Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TFSI adaptacja przepustnicy ?? brak mocy??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie , czy w tym silniki tfsi trzeba robić adaptację przepustnicy?? tzn znalazłem na forum instrukcje ( wlaczasz zaplon > czekasz 40 sekund > wyłączasz zapłon > odczekujesz chwile > włączasz zapłon ponownie > czekasz 40 sekund i odpalasz silnik - bez dodawania gazu > na wolnych obrotach zostaw go az złapie temperature po czym koniecznie wyłącz silnik.

Wszystkie operacje robisz przy wyłaczonych zbędnych odbiornikach prądu (czyt. nawiew radio, światła) ) Problem z brakiem mocy pojawił się u mnie przy wymianie akumulatora , w tym samym czasie zmieniłem też opony z 16 na 18 i nie wiem czy wzięło się to z odłączonego aku , czy może przesiadka na większe koła zabrała mi sporo mocy , silnik ma 200ps a czuć jakby przynajmniej 40 gdzieś uciekło. Co do tej adaptacji , czy to samo się jakoś po czasie powinno wyregulować , czy w tym silniku sprawdzi się ta metoda ??

PS: zamulenie jest odczuwalne w dolnym zakresie , powyżej 3tyś już ciągnie.

Opublikowano

po odłączeniu aku adaptacja przepustnicy jest wymagana i dobrze jest ją wykonać VAGiem... chociaż metodą kluczyka też powinno być ok...

Opublikowano

tak na szybko bez zbędzych tłumaczeń. aku jeszcze raz rozepnij na kilka minut. po podłaczeniu przekręc kluczyk wyłącz odbiorniki otwórz maske i wsuchaj sie w przepustnice jak przestanie brzeczec i cyknie odpal auto i po strachu

mozesz sie takze pobawic z wyjmowaniem wtyczki i przekrecaniem zapłonu :hi:

Opublikowano

Witajcie , czy w tym silniki tfsi trzeba robić adaptację przepustnicy?? tzn znalazłem na forum instrukcje ( wlaczasz zaplon > czekasz 40 sekund > wyłączasz zapłon > odczekujesz chwile > włączasz zapłon ponownie > czekasz 40 sekund i odpalasz silnik - bez dodawania gazu > na wolnych obrotach zostaw go az złapie temperature po czym koniecznie wyłącz silnik.

Wszystkie operacje robisz przy wyłaczonych zbędnych odbiornikach prądu (czyt. nawiew radio, światła) ) Problem z brakiem mocy pojawił się u mnie przy wymianie akumulatora , w tym samym czasie zmieniłem też opony z 16 na 18 i nie wiem czy wzięło się to z odłączonego aku , czy może przesiadka na większe koła zabrała mi sporo mocy , silnik ma 200ps a czuć jakby przynajmniej 40 gdzieś uciekło. Co do tej adaptacji , czy to samo się jakoś po czasie powinno wyregulować , czy w tym silniku sprawdzi się ta metoda ??

PS: zamulenie jest odczuwalne w dolnym zakresie , powyżej 3tyś już ciągnie.

Szczerze mowiac mialem kilka razy odłączany aku i nigdy nie slyszalem zeby robic adaptacje po tym zabiegu. Mocy nie tracił i wszystko bylo OK. Moze po jej wymianie trzeba, ale aku nie ma tu chyba nic do rzeczy.

Co do opon, to na pewno bedziesz mial strate mocy. Ja jak założe 16 na zime, to mam wrazenie ze audiczek chce fruwac (letnie 17). Wynika to po prsotu z róznicy wagi. Sprawdz czy filtr powietrza. Ma rowniez wpływ na moc.

