Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Jak zapalać TDI


ACE

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w poprzednich postach ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zapalać silnik na mrozie.

Bo wiadomo że jest zawsze kilka szkól tylko która jest najefektywniejsza.

Zapalać z wciśniętym gazem czy może podrzewać świecami 2-3 razy a następnie uruchamiać rozrusznik czy może nic nie robić ponad to co zawsze niezależnie od pory roku.

Pozdr

Poprawiono nazwę tematu. Baskecior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz zagrzać świece i powinien zaskoczyć spokojnie :th: jeśli nie świece lub kąt wtrysku do regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam nie tylko aż zgaśnie podgrzewanie ale wszystko co ma zgasnąc wtedy świece są na tyle gorące że tylko dotykam kluczyka i puszczam...(nie trzymam)

Pali na dotyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wcisnietym pedalem gazu to moznabylo odpalac trabanta ;):polew::)

samochody nowoczesniejsze sterowane przez komputerek, jezeli sa sprawne same sobie reguluja parametry startu i pozniej pracy wazne zeby poczekac jak zgasnie lampka kotrolna swiec ( i miec sprawne swiece zarowe).

wazne natomiast jest po uruchomieniu odczekanie 1- 2min na postoju (nie ma sensu dłuzej czekac poniewaz niewiele to da, diesel łapie temperature w trakcie jazdy) i delikatna jazda do momentu uzyskania temp 90C. niczym wiecej nie musisz sie martwic. uzywaj dobrego paliwa, oleju, silnik nie jest z porcelany :) i jest po to zeby go uzywac. poprzedni wlasciciele naszych autek raczej sie niczym nie przejmowali....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy twierdzą , że przed pierwszym zapaleniem zimą np rano warto włączyć na chwile np ogrzewanie tylniej szyby lub światła coby pobudzić akumulator. Ile w tym prawdy niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzegło zawsze wcisniete - dzieki temu krecisz samym silnikiem, krecace sie kola, zimny olej w skrzyni biegow to dodatkowy opor dla rozrusznika wiec i obciazenie dla akumulatora. skrzynia biegow na luzie.

fakt wlaczenie jakiegos odbiornika powoduje zwiekszenie ruchliwosci jonow w akumulatorze. jednak w samochodach z silnikiem diesla jest to zbedne, przeciez swiece zarowe gdy silnik jest zimny zawsze sa grzane wiec pobieraja prad z akumulatora( zamiast wlaczanych swiatel czy tylnej szyby). po co go dodatkowo meczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła to jestem pewien na 100% że dobrze je wcisnąć wtegy rozrusznik kręci tylko silnikiem w przeciwnym razie kręci również zambatkami skrzyni biegów które napotykają na duży opór zimnego oleju.

Dokładnie to co mówi Musashi

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez swiece zarowe gdy silnik jest zimny zawsze sa grzane wiec pobieraja prad z akumulatora( zamiast wlaczanych swiatel czy tylnej szyby). po co go dodatkowo meczyc?

dokładnie o tym niepomyślałem :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w poprzednich postach ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zapalać silnik na mrozie.

Bo wiadomo że jest zawsze kilka szkól tylko która jest najefektywniejsza.

Zapalać z wciśniętym gazem czy może podrzewać świecami 2-3 razy a następnie uruchamiać rozrusznik czy może nic nie robić ponad to co zawsze niezależnie od pory roku.

Pozdr

Poprawiono nazwę tematu. Baskecior.

Poczekać aż zgaśnie kontrolka świec żarowych (wystarczy raz grzać), wcisnąć sprzęgło, nie wciskać pedału gazu (ECU go ignoruje przy rozruchu). Po uruchomieniu silnika, wyczyścić szybki i w drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam nie tylko aż zgaśnie podgrzewanie ale wszystko co ma zgasnąc wtedy świece są na tyle gorące że tylko dotykam kluczyka i puszczam...(nie trzymam)

Pali na dotyk...

Dokładnie :th: identycznie odpalam i nigdy niebyło problemu z rozruchem silnika. Jesli motorownia sprawna to jeden raz podgrzać i musi palic na dotyk :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dwie lub trzy swiece spalone... czy to moze byc przyczyna tego ze czasem nie rowno zapali i troche zatrzesie silnikiem? byl tu tez poruszony temat kata wtrysku, jak to sie dzieje ze kat samoistnie sie przestawia i trzeba go regulowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie swiece grzeja rowniez dopoki silnik nie zlapie temperatury gwarantujacej stabilna prace.

kat ulega zmianie ze wzgledu na stopniowe wydluzanie sie paska rozrzadu. napecie jest kompensowane napinaczem. jednak kat wtrysku troche sie zmienia. jednak najczesciej zly kat wtrysku jest spowodowany bledami w ustawieniu rozrzadu lub zlym ustawieniem pompy.

sprawdzasz to VAG-iem. poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy cos sie zmienia jesli auto nie bylo palone powiedzmy 2-3 dni

....sprawdzasz to VAG-iem. poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

W podanym linku jest opis silnika 6cyl czy mozna to odniesc do 1.9 i czy złąacze OBD to to w popielniczce z tylu?

Jeśli tak to w moim przypadku widzę że bedzie miał sens zakupienia takiego zestawu (Interfejs + download soft + no i jakis laptop)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nigdy niedodawaj gazu przy rozruchu bo grozi to uszkodzeniem głowicy a jak masz dobre swiece i zalane dobre paliwo powinien palic bez niczego jak jest spalona juz jedna swieca to jest juz problem :th:

W obu przypadkach się mylisz. Pamiętaj , że to nie gaźnikowa benzyna ;)

Jedna świeca w niczym nie przeszkadz, nawet przy 4 spalonych świecach silniki MUSI odpalić - wydłuży to jedynie czas rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony chciałbym tez podpowiedzieć aby nie podgrzewać świeć kilka razy.

Jeśli po jednym podgrzaniu świec nie odpali to trzeba odczekać.

Najczęściej popełniany błąd to podgrzewanie świeć kilka razy przed uruchomieniem silnika. Później ludzie się zastanawiają czego im tak szybko przepalaja się świece żarowe :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez grzanie swiec dziala w ten sposob ze sie rozgrzewaja do pewnej temperatury i ja trzymaja. kontrolka ma tylko uswiadomic kiedy sie nagrzeja.

maja zywotnosc iles tam godzin pracy.

wylaczenie ich i ponowne wlaczenie powoduje ze stygna przez moment i pozniej znow sie nagrzewaja wyczerpujac aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...