Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI AFN] Audi A4 by Murdzi *** 200 000km za nami! STR. 8 ***


Murdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Jestem nowy na forum, choć zarejestrowany od dłuższego już czasu. Wcześniej jednak interesowałem się A4 z racji posiadania jej przez mojego tatę (modele B5 i B7). Opisywany egzemplarz użytkuję od kwietnia 2011.

Rok 2012 Audi spędziło praktycznie w garażu, ponieważ poruszałem się 80 B4 1.9TDI. Auto jednak znalazło nowego właściciela, zatem głównym "daily car'em" staje się ponownie A4... Ogólnie samochód ma służyć na co dzień, dlatego felga '18 tutaj na pewno nie zagości. Jedyne, czym się maszyna wyróżnia na chwilę obecną, jest Navi Plus - to chyba jedyny przedlift na forum z RNS-D na pokładzie. Plany i zadania do realizacji przedstawiam Wam poniżej - skromnie, bo skromnie, ale zawsze coś tam do rezania się znajdzie.

Trochę informacji o Audicy:

Model: A4 B5

Silnik: 1.9TDI 110KM AFN

Skrzynia: 4-biegowy automat :thumbup:

Rocznik: 1998, model po I lifcie

Przebieg w momencie zakupu: 155500km

Wyposażenie:

- ABS

- 4 x AIR BAG

- el. szyby z przodu

- el. lusterka

- Climatronic

- wspomaganie kierownicy

- centralny zamek + alarm

- nagłośnienie BOSE + zmieniarka w bagażniku

- oryginalne alusy 15' z B6

- dzielona tylna kanapa

- kierownica z eSy

- klamki i lustra w kolorze

- grzane fotele

- podłokietnik z przodu i z tyłu

- tempomat

- Navi Plus

- Hella Daytime

- oryginalny wypinany hak holowniczy Westfalia

PLANY I MODY:

Techniczne:

- wymieniona odma :thumbup1:

- komplet nowych świec żarowych BERU :thumbup1:

- wymieniony przerywacz kierunkowskazów :thumbup1:

- wymienione kompletne przednie zawieszenie na Master Sport :thumbup1:

- wymienione filtry: paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy, oleju :thumbup1:

- wymieniony olej (Mobil Super 2000 10W/40) :thumbup1:

- wymieniony napinacz + rolka alternatora :thumbup1:

- wymieniony wąż od intrecoolera :thumbup1:

- wymienione przednie tarcze hamulcowe, włożone Ferrodo 288mm + klocki Master Sporta :thumbup1:

- wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków tył (zestaw ABE) :thumbup1:

- wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62 :thumbup1:

- wymiana kompletnego rozrządu :thumbup1:

- wymiana przedniej szyby :thumbup1:

- uszczelnienie małego wycieku z tylnej części pompy wtryskowej :thumbup1:

Wizualne:

- polerka końcówek wydechu :thumbup1:

- ringi w zegarach :thumbup1:

- ramki klubowe :thumbup1:

- ręczny w skórze :thumbup1:

- białe kierunki :thumbup1:

- nowa pokrywa silnika :thumbup1:

- grill RS4 :thumbup1:

- kratki nawiewu poliftowe ​:thumbup1:

- emblemat A4 zdjęty z tylnej klapy :thumbup1:

- malowanie zacisków na czerwono :thumbup1:

- kierunkowskazy US ​:thumbup1:

- emblemat dope na tylną klapę :thumbdown:

- kompletne podszybie (zabudowa akumulatora) od polifta :thumbdown:

- polerka całego auta :thumbdown:

- nowy tylny zderzak :thumbdown:

- prawe lusterko z anglika + maty podgrzewające :thumbdown:

- podświetlane klamki jak w A6 C5 :thumbdown:

- zmiana dekorów na czarny fortepian :thumbdown:

- zmiana podświetlenia na LED :thumbdown:

Dołożone wyposażenie:

- Navi Plus :kox: :thumbup1:

- tempomat :kox: :thumbup1:

- centralny na pilota :thumbup1:

- termometr między zegarami :thumbup1:

- światła do jazdy dziennej Hella Daytime :thumbup1:

- dodatkowe białe lampki w boczkach :kox: :thumbup1:

Inne:

- naprawa uchwytu na kubki w tunelu środkowym :thumbup1:

- naprawa tylnych głośników :thumbup1:

- odgrzybienie klimatyzacji :thumbup1:

Aktualne zdjęcia:

Październik 2013

04zb.jpghgnb.jpg

e8a0.jpg3ca1.jpg

gxr6.jpgagdl.jpg2v4w.jpg

Historia modów:

27.11.2012r.

Kratki zamontowane :naughty:

1.01.2013r.

Mała wizualizacja moich planów na wiosnę. Nie wiem tylko czy te światła będą pasować, czy też nie. Grill najchętniej dałbym w czarny połysk, a nie mat...

