Jump to content

[ALL] Jak założyć opony??


mily
 Share

Recommended Posts

Hej,

kupiłem Micheliny Energy Saver, ale wszystkie sztuki są identyczne (zawsze miałem inne na lewą a inne na prawą stronę, a te są jednakowe). No i moje pytanie czy tak ma być czy nie??

Wszystko bym rozumiał gdyby one były symetryczne ale nie są, na oponach nie ma też zaznaczonego kierunku obrotu tylko napis inside i outside. Nie bardzo to rozumiem, bo przecież na jednej ze stron będzie się "obracać do tyłu", czyli tłoczyć wodę pod auto a z drugiej od auta (chyba). Ktoś się w tym orientuje?? Sprzedawca się upiera że jest ok i tutaj nie ma lewych i prawych, ale coś mi tu nie pasuje.

Link to comment
Share on other sites

a sprzedawca nie patrzył na Ciebie przypadkiem jak na wariata ? :blink:

przecież to są najprostrze w świecie opony asymetryczne

No na oponach się totalnie nie znam.

Wnioskuję że tak ma być z tej wypowiedzi, nigdy takich nie posiadałem zawsze był kierunek zaznaczony i lewa była inna od prawej.

Link to comment
Share on other sites

inside - do wew. , outside - na zew. :wink4:

Link to comment
Share on other sites

inside - do wew. , outside - na zew. :wink4:

hehe, luzik, bez komentarza

Mi chodzi o to czy te opony można stosować naprzemiennie lewa prawa z zachowaniem wew/zew?? Lub inaczej rozumiem że wszystkie mają być identyczne i nie ma rozróżnienia lewa prawa.

Link to comment
Share on other sites

inside - do wew. , outside - na zew. :wink4:

hehe, luzik, bez komentarza

Mi chodzi o to czy te opony można stosować naprzemiennie lewa prawa z zachowaniem wew/zew?? Lub inaczej rozumiem że wszystkie mają być identyczne i nie ma rozróżnienia lewa prawa.

Serio o to pytasz?!

Narysuję Ci tu samochodzik z poglądowym założeniem opon asymetrycznych:

asym_left.jpg----asym_right.jpg

/ \

\ /

/ \

asym_left.jpg----asym_right.jpg

Tak zakładasz je na felgi i wszystko jest ok!

Wszystkie mają być identyczne, obracasz je wokół własnej osi.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ok thx.

Link to comment
Share on other sites

Przypadek który pokazał bronekb5 dotyczy opon asymetrycznych kierunkowych. Asymetryczne niekierunkowe będą w rzeczywistości wyglądały tak:

clipboard01tbf.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przypadek który pokazał bronekb5 dotyczy opon asymetrycznych kierunkowych. Asymetryczne niekierunkowe będą w rzeczywistości wyglądały tak:

clipboard01tbf.jpg

O właśnie i tak może być?? Ustawiłem opony obok siebie i mam taki rezultat jak maf. To tak jest ok?? Nie powinno być tak jak pokazał bronek??

Link to comment
Share on other sites

Przypadek który pokazał bronekb5 dotyczy opon asymetrycznych kierunkowych. Asymetryczne niekierunkowe będą w rzeczywistości wyglądały tak:

clipboard01tbf.jpg

O właśnie i tak może być?? Ustawiłem opony obok siebie i mam taki rezultat jak maf. To tak jest ok?? Nie powinno być tak jak pokazał bronek??

Cholibka, maf ma racje i tak może być,

wczoraj zakładaliśmy takie bridgestone turanza er300 na jette 2007r. - wszystko jest jak nalezy,

przepraszam, za nieścisłość.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

kupiłem Micheliny Energy Saver, ale wszystkie sztuki są identyczne (zawsze miałem inne na lewą a inne na prawą stronę, a te są jednakowe). No i moje pytanie czy tak ma być czy nie??

Wszystko bym rozumiał gdyby one były symetryczne ale nie są, na oponach nie ma też zaznaczonego kierunku obrotu tylko napis inside i outside. Nie bardzo to rozumiem, bo przecież na jednej ze stron będzie się "obracać do tyłu", czyli tłoczyć wodę pod auto a z drugiej od auta (chyba). Ktoś się w tym orientuje?? Sprzedawca się upiera że jest ok i tutaj nie ma lewych i prawych, ale coś mi tu nie pasuje.

A twój wulkanizator nie wie jak je założyć? myślę że powinien to wiedzieć płacisz mu za to. :hi:

Link to comment
Share on other sites

A u wulkanizatora nie byłem. Obecnie odebrałem je ze sklepu i nie pasowało mi że są wszystkie identyczne, ale sprzedawca się upierał że tam ma być i jak potwierdzacie to jadę je założyć w weekend.

