Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czarny osad spalin w zbiorniczku wyrównawczym.


michał69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zauważyłem ostatnio ze mam brudny zbiornik cieczy chłodniczej. Osadza się olej na ściankach byłem u mechanika i powiedział że może poszła uszczelka pod głowicą ale nie jest pewny. Auto nie kopci na biało płyn w zbiorniczku jest cały czas poniżej min. jak doleje na max to za chwile znów jest na tym samym poziomie poniżej min.

Mówił też o jakieś chłodnicy oleju ze może ona jest popsuta ,albo w niektórych autach jeszcze jest jakaś chodnica przy zaworze egr ale u mnie jej nie ma i że jak ona nawala to wtedy przedostawają się spaliny do układu chłodzenia?

macie może jakieś swoje sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania mam podobny problem w zbiorniczku woda jest dość brudna od ostatniej wymiany oleju( tydzień temu), też powiedziano mi że to uszczelka. Jak u przedmówcy żadnych dodatkowych objawów nie ma więc się zastanawiam co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod czapka do wymiany polecam kupić coś droższego to będziesz miał spokój na dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka a w gorszym przypadku pęknięta głowica , wiem to niestety z własnego doświadczenia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwuj tez stan i jakos oleju w silniku.

bo z wymienikiem ciepła jest tak ze olej moze trafic do ukł.chłodzenia ale chłodzenie nie musi trafic do oleju.

takze na poczatek do sprawdzenia ten wymienik ciepła- trzeba go wymontowac i sprawdzic dobre do tego bedzie sprezone powietrze i woda,sprawdza sie to jak np detke w wodzie.

jesli wymienik ciepła jest na 100% sprawny-szczelny no to cóż - głowiczka w gore i do sprawdzenia jej szczelnosc to koniecznie, moze tez byc slad na bloku lub głowicy ale równiez warto dokładnie obejrzec uszczelke miedzy warstwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku byla uszczelka pod glowica a dokladnie od strony kolektora po zdjeciu bylo wyraznie widac przecieki. Jak spokojnie jezdzilem to bylo ok jak tylko troche ostrzej to w koncowej fazie przed remontem audi wciagaala plyn ostro, przy tym zero objawow typu wiecej oleju czy kopcenie. P.S. jak bedziesz sciagal glowice to napewno planowanie jak nie bedzie wyraznych oznac uszczelki to warto sprawdzic jeszcze szczelonosc glowicy a i przy montazu polecam wymiane na nowe uszczelnienia pompek u mnie zlozylem na stare i bujalem sie z 3 miesiace z zapowietrzjacym sie ukladem paliwowym (wymiana tandema itp itd ) i na koncu wymiana uszczelnienien i autko chodzi teraz ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze jak głowica pójdzie do sprawdzenia i jak sie okaze ze jest ok to rób komplet w glowicy - mianowicie o prócz planowania - wymiana prowadnic zaworowych, uszczelniacze i docieranie zaworów. na 100% jak rozepniesz zawory to beda latały na boki.

ja mam AFN'a ale taki komplet zrobiłem- kosztowało mnie to u dobrego znajomego 300zł.normalnie bierze 500-600zł za 8V głowice. a robota to juz moja + czesci. nie zapomnij o nowych srubach głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany ;) a gdzie można zrobić to w Krakowie ? tak żeby skóry ze mnie nie zdarli :)

Polecicie coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...