4.01.2013

Zrobiony mały serwis: zmieniony filtr paliwa i oleju, sam olej, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, tarcze hamulcowe wraz z klockami + reperaturka zacisku tylnego prawego, bo była masakra z tłoczkiem i gumkami. Został do zmiany rozrząd i przednia szyba jeszcze...

19.01.2013

Wujek wpadł w odwiedziny i korzystając z okazji podmieniłem ramkę grilla na ori satynową z RS4. Wcześniej była oryginalna chromowana, wydawała mi się lepiej pasować do tego grilla:bag: Na szczęście się nawróciłem i wracamy do oryginału.

13.03.2013

Wpadły nowe felgi, przygotowania do sezonu 2013 uważam za rozpoczęte :jerk:

21.03.2013

Rozrząd ogarnięty - wszystko na oryginalnych częściach SKF. Została szyba i springi -40 AP Fahrwerke, które czekają na wiosnę :naughty:

20.05.2013

Generalnie dawno nie pisałem w temacie, bo sporo czasu poświęciłem na drugie autko. Generalnie poprawione/wymienione zostało to, co jeszcze nie było ruszane - doszła nowa szyba, pomalowane zaciski, nowe lampki w boczkach, emblematy z tyłu wyleciały... Zostało kilka dupereli do ogarnięcia.

25.05.2013

Wpadły wyrezane USy. Na żywo wygląda całkiem całkiem.

11.11.2013

Wybrałem się na małą sesje, wyszła całkiem ładnie.

ndmr.png

rge6.png

05.01.2013

Sezon na rezanie uważam za otwarty, na dobry początek termometr między zegarami.

10.01.2013

Mały jubileusz, A4 już od 50 000km ze mną. Trzeba dobić do 300 000km!

mt3b.jpg

l3mq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada ciekawie :good: tylko co te koncowkki wydechu schowane??chyba ze to zdjecia takie zludzenie robi :gwizdanie: ja za automatem nie przepadam ale jedno jest pewne ze silnik dlugo pociagnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat zostaje - dłuuugo szukałem takiego auta w dobrym stanie za rozsądną cenę, aż w końcu sam przyprowadziłem z Niemiec. Komfort jazdy pierwsza klasa. Końcówki wydechu są schowane, bo zderzak deczko źle spasowany, a one same trochę podgięte :( Mam nadzieję, że w przeciągu paru dni uda mi się to poprawić. Listewki pod lampami tylnymi były chromowane, pomalowałem je pod kolor, ale mimo to nie wyglądają. U lakiernika leżą już pomalowane oryginalne czekając jedynie na założenie. Na chwile obecną założone ją oryginalne welurowe dywaniki we wnętrzu (zrezałem do nich stopery oryginalne :decayed:). Trochę roboty przede mną, ale maszyna będzie absolutnie ślicznie wyglądać :D[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 21:54_________________________________________________Drobny update wątku. Doszła nowa osłona silnika, w planach dalsza zabudowa (muszę dorwać poliftowe osłony na podszybie i akumulator).

Ponadto, mam parę pytań, być może będziecie potrafili mi pomóc:

- Jaki sterownik (centralkę) centralnego zamka z pilotem polecacie? Mam oryginalny centralny, ale brak otwierania z pilota cholernie mnie irytuje... Znacie jakiegoś zaufanego sprzedawce z Allegro? Moje wymagania to niezawodność i ładny pilot z logo Audi (nie scyzoryk, tylko sam pilot).

- Poszukuję oryginalnego emblematu TDI (z czerwonym I) na tylną klapę - gdyby ktoś chciał się pozbyć za rozsądną cenę, z chęcią odkupię.

- Chciałem kupić białe kierunki boczne tj. te na błotnikach, ale nie wiem, czy będą one pasować do tego mojego koloru --> stąd prośba o opinie ;)

- Chlapacze :evil: Nie ma ktoś ori na zbyciu?

Dalsza dokumentacja z prac poczynionych przy autku - niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... :mysli: jak dla mnie to:

- chromowana listewka na klapę bagażnika - ojj...tego bym nie robil na Twoim miejscu :no:

- zmienione lampy tylne na SONARY - II lift i bedzie git :good:

- emblemat TDI na tylnej klapie - a po co te emblematy wystarczy ze :audi: zostanie :decayed:

- i te drewienko w srodQ - mi sie jakos nie widzi, ale to kwestia gustu :rolleyes:

i jak dla mnie automat :thumbdown: ale jak Tobie sie fajnie jezdzi to :good:

a reszta planow jak dla mnie jedne wiecej na plus a inne mniej...ale AUTKO LADNIE UTRZYMANE :naughty: i pamietaj rezaj z glowa...ta wieksza co sie znajduje na karku :decayed:

[br]Dopisany: 06 Maj 2011, 21:12_________________________________________________a czemu by nie pasowaly biale kierunki boczne pewnie ze beda pasowaly P&P :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poprzeglądałem forum w poszukiwaniu zdjęć takowych listewek i rzeczywiście - wykreślam z listy planowanych modyfikacji ;) Drewienko w środku zostaje, może kiedyś zamienię, ale jedynie na ciemniejsze. Po prostu lubię leśne klimaty ;) Co do TDI - zwyczajnie mam upodobanie do ori emblematów. Automat to główny plus tego auta, uwierz.

