Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,9] Czy winne są świece żarowe ?


Gość Artex

Rekomendowane odpowiedzi

Ile po przekręceniu kluczyka powinna się świecic spirala świecy żarowej ?

Myślałem, że jest wszystko oki ale dzisiaj rano gdzie już jest trochę chłodniej nie moglem podgrzac świecy ponieważ spirala po 1 sekundzie sie wyłączyła i musiałem trochę pokręcic żeby mi odpalił . Gdzie może byc problem ? :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artex, kolego jeszcze chyba swiece nie dzialaja, skoro zgasaly po 1s. to tak ma byc i raczej na to nie ma wplywu czy sa spalone czy nie. Mozliwe, ze masz zle ustawiony kat wtrysku.

Owszem moga byc spalone bo ja w swoim mialem wszystie spalone co bylo dla mnie wielkim zdziwieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko czy u Ciebie zaraz po włączeniu zapłonu spiralka natychmiast gaśnie , czy musi byc na zewnątrz przynajmniej -5 st. I jeszcze jedno po czym mogę poznac , że są spalone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece zaczynaja grzac dopiero kolo +7 powyzej w ogole nie grzeja wiec masz cos innego nie halo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyzej w ogole nie grzeja

piotr1602, moga troche dogrzewac podczas pracy silnika puki nei zlapie odpowiedniej temperatury.

Ale jak to jest dokladnie to nie mam pojecia. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia to podepnij autko pod kompa i sprawdź ustawienie pompy (dawka i moment wtrysku). Jak to nie pomoże to się szykuje grubsza sprawa - niestety, a ze świecami do odpuść sobie, przy tych temperaturach jakie mamy teraz to one w ogóle nie pracują.

pozdówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tych temperaturach jakie mamy teraz to one w ogóle nie pracują.

A nawet jakby mialy pracowac, a bylyby spalone to zdrowy silniczek powinien odpalic bez problemu. :mrgreen:

Mam racje :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka musi zgasnąc natychmiast przy taich temp jakie mamy na dworzu obecnie. Świece żarowe zaczynają pracować w pełni dopiero przy -5 st C ... powyżej tej temp zdrowy klekot musi palić jak należy. Największe znaczenie ma stan wtrysków, kąt wtrysku , zdrowe aq etc ... zresztą w 10 przykazaniach wszystko jest opisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile po przekręceniu kluczyka powinna się świecic spirala świecy żarowej ?

Myślałem, że jest wszystko oki ale dzisiaj rano gdzie już jest trochę chłodniej nie moglem podgrzac świecy ponieważ spirala po 1 sekundzie sie wyłączyła i musiałem trochę pokręcic żeby mi odpalił . Gdzie może byc problem ? :sad:

sprawdz AQ... moze czas wymienic

zapnij Vag'a .... sprawdz kat wtrysku

swieczki przy tych temperaturach nie grzeja ... takze objaw migniecia kontrolki swiec zarowych jest prawidłowy .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym mogę poznac , że są spalone świece żarowe ?

żeby sprawdzić czy świeczki działają poprawnie musisz pojechać do elektryka albo pogrzebać sam pod maską bo zza kółka po kontrolce tego nie da się stwierdzić :!: ja dziś wymianiłem wszystkie bo były wysrane odpalał mi idealnie do czasu gdy wczoraj uruchamiałem rano przy

-12st C musiałem pokręcić jakieś 10s :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo latwo sprawdzic czy swieca grzeje, to nic innego niz opornik.

Sposoby latwe sa dwa:

1. Odlaczasz kabelek od swiecy, jedna koncowka omomierza podlaczasz do koncowki gdzie nyl przewod a druga koncowka dotykasz obodowy silnika na przyklad (masy), jesli jest przejscie to jest ok.

2. Bardziej wyrazista, wykrecasz swiece i podlaczasz ja bezposrednio pod aku, jesli po podlaczeniu rozgrzeje sie do czerwonosci koncowka swiecy to jest ok.

To cala filozofia swiecy zarowej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo latwo sprawdzic czy swieca grzeje, to nic innego niz opornik.

Sposoby latwe sa dwa:

1. Odlaczasz kabelek od swiecy, jedna koncowka omomierza podlaczasz do koncowki gdzie nyl przewod a druga koncowka dotykasz obodowy silnika na przyklad (masy), jesli jest przejscie to jest ok.

2. Bardziej wyrazista, wykrecasz swiece i podlaczasz ja bezposrednio pod aku, jesli po podlaczeniu rozgrzeje sie do czerwonosci koncowka swiecy to jest ok.

To cala filozofia swiecy zarowej :lol:

1. Nieprawda. Miewałem już uszkodzoną świecę, która trzymała prawidłową rezystancję, a niestety nie grzała

2. To jest prawidłowy i jedyny w 100% sposób na sprawdzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nieprawda. Miewałem już uszkodzoną świecę, która trzymała prawidłową rezystancję, a niestety nie grzała

2. To jest prawidłowy i jedyny w 100% sposób na sprawdzenie :)

I co sie okazalo?

Bo moim zdaniem jesli nie grzala to musiala miec gdzies przerwe, a jesli miala przerwe to nie moze miec normalnej rezystancji.

Dosc ciekawy przypadek :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo latwo sprawdzic czy swieca grzeje, to nic innego niz opornik.

Sposoby latwe sa dwa:

1. Odlaczasz kabelek od swiecy, jedna koncowka omomierza podlaczasz do koncowki gdzie nyl przewod a druga koncowka dotykasz obodowy silnika na przyklad (masy), jesli jest przejscie to jest ok.

2. Bardziej wyrazista, wykrecasz swiece i podlaczasz ja bezposrednio pod aku, jesli po podlaczeniu rozgrzeje sie do czerwonosci koncowka swiecy to jest ok.

To cala filozofia swiecy zarowej :lol:

Pkt 1. nie zdał egzaminu ,wyszło że są OK ,ale pkt.2 jak najbardziej wyszło że wszystkie są padnięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...