Link to comment
Share on other sites

Tak niby ma być choć takie ułożenie lemelek jest wbrew logice. Poza tym co napisał Sebek30 wydaje mi się że obie strony mogą się toczyć z minimalnie (baaardzo minimalnie) różnym oporem. Z tego co usłyszałem to są robione opony asymetryczne kierunkowe dedykowane na konkretną stronę auta i te po założeniu wyglądają jak pokazał to bronekb5. Reasumując miliony ludzi jeździ na nazwijmy to zwykłych asymetrycznych i nie ma co sobie zawracać tym głowy. Tak jak to sobie tłumacze bo sam mam Bridgestone Turanza i męczyło mnie to jakiś czas :>

Link to comment
Share on other sites

Tak niby ma być ... Z tego co usłyszałem to są robione opony asymetryczne kierunkowe dedykowane na konkretną stronę auta i te po założeniu wyglądają jak pokazał to bronekb5.

Tak ma być , wszystko jest :good:

... są opony asymetryczne kierunkowe ale są bardzo drogie i rzadko spotykane :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam stary temat.

Klasyczny bieżnik typu jodełka do odprowadzania wody lub śniegu jest z oczywistych powodów kierunkowy. O np tu Opony zimowe 185/55 r15 Conti TS 770 :: Sklep Gold-Gum - Opony letnie - opony zimowe

Jeżeli opona asymetryczna wygląda przykładowo tak, że po lewej stronie bieżnika jest klasyczna jodełka (w zasadzie pół jodełki) nachylona na lewo a po prawej powiedzmy pasy wzdłużne dla stabilności to sam się nasuwa wniosek że jest to opona asymetryczna i jednocześnie kierunkowa z racji tej pół-jodełki która ma odprowadzać błotko na zewnątrz a nie pod oponę. Przykład nr 2 ;) : http://www.gold-gum.pl/galerie/8/86763c61d8f765a82278cde3acd239ec6641.jpg A jak się komuś nalewka nie podoba to pirelli sotozero 215/65/16 PIRELLI SOTOZERO (3485696889) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Wcale nie jest to rzadki widok a nawet powiedziałbym, że obecnie większość asymetrycznych zimówek tak wygląda. Z prostej geometrii wychodzi, że na samochód potrzeba dwie lewe opony i dwie prawe różniące się od siebie. Ale jak się patrzy na Allegro to wszyscy sprzedają te opony w kompletach po 4 sztuki jednakowe czyli jak się założy to po jednej stronie samochodu opony będą się toczyć "pod prąd".

Czy tylko wąska grupa oszołomów takich jak ja ma te same rozterki czy po prostu większość sprzedawców nie wie co sprzedaje bo miała mierny z geometrii? Chciałbym kupić opony ale nie chcę żeby mi ktoś wciskał 4 lewe albo 4 prawe. Czy tam na pewno nie ma żadnych strzałek pokazujących kierunek toczenia???

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam stary temat.

Klasyczny bieżnik typu jodełka do odprowadzania wody lub śniegu jest z oczywistych powodów kierunkowy. O np tu Opony zimowe 185/55 r15 Conti TS 770 :: Sklep Gold-Gum - Opony letnie - opony zimowe

Jeżeli opona asymetryczna wygląda przykładowo tak, że po lewej stronie bieżnika jest klasyczna jodełka (w zasadzie pół jodełki) nachylona na lewo a po prawej powiedzmy pasy wzdłużne dla stabilności to sam się nasuwa wniosek że jest to opona asymetryczna i jednocześnie kierunkowa z racji tej pół-jodełki która ma odprowadzać błotko na zewnątrz a nie pod oponę. Przykład nr 2 ;) : http://www.gold-gum.pl/galerie/8/86763c61d8f765a82278cde3acd239ec6641.jpg A jak się komuś nalewka nie podoba to pirelli sotozero 215/65/16 PIRELLI SOTOZERO (3485696889) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Wcale nie jest to rzadki widok a nawet powiedziałbym, że obecnie większość asymetrycznych zimówek tak wygląda. Z prostej geometrii wychodzi, że na samochód potrzeba dwie lewe opony i dwie prawe różniące się od siebie. Ale jak się patrzy na Allegro to wszyscy sprzedają te opony w kompletach po 4 sztuki jednakowe czyli jak się założy to po jednej stronie samochodu opony będą się toczyć "pod prąd".

Czy tylko wąska grupa oszołomów takich jak ja ma te same rozterki czy po prostu większość sprzedawców nie wie co sprzedaje bo miała mierny z geometrii? Chciałbym kupić opony ale nie chcę żeby mi ktoś wciskał 4 lewe albo 4 prawe. Czy tam na pewno nie ma żadnych strzałek pokazujących kierunek toczenia???

Na pewno nie ma.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie wszystkie reklamowe opowieści o tym, że ta część bieżnika odprowadza wodę na zewnątrz spod opony to jest zwykły chłit martetindowy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...