Jump to content

[B5 1Z] Szarpanie


d darek
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie,mam problem którego nie rozwiązałem do tej pory ,mianowicie szarpie mi silnikiem przy obr 1400-1800 .Kroki jakie poczyniłem to czyszczenie nastawnika(był jak nowy zero opiłków) podmiana wtrysku sterującego(choć nie wiem czy był sprawny,zakupiony na allegro,korekcje były na nim tragiczne oddali kasę) filtr paliwa nowy,samochód pali idealnie ,turbo ok,przepływka ok.Przy przyśpieszaniu niema żadnych problemów jest moc i nie szarpie tylko przy stałej prędkości,jako że dużo czytam,doszłem do wniosku że może coś z przyśpieszaczem zapłonu ,zasugerowali mi żeby zrobić log 4 w momencie szarpania oto logi,za wszelkie sugestie będę wdzięczny ,pozdrawiam

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dd70_42184.html

Grupy: 004,013 - http://vaglog.rtnet.pl/dd70_42185.html

Grupy: 004,013 - http://vaglog.rtnet.pl/dd70_42186.html

Link to comment
Share on other sites

- przestawiacz kata wtrysku - swiruje

- wtrysk sterujacy - podmienic na taki z dobrego auta

Link to comment
Share on other sites

chodziło o takie z pedałem do dechy w których przez chwile będzie to szarpanie, zrób logi dynamiczne od 1000obr i potem napisz przy których obr szarpało, pełny komplet logów mile widziany choć już przemik napisał co jest najbardziej prawdopodobne

jak odepniesz impulstaro od skrzyni dalej szarpie? jak auto nie zapali to wiadomo że wtrysk sterujący do wymiany

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wcisnę pedał do dechy to nie ma żadnych szarpań,przyśpiesza normalnie,tylko podczas takiej jazdy jak robiłem te logi,impulsator odpinałem i może trochę mniej ale jednak szarpie[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2011, 13:50_________________________________________________Witam podmieniłem wtrysk sterujący i nadal są takie szarpania,odnośnie przestawiacza kata wtrysku to jak go mogę sprawdzić,czy istnieje taka możliwość

Link to comment
Share on other sites

zrób dynamiczne 001 i 004 od 1000obr do 4200, rób logi osobno bo inaczej nie będzie widać co nie gra

możesz profilaktycznie wymienić filtra paliwa

czy auto zapala kulawo?

nie dymi przy zapalaniu? podczas jazdy dymi? na jaki kolor?

zostały do sprawdzenia wtryski, pompa i nastawnik, nie dużo co :)

Link to comment
Share on other sites

Ok logi postaram się jutro zrobić,auto zapala od strzała,czasami zadymi przy odpalaniu tak na biało-niebiesko tak ja to postrzegam,podczas jazdy zadymi na czarno ale to przy wyższych obrotach jak depnę czasami ,filtr paliwa zmieniony na jesieni,autko jest po wirusie.Co do nastawnika to był czyszczony jak już pisałem był jak nowy w środku,wtrysków nie sprawdzałem jedynie korekcje w vag ,oleju (ok 1 l dolewam do wymiany ,mam mały wyciek)[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2011, 22:45_________________________________________________jeszcze jedno mam wrażenie że silnik twardo pracuje,kont wtrysku wynosi 48-51 czyli wzorcowo

Link to comment
Share on other sites

Witaj kąt wtrysku dla 1Z ma byc 60-65,na twoim jest zbyt wcześny.klin na wale ok?

Link to comment
Share on other sites

cowboy1 skąd wziąłeś 60-65...?

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem z forum to kont wtrysku powinien wynosić coś w okolicach 49-51,ja tak ustawiłem

dla takich zmeczonych silnikow mozna ustawic spokojnie na 60

Link to comment
Share on other sites

Witaj kąt wtrysku dla 1Z ma byc 60-65,na twoim jest zbyt wcześny.klin na wale ok?

za późny chciałeś powiedziec :kwasny: ale takie spokojnie może zostać :tongue4:

A do autora kąt wtr 51 jest ok, ja tam ustawiam zawsze na tdi timing[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 13:43_________________________________________________

ale takie ustawienie 49-51 chyba nie jest powodem szarpania

nie[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 13:45_________________________________________________

z tego co wiem z forum to kont wtrysku powinien wynosić coś w okolicach 49-51,ja tak ustawiłem

dla takich zmeczonych silnikow mozna ustawic spokojnie na 60

:good:[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 13:46_________________________________________________

z tego co wiem z forum to kont wtrysku powinien wynosić coś w okolicach 49-51,ja tak ustawiłem

kąt

Link to comment
Share on other sites

witam.sory moze jestem w błedzie ale dla silnika 1Z 1.9 tdi 66kw 90ps kąt 60-65 ,a dla silnika 1.9 TDI AFN 81Kw 110ps kąt 49-51,tak ustawiam i jest GICIOR,co zrobicie to juz wasza sprawa,pozdro,,,,.[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 17:34_________________________________________________witaj CIAHCIAH,napisz jaki kąt wtrysku powinienen miec silnik 1.9 tdi AFN 110ps wedlug ciebie??????????????????????????????skoro twierdzisz ze dla 1Z wynosi 49-51 ???????

Link to comment
Share on other sites

witam.sory moze jestem w błedzie ale dla silnika 1Z 1.9 tdi 66kw 90ps kąt 60-65 ,a dla silnika 1.9 TDI AFN 81Kw 110ps kąt 49-51,

skąd masz takie informację ?

Link to comment
Share on other sites

dobrze lukjar7,w takim razie jaki kąt powinien miec silnik 1,9 tdi AFN 81kw 110ps?

Link to comment
Share on other sites

Dla silników zasilanych przez pompe VP37 optymalne ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku to wartosc zawierajaca sie w granicach 50 - 60.

Im bardziej wypracowany motor tym zaplon mozna ustawic troche wczesniej czyli blizej 60.

Wartość ta odczytujemy w drugim polu grupy 000 Basic Settings pomijajac pole "Time Stamp" przy temperaturze płynu > 80*.

Amen

PS

Wszystkie posty nie zwiazane z problemem autora wątku zostaną skasowane bez ostrzezenia.

Pozdrawiam i dziekuje za uwage

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...