Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana sprzęgła wiskotycznego


czarnecky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

koledzy i koleżanki, mam takie pytanie, czy ktos z Was miał kiedys cos w spółnego z wymiana samodzielna sprzedgła wiskotycznego w TDI. Przydałoby sie jakies fotostory, ale niestety do A4 TDI nie udało mi