Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Wtórna pompa pneumatyczna- naprawa???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Coś mi świszczy w tej pompie jak by łożysko czy może jakieś szczotki i czy da się to jakoś rozebrać i powymieniać co nieco? Może ktoś podeśle jakiś link do manuala?

Wolę nie czekać na śmierć tego czegoś bo tanie to nie jest a jeśli dział to niech tak zostanie.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Grzes napisze tyle co z ETKI :)

Układ doprowadzania wtórnego powietrza

Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika.

Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie niespalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.

Działanie

W fazie zimnego rozruchu komputer sterujący silnika wysterowuje pompę wtórnego powietrza przez przekaźnik wtłaczania wtórnego powietrza . Powietrze przedostaje się do zaworu specjalnego wtłaczania wtórnego powietrza .

Równolegle do tego wysterowany zostaje zawór doprowadzania wtórnego powietrza , który doprowadza podciśnienie do zaworu specjalnego wtłaczania wtórnego powietrza . Zawór specjalny wtłaczania wtórnego powietrza umożliwia w ten sposób doprowadzanie wtórnego powietrza do kanałów wydechowych głowicy silnika.

Wymontować wąż ciśnieniowy na silniku pompy wtórnego powietrza i wdmuchnąć pod małym ciśnieniem powietrze do środka (nie używać sprężonego powietrza).

Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.

– Wytworzyć podciśnienie uruchamiając ręczną pompkę podciśnienia .

Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.

Jeżeli zawór specjalny nie otwiera się:

– Wymienić zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza

pompa.png zawor.png

Dla przejrzystości rysunku pokazane od tyłu przy wymontowanym silniku :) Pewnie w tym zaworku cos nie tak jest :kwasny:

Opublikowano

............. Pewnie w tym zaworku cos nie tak jest :kwasny:

Nie nie :no: Wszystko działa jak najbardziej prawidłowo tylko od jakiegoś czasu tak jak by się łożyskowanie w tej pompie kończyło.

Jak nikt nic nie podpowie to wykręce tą pompe i sprubuję ją rozkręcić.... może nie wysypie się z niej 500 części :decayed:

Opublikowano

Rozkrec i zobaczyc o co kaman oby nic powaznego :wink4:

Opublikowano

Obstawiam że w środku nie ma nic więcej poza silnikiem i wiatrakiem :rolleyes: ale może ktoś to już rozpracowywał :rolleyes:

Opublikowano

Moja wydaje dźwięki jak startujący TU-154M. Próbowałem to rozbierać ale dałem sobie spokój! Przestałem sobie nią głowę zawracać

Opublikowano

Moja wydaje dźwięki jak startujący TU-154M. Próbowałem to rozbierać ale dałem sobie spokój! Przestałem sobie nią głowę zawracać

Czyli co jest to nie rozbieralne? :mysli:

Opublikowano

Generalnie to raczej ona jest znitowana i nie do rozebrania ale jak się nity zetnie to się rozkłada tylko później trzeba dokładnie skręcić na plastikowkręty.

Wewnątrz jest motor i lala turbinka spiętrzająca jak w odkurzaczu. Gwizd dają łożyska a raczej mosięzne kulki oprawione na ośce silnika , trzeba je utopić w rozgrzanym smarze, napłynie i macie znów rok może 2 spokoju.

Opublikowano

Generalnie to raczej ona jest znitowana i nie do rozebrania ale jak się nity zetnie to się rozkłada tylko później trzeba dokładnie skręcić na plastikowkręty.

Wewnątrz jest motor i lala turbinka spiętrzająca jak w odkurzaczu. Gwizd dają łożyska a raczej mosięzne kulki oprawione na ośce silnika , trzeba je utopić w rozgrzanym smarze, napłynie i macie znów rok może 2 spokoju.

No to teraz do dzieła. Dzięki za podpowiedź :notworthy:

Opublikowano

Daj znać o rezultatach a jakby co to mam taką pompę na zbyciu.

Opublikowano

Moja wydaje dźwięki jak startujący TU-154M. Próbowałem to rozbierać ale dałem sobie spokój! Przestałem sobie nią głowę zawracać

:mysli: u mnie też gwiżdże i myślałem, że tak musi być, mam tak przynajmniej z rok czasu. Czyli gwizdanie pompy nie jest normalnym objawem :wallbash: . A może to świszczenie to normalny odgłos jej pracy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...