Opublikowano

rafand76 widocznie mało wiesz o tym zabiegu. jesli auto smigało przed odłaczeniem aku idealnie to po co przyczepiasz sie do filtra powietrza :polew:. definitywnie coś sie niezaadoptowało a wymiana kół spadku mocy nie spowodowała (szerokośc opony może i owszem ale bardzo znikomo ale waga ?!?). wez vaga do reki i przelec sie po sterownikach sprawdz ew błędy. różne cuda mogą sie dziać w aucie po odłączeniu na dłuzej aku i nie tylko ja to potwierdze.

Opublikowano

rafand76 widocznie mało wiesz o tym zabiegu. jesli auto smigało przed odłaczeniem aku idealnie to po co przyczepiasz sie do filtra powietrza :polew:. definitywnie coś sie niezaadoptowało a wymiana kół spadku mocy nie spowodowała (szerokośc opony może i owszem ale bardzo znikomo ale waga ?!?). wez vaga do reki i przelec sie po sterownikach sprawdz ew błędy. różne cuda mogą sie dziać w aucie po odłączeniu na dłuzej aku i nie tylko ja to potwierdze.

Sorki, a teraz to Ty opowiadasz bajki. Bo ja przynajmniej opieram na doswiadczeniu. O jakim zabiegu wiem malo? Nie czepiam si efiltru powietrza, tylko zwracam uwage ze brudny moze powodowac lekki spadek mocy. Jezeli uwazasz ze rownica w wadze kol nie wplywa na moc samochodu to gratuluje Ci wiedzy.

Opublikowano

Panowie luzu więcej... kred dobrze pisze, że po odpięciu aku przepustnica jest do adaptacji.. również potrafi pojawić się sporo śmiecia (błędów) w sterownikach pod odpięciu aku.... a więc podpięcie VAGa i przelecenie skanem jest jak najbardziej wskazane.... a tą średnicą koła i spadkiem mocy aż tak bym się nie podniecał :tongue4:

Opublikowano

rozwieje waszą dyskusję na temat filtra bo niedawno wymieniony został . Próbowałem metodą na kluczyk i jakby jest lepiej ale to chyba raczej siła sugestii :) po przeskanowaniu vagiem wyskoczyły 2 błędy

- P310B

- P0722

od czego teraz zacząć ??

Opublikowano

Panowie luzu więcej... kred dobrze pisze, że po odpięciu aku przepustnica jest do adaptacji.. również potrafi pojawić się sporo śmiecia (błędów) w sterownikach pod odpięciu aku.... a więc podpięcie VAGa i przelecenie skanem jest jak najbardziej wskazane.... a tą średnicą koła i spadkiem mocy aż tak bym się nie podniecał :tongue4:

A ja sie bede upieral ze nie. U mnie nic takiego nie miało miejsca. Zadnych bledow na VAG po odpieciu aku. Zatem? U mnie sa cuda czy jak?

Opublikowano

012555 - Low Pressure Fuel regulation: (P310B) Fuel Pressure Outside Specification

Possible Solutions (prawdopodobnie rozwiązania)

* Check Fuel Pump (G6) (pompa do sprawdzenia)

* Check Fuel Pressure (ciśnienie paliwa do sprawdzenia)

P0722 Obwód czujnika prędkości pojazdu tryb awaryjny

to juz chyba wszystko jasne czy mam opisywać. spróbuj zaadoptowac pompe albo poprostu ja sprawdz może sie coś zapowietrzyło :mysli:. czujnik predkości zginie proawdopodobnie po wykasowaniu

rafand76 duzo jeszcze musisz sie nauczyć :hi:

Opublikowano

to masz przyczynę spadku mocy.... :wink4: wymieniałeś ostatnio filtr paliwka? coś czuję, że czujnik padł i jest do wymiany.... [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 00:09_________________________________________________

A ja sie bede upieral ze nie. U mnie nic takiego nie miało miejsca. Zadnych bledow na VAG po odpieciu aku. Zatem? U mnie sa cuda czy jak?

są cuda :cool1:

