oriętuje ile kosztuje różowy płyn w ASO ( i za jaką pojemność) bo musze troszkę uzupełnić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się oriętuje ile kosztuje różowy płyn w ASO ( i za jaką pojemność) bo musze troszkę uzupełnić).

http://www.allegro.pl/item146349704_plyn_chlodniczy_g12_audi_seat_skoda_vw_oryginal.html

http://www.allegro.pl/item145678220_plyn_chlodniczy_g12_plus_audi_vw_seat_skoda.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że też wtrącę swoje zdanie odnośnie wymiany płynu chłodzącego w A4 1.8 silnik ADR.

Problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy bierze się z tego, że po nalaniu płynu do zbiornika wyrównawczego jego poziom jest poniżej otworu odpowietrzającego nagrzewnicę. I jeżeli się prubuje odpowietrzyć układ to tylko przez w.w. otwór do układu dostanie się powietrze.

Sam niedawno wymieniałem termostat i odpowietrzałem układ chłodzenia w ten sposób, że po nalaniu płynu do zbiornika odkręciłem trzy śrubki mocujące zbiornik wyrównawczy a następnie uniosłem jego do góry jednocześnie obracając w pozycję pionową korkiem wlewu powyżej poziomu płynu. Spowodowało to podniesienie poziomu płynu powyżej otworu odpowietrzającego na przewodzie nagrzewnicy, po chwili płyn zaczął wyciekać przez w.w. odpowietrznik. Następnie zasłoniłem odpowietrznik, przykręciłem zbiornik płynu i uzupełniłem płyn.

W książce naprawy A4 polecają wkręcić zamiast korka do zbiorniczka specjalny przyżąd, który podnosi poziom płynu ponad odpowietrznik ewentualnie sposób który opisałem. Oczywiście jeśli komuś się nie chce bawić to może tylko wlać płyn i uruchomić silnik czekając aż ciśnienie wypcha powietrze z układu chłodzenia i napewno w 99% to się uda :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jeśli komuś się nie chce bawić to może tylko wlać płyn i uruchomić silnik czekając aż ciśnienie wypcha powietrze z układu chłodzenia i napewno w 99% to się uda

u mnie tak było robione :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce naprawy A4 polecają wkręcić zamiast korka do zbiorniczka specjalny przyżąd, który podnosi poziom płynu ponad odpowietrznik ewentualnie sposób który opisałem.

A czyż to nie jest równoznaczne z dmuchnięciem w zbiorniczek :zdziw: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tez wtrace swoje 3 grosze... ile plynu chlodniczego wchodzi do A4 B5 1,6 101KM

bo w tym temacie wypowiadają sie tylko dieslowcy i 1,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tez wtrace swoje 3 grosze... ile plynu chlodniczego wchodzi do A4 B5 1,6 101KM

bo w tym temacie wypowiadają sie tylko dieslowcy i 1,8

6 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem 5l plynu i po wymianie jeszcze mi niecaly litr zostal do poz. max :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladalem temat i nie znalazlem ile wchodzi plynu chlodniczego do silnika AVG. Kilka dni temu sprawdzalem stan plynu i okazalo sie ze jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladalem temat i nie znalazlem ile wchodzi plynu chlodniczego do silnika AVG. Kilka dni temu sprawdzalem stan plynu i okazalo sie ze jest do wymiany.

6 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...