Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana soczewki z odbłyśnikiem bixenon Valeo na soczewki z Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeżeli chcesz więcej światła, to pochyl żarniki ku dołowi ( ja już w sumie odszedłem od tego rozwiązania ) ale odcięcie ustaw takie jak powinno być, czyli poziome !

Opublikowano

Ja swoje lampy jutro ogarnę, dzisiaj podkładki już kupiłem :wink:

Opublikowano

Ziko_, czy mógłbyś rozwinąć kwestię pochylenia żarnika? Jest zauważalna poprawa w jasności? Jak zachowuje się linia odcięcia przy pochyleniu?

Opublikowano

Właśnie, jak to pochylić? Przecież on sztywno siedzi w tym gnieździe i nie da się tego pochylić..

Opublikowano

Napewno trzeba coś podłożyć. Widziałem takie mody w projektorach, w któych żarnik trzymany jest przez druty. Natomiast w b8 jest przekręcany i nie ma chyba miejsca aby coś podłożyć

Opublikowano

w jednych gniazdach soczewek da się pochylić trzonek żarnika, w innych nie(tak jak w moich) Tam gdzie się nie da, trzeba przerabiać sam żarnik(poprzednie żarniki miałem przerobione i światła było o wiele więcej). Jednak to rozwiązanie ma także słabe strony!!! W żarnikach mocowanych do trzonka za pomocą czterech blaszek sprawa jest prosta, w przypadku starszych osramów rzecz jest bardziej skomplikowana. Zawsze przy tego typu modyfikacji ilość światła zwiększamy od strony odcięcia, czyli najdalej auta i najmocniejsza skupiona wiązka pada najdalej - częstsze kontrole - bo na nierównościach ślepimy najdalej ( nieważne czy ma się oryginalne samopoziomowanie czy nie) ci co mają źle ustawione i w dodatku zmodyfikowane projektory to ślepią z zaiste zacnych odległości!)

Opublikowano

Czyli po modyfikacji żarnika zwiększy się zasięg? Mam jakieś stare żarniki d2s, to zaraz sprawdzę czy można podgiąć blaszki. O ile mm obniżałeś żarnik? Częstsze kontrole? policja zatrzymywała za to? Aż taka jest różnica w ilości światła?

Opublikowano

A ty piszesz o samym trzonku żarnika tak? O tej szklanej bańce?

Opublikowano

Chyba sie nie rozumiemy -- zasięg się nie zwiększy odcięcie zostaje tam gdzie było, jeżeli przesłone zostawimy w spokoju, jednak( jakby to opisać ) najwięcej światła jest właśnie przy odcięciu. Jeśli w A4 tak można ( ja mam A3), to przy włączonych światłach i zdjętych mocowaniach żarnika wystarczy ręką poruszać żarnikiem i obserwować różnice.

jeśli nie da się zmienić mocowania żarnika w gnieździe projektora, to pozostaje zmiana położenia szklanej bańki względem jej trzonka- było to poruszane w odleglejszych wypowiedziach. Zasięg można sobie zwiększyć śrubkami do regulacji wysokości świateł, ale to rozwiązanie gorąco odradzam.

Opublikowano
Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg

bix z b8

http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

Też mam soczewkę z B8 ale mam inną wiązkę światła.

Prawa

http://s23.postimg.org/wuyb1pjl3/IMG_8256.jpg

Lewa

http://s14.postimg.org/aa5bo63b1/IMG_8257.jpg

Od czego to zależy? Które światło lepsze?

w moich soczewkach (hella A6 C7 ) linia odcięcia zachowuje się tak podczas opuszczania przesłony - światło od zewnętrznych stron się podnosi, aż do uzyskania pełnego półkola (światła drogowe) Przy takim odcięciu będziesz oślepiał tych z naprzeciwka ( masz doświetlanie prawego i lewego pobocza jednocześnie, że tak powiem ) Obie lampy to kicha tak kolokwialnie mówiąc, odcięcie powinno być idealnie poziomą linią zarówno część oświetlająca jezdnie, jak i (po załamaniu) część doświetlająca pobocze.