Opublikowano

Panowie-przy elektronicznej przepustnicy,nie trzeba robić adaptacji,bo ona jest za każdym razem,jak dostanie prądu-odpięcie aku,kostki,czy samo przekręcenie kluczyka-powoduje to samo-adaptację za każdym razem :wink4:

sienkol-powiedz,czy masz powrót paliwa z listwy,czy na filtrze-bo jak masz stałe ciśnienie na listwie(jak jest w B6) to moze tez być wina regulatora ciśnienia,który jest w filtrze paliwa-tylko wymiana filtra pomoże

Opublikowano

domjenick nie chce sie przekomarzac ale u mnie po rozpieciu aku lub rozpieciu przepustnicy i niezaadoptowaniu silnik kuleje przerywa i nierówno chodzi. na vagu adn. brak adaptacji.ale mniejsza o to

autko chodziło wzorowo przed rozpięciem i raczej wątpie ze sama ta czynnosc spowodowała uszkodzenie regulatora itp.

moze wystarczy wykasować same błędy. 2 sterowniki są teraz w awarii i moze to jest przyczyna :hi:

Opublikowano

to masz przyczynę spadku mocy.... :wink4: wymieniałeś ostatnio filtr paliwka? coś czuję, że czujnik padł i jest do wymiany.... [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 00:09_________________________________________________

A ja sie bede upieral ze nie. U mnie nic takiego nie miało miejsca. Zadnych bledow na VAG po odpieciu aku. Zatem? U mnie sa cuda czy jak?

są cuda :cool1:

Wymieniałem filtr paliwa , tylko który to będzie czujnik ?? ten co jest na listwie wtyskowej , czy ten który przy pompie paliwa ?? może macie nr części ??[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 15:03_________________________________________________up

Opublikowano

jak napisał domjenick i rafand76 w 2.0TFSI nie trzeba robić żadnej adaptacji przepustnicy robi się sama za każdym razem po przekręceniu kluczyka slychać takie buczenie i to jest to. Kred to że ty masz coś takiego w 1,8T to nie znaczy że to samo jest w 2,0TFSI. Ja u siebie odpinałem aku kilkanaście razy (bo był taki okres) i nigdy nic nie adaptowałem potem z wyjątkiem czujnika skrętu kiery i nigdy żadnych błędów od odpięcia aku mi nie łapał. Potwierdzam zmiana koł z 16" 205/55 (zima) na 18" 225/45 dużo odbiera z frajdy z jazdy spalanie wzrasta o ok. 1L i moc spada wyczówalnie w moim Q + autom. banan się trochę prostuje :disgust:

Tak wygląda schemat zasilania paliwem w TFSI

2012sf_01_04_005131.jpg

Opublikowano

FANTOMAS teoretycznie nie trzeba bo po przekręceniu kluczyka robi się "sama" ale nie zawsze (miałem u siebie taki przypadek) i wtedy pozostaje komp i procedurka.

Adaptation

Basic Setting

Throttle Body

Prerequisites:

Ignition ON

Engine OFF

System voltage at least 11.0 V.

[select]

[01 - Engine]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

Wait until Field 4 shows "ADP. O.K.".

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Switch Ignition OFF.

Jeżeli byłoby tak pięknie jak piszesz to po co jest procedura adaptacji kompem?

Opublikowano

.......Jeżeli byłoby tak pięknie jak piszesz to po co jest procedura adaptacji kompem?

jak trzeba zamontować nową lub jeśli było coś przy niej grzebane :cool1:.

Dzisiaj z ciekawości podpiąłem kompa i sprawdziłem tą procedurę ale nie miałem po co bo od razu w kanale 060 wyświetlało mi się ADP.OK a jak mam auto od ok 2 lat to nigdy tej adaptacji kompem nie robiłem a odpinałem aku przez ten czas a z kilkanaście razy więc nie jest tak zawsze że jak odepnie się aku to zaraz trzeba lecieć po VAG-a :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...