Mógłbyś polecić jakieś konkretne, dobrze wyglądające białe kierunki za rozsądna cenę? Sprawdziłem ofertę na allegro, ale większość wygląda tak... chińsko...

P.S. Sonary całkiem przyzwoicie się prezentują na LEDach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...ale większość wygląda tak... chińsko..." :polew:

normalnie lenistwo :bicz::tongue4:

tu sa migaczeboczne w normalnych wymiarach tzn nie wygladaja jak sterczace sutki :wallbash:

tu ledowe

http://moto.allegro.pl/audi-a3-a4-fabia-octavia-superb-ibiza-migacze-led-i1555673480.html

tu na normalna zarowke 5w dymiony

http://moto.allegro.pl/oryginal-migacz-bok-dymiony-a3-a4-octavia-fabia-i1591985001.html

a tu wygladajace jak ORI biale i wszystkie nie wygladaja jak chinskie :)

http://moto.allegro.pl/a3-a4-a8-ibiza-fabia-octavia-migacze-boczne-2-szt-i1589104527.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za podanie linków - teraz już jestem pewien, co i jak ;)

Jaka cena za emblemat? Masz tylko TDI czy pełne 1.9 TDI? Będę wdzięczny za podanie kwoty z wysyłką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mała aktualizację planów w pierwszym poście --> musze trochę kasy odłożyć na kilka bzdur :D Im więcej przeglądam forum, tym więcej modów chce mieć :lol1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz napisane, ze biale kierunki w aucie no to gdzie fotki... :bicz3: :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładniutki kolorek ;) zostaw jeden emblemat OOOO na tylnej kanapie. Ta "jasna" listwa drewniana we wnętrzu za bardzo wrzuca w oczy no i ten automat :confused4: obniż samochód najlepiej gwintowanym zawieszeniem wtedy wyglądałaby kozacko :naughty: Reszta modów na :good: Bezawaryjności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia będą dopiero na weekend, bo nie mam aktualnie samochodu u siebie ;( Na gwinta się nie zdecyduje, bo muszę mieć jednak trochę prześwitu (jazda po niezbyt dobrych drogach od czasu do pory). Mówicie, że lepiej bez emblematów jednak? Muszę to przemyśleć...

P.S. Co do drewna w środku - chciałbym kiedyś wymienić na takie ciemniejsze, ew. zamienić na aluminium albo obkleić folią 3M, tylko obawiam się samego demontażu listw - nie chciałbym czegoś połamać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym Ci się przejechać na gwincie to byś zmienił zdanie... przy ok. -80mm jeździ się lepiej niż przy -40 na kicie :wink4: a przecież możesz skręcić do samej góry i powoli na dół jak się będziesz przyzwyczajał :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że auto jeszcze nie jest oficjalnie moje, a póki takowe nie będzie, plany które są w kategorii Marzenia na pewno nie doczekają się realizacji. Na razie wykonuję więc mniej kosztowne mod ;) Kiedyś mam nadzieję będę miał okazję polatać na gwincie, być może się przekonam.

Dodałem nowe fotki w pierwszym poście - tak jak obiecałem, miały być w weekend i są ;) Trochę lepiej się maszyna prezentuje, choć do perfekcji sporo jeszcze brakuje... Ale chęci są, więc niebawem kolejne fotki pomodzonej myszy. W przyszłym tygodniu powinny dojść emblematy :D

Weekend mało owocny w prace przy Audicy - naprawiłem jedynie membranę w głośniku tylnym (gra o niebo lepiej). Pozwoliłem sobie również zrobić małą sesję zdjęciową, nad którą czuwała moja Pani fotograf :D

Mnie ścięło z nóg, dosłownie...

A tak poza tym, do wymiany mam górne wahacze przednie i końcówki drążków, chciałbym się jednak skusić na wymianę calego przodu. Z racji tego, że na Lemfordera mnie nie stać myślę intensywnie nad wyborem firmy MasterSport - trochę budżetowa, ale z drugiej strony nie robię przebiegów rzędu 30 000km rocznie. A Wy co byście polecali? (za rozsądną cenę)

Z racji chwili wolnego czasu pozwoliłem sobie trochę pobawić się w Photoshopie i przymierzyć felgi, które bardzo, ale to bardzo by mi odpowiadały w Audicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak nie ściemniał przednich szyb, jeśli już to bardzo delikatnie. Jeździłem poprzednio Sharanem, który miał ori dymione z tyłu i wyglądało to fantastycznie, przednie czyste ładnie się uzupełniały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...