Chyba kolego nie masz racji, ponieważ przesłonka jest tak skonstruowana że po obu stronach jest ścięta w dół i dlatego odcięcie światła na drodze unosi się w górę. Regulacja nic nie zmieni. Nie wiem tylko czemu na środku odcięcie jest żółte a po bokach niebieskie :mysli:

Opublikowano

kjedm2th7p5x

czyli uważasz, że masz prawidłowy kształt odcięcia? mylisz sie!

---------- Post dopisany at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany at 16:21 ----------

Schowek01.jpg

Opublikowano

schemat projektora i światła w nim padającego.

schemat_projektora.jpg

wiązka ma być skupiana tuż za przesłoną

w b8 regulacja przesłony którą można delikatnie regulować linie swiatło-cień i stąd potem różne barwy linii odcięcia spowodowane uciecięciem wiązki świetlnej na przeszkodzie

ale sory kombinować z palnikiem :kwasny: .źródło światła, czyli bańki palnika ma sie znajdować w ogniskowej odbłyśnika.

pamiętajcie ze są tez inni na drodze, auta jadące z naprzeciwka. my mamy widzieć co się dzieje ale oni też.

Opublikowano

Sprawdzałem mod z różnymi ustawieniami żarnika. Osobiście go nie polecam.

Moje spostrzeżenia:

- przesuniecie żarnika powoduje powstanie nierównomiernego rozkładu światła - środek mocno oświetlony, boki słabiej.

- za duże przesunięcie powoduje zaburzenie linii swiatło-cień

- ciężko ustawić identycznie żarniki w obu lampach.

- modyfikując żarnik(podginając blaszki itp) możemy go uszkodzić.

U siebie zostaje przy modzie z podkładkami + regulacja przesłony dla niebieskiej barwy.

Jedna uwaga co do podkładek:

0,7mm - lekko niebieska poświata w centrum

2mm - niebieska poświata na całej linii swiatło-cień, ale niestety odcięcie nie jest ostre, jest mocno rozmyte

Opublikowano

Obniżenie żarnika daje właśnie efekt zwiększenia ilości światła w centralnej części, nie zniekształcając lini cienia, co jest właśnie istotne (jak napisałem wcześniej odszedłem od tego rozwiązania) jednak takie modyfikacje po których zniekształca sie linie cienia i lewa strona oświetla korony przydrożnych drzew to jakaś masakra.

Opublikowano
Obniżenie żarnika daje właśnie efekt zwiększenia ilości światła w centralnej części, nie zniekształcając lini cienia, co jest właśnie istotne (jak napisałem wcześniej odszedłem od tego rozwiązania) jednak takie modyfikacje po których zniekształca sie linie cienia i lewa strona oświetla korony przydrożnych drzew to jakaś masakra.

Jeśli chodzi Ci o rodzaj mojego światła to napisałem że nic nie robiłem tylko tak jest skonstruowana przełonka i tak wygląda świało. Jeżeli uważasz że jest cos źle to napisz co mam zrobić żeby to zmienić.

Opublikowano

Jeżeli nic nie robiłeś z przesłoną, to trochę dziwnie wygląda Twoja wiązka, zupełnie inaczej od mojej. Czy może jeszcze ktoś wrzucić zdjęcie odcięcia na soczewkach z b8?

Opublikowano

Wczoraj swoje przerobiłem, dodałem podkładki 1mm, bo mniejszych nie mogłem znaleźć i świeci teraz na niebiesko :decayed:

Cholernie irytują mnie te adaptery, bo jedna soczewka jakby przekrzywiona jest, odcięcie światła nie jest idealnie płaskie, tylko trochę pod kątem i nie da się tego jakoś normalnie ustawić a jak kręcę śrubą regulacyjną w poziomie to da się to jakoś ustawić wtedy dobrze...

No i prawa H7 świeci mi w podłogę a lewa dobrze :decayed: Podkładkę trzeba dać pod górne albo dolne mocowania.

Opublikowano

Śrubami tego nie ustawisz regulacyjnymi .Musisz przerobic adaptery :)

Opublikowano

To jest zdjęcie ori przesłonki bi z B6 zmodyfikowanej w programie graficznym (paint :decayed:) i wygląda teraz podobnie jak moja z B8 dlatego mam na brzegach światło uniesione w górę. I nic z tym się nie zrobi. Na drodze wygląda bardzo dobrze.

IMG_8288_B8.jpg

Opublikowano

Mnie to wygląda jak przesłona z B6..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...