Jump to content
IGNORED

[B5 AVG] Dziwne wibracje całego samochodu na wolnych obrotach


beemek88
 Share

Recommended Posts

Od miesiąca walczę z problem wibracji samochodu na wolnych obrotach.Problem zaczął się kiedy to pewnego dnia na skrzyżowaniu wystartowałem z piskiem opon.Od tamtej pory samochód na postoju i na wolnych obrotach wpada w takie dziwne wibracje które są odczuwalne na całej karoserii.Jest to o tyle dziwne że nie dzieję się to non stop tylko co jakiś czas,nieraz wystarczy przejechać 100 m od świateł do świateł i przechodzi,albo włączyć klimatyzacje i wtedy wibracje nie występują wcale. Byłem u mechanika sprawdził poduszki i powiedział mi że to może być koło dwumasowe :kwasny: jednak mam co do tego wątpliwości bo samochód nie szarpie i biegi chodzą okej.zresztą co ma klimatyzacja do koła dwumasowego że jak ją włączę to wibracje ustają. proszę o porady

Link to comment
Share on other sites

Czy jesteś pewien, że włączenie klimy rozwiązuje ten problem? Włączenie klimy zwiększa obciążenie dla silnika i teoretycznie mogło by nasilać drżenie a nie pomagać. Sprawdź plecionkę od układu wydechowego bo kilka osób tu na forum właśnie narzekających na drżenie budy miało uszkodzoną plecionkę.

Ja miałem coś podobnego u siebie jak silnik się zagrzał i długo pracował na wolnych obrotach np w korku a na dworze było ciepło. objawy takie jakby obroty były za niskie. U mnie ustąpiło po zrobieniu chipa w Dynosofcie - widać coś musiało być nietak z dawkowaniem paliwa.

Sprawdź tą plecionkę i najlepiej zrób logi - może wtryski niedomagają.

Link to comment
Share on other sites

Plecionka + wieszaki wydechu w pierwszej kolejności do sprawdzenia/wymiany.

Link to comment
Share on other sites

plecionka nie wygląda na uszkodzoną a wieszaki mam okej bo robiłem je jakieś 3 miechy temu....a co do klimatyzacji to naprawdę jak buda mi drży to wystarczy ją włączyć i problem ustępuje.

PS: a wtryski to który jest kanał??? 003 czy 008??

Link to comment
Share on other sites

U mnie też były drżenia, tyle że na zimnym. Po nagrzaniu wszystko było OK. Wymiana plecionki pomogła, chociaż stara wyglądała idealnie (po prostu nie miała już tej sprężystości). Być może jak ruszyłeś ostrzej, to ruch silnika na poduszkach dobił do końca Twoją plecionkę. Pamiętaj, że pod oplotem z drutu jest "rura harmonijkowa", której nie widać z zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

ile kosztuje wymiana tej plecionki???

Link to comment
Share on other sites

120 pln z wymianą co do tego że może wyglądać dobrze to prawda,sprawdź czy trzęsie ci rurą z tyłu :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Ja za jakąś lepszą plecionkę dałem chyba 60 zł. Robocizny nie liczę, gdyż sam wymieniałem (przy okazji: zabawa z katalizatorem) :naughty:

Jeśli chcesz sam robić, to bez spawarki nie podchodź.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy trzęsie ci rurą z tyłu :cool1

no rurą też trzesię :> ok to jak będzie kasa to wymienię tą plecionkę i zobaczymy jaki będzie efekt :>

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy trzęsie ci rurą z tyłu :cool1

no rurą też trzesię :> ok to jak będzie kasa to wymienię tą plecionkę i zobaczymy jaki będzie efekt :>

I co kolego wymieniłeś tą plecionkę? Bo mam identyczny problem i szukam rozwiązania.

Link to comment
Share on other sites

narazie jej nie ruszałem bo mam inne wydatki :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...