Koczis Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Witam. Zwracam się do Was, bo z wątków widać, że sporo osób zna się na motoryzacji. Pytanie jest co prawda odnośnie motocykla, ale może to jest podobnie. Czy jak zatkam wydech to silnik powinien zgasnąć po ok. 1-2s? W autach (zabytkowych np. garbus) przy takim zatkaniu silnik jedynie przygasał, schodził z obrotów, ale nie gasł. W Hondzie Civic '99 mojej Żony też tylko przygasa, ale są małe przedmuchy i sadzi tamtymi otworami. Doradźcie, czy to norma, że gaśnie(tak szybko), czy np. oznacza to koniec kompresji? Podziękował Koczis
Fikass Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 No jasne że gaśnie po zatkaniu wydechu, po prostu go zdławisz. Tylko te 1-2 sekundy to troche szybko. Napisz najlepiej jaki to motocykl i jaki wydech masz. Jak wcześniej zatykałeś i nie gasł to albo źle zatkałeś wydech, albo był gdzieś nieszczelny
CUB@ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Co chcesz osiągnąć przez to ? Normalne jest że zgaśnie zadusisz go no chyba że jest niesdzczelny.
Koczis Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Tak powinien zgasnąć, ale po jakimś czasie, a dodatkowo nie powinno być to takie łatwe. Delikatne przytknięcie ręki do wydechu i już silnik zgasł. Sprawdziłem na innym motocyklu i nie dało rady zatkać na tyle aby zdusić silnik. Motocykl to Yamaha R1 z 2002 roku, ale jeszcze nie kupiłem i chyba nie kupię, bo to raczej oznacza brak kompresji
lukaszlsw Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 pierwsze słyszę o takim sposobie badania kompresji :gwizdanie: no ale może mało słyszałem.. Podjedz do pierwszego lepszego warsztatu i powinni zbadać ci kompresję przez otwór na świece
paweu1 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju do silnika, jeśli są przedmuchy, to znaczy, że kompresja kiepska, możliwe nawet popękane pierścienie Fragment artykułu dotyczącego R6 Silniki Yamahy R6 są bardzo mało wymagające, jeśli chodzi o regulację zaworów. Następuje ona co 42 tys. km, więc dla statystycznego motocyklisty będzie to kilka lat. Pomimo pozornej trwałości R6 nie jest motocyklem nie do zabicia. Katowana, sponiewierana potrafi nie wytrzymać tortur serwowanych jej przez właściciela. Spotkałem egzemplarz, który żłopał olej jak polski szlachcic miód. Okazało się, że silnik był w rozsypce, włączając w to popękane pierścienie! Co ciekawe, nic oprócz konsumpcji oleju, nie wskazywało na takie spustoszenia w silniku. Nic nie stukało, nie waliło, z wydechu nie dobywał się charakterystyczny niebieskawy dym. Pierwszym znakiem było tylko silne nadciśnienie w skrzyni korbowej i dostawianie się mgły olejowej przez odmę do obudowy filtra powietrza.
kubson Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Radze nie przytykac wydechu bo na zdrowy rozum można rozwalic silnik..
paweu1 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Radze nie przytykac wydechu bo na zdrowy rozum można rozwalic silnik.. Dlaczego???
Miciu Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Próbowałeś na innej R1 takiego manewru z przytykaniem?
Koczis Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Tak, na 2xR1, Fazerku 600 i FJR1300, żaden nie zgasł, a jedynie przygasał, co jest normalne. Wdać tamta R1 była już kompletnie zajechana
paweu1 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 No niestety, trzeba się mieć na baczności. Tak jak napisałem wcześniej, odkręcaj korek wlewu oleju i sprawdzaj czy jest przedmuch ze skrzyni korbowej. W zdrowym silniku nie powinno nic dmuchać
Koczis Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 To też zawsze sprawdzam jak kupuję jakiś motocykl, czy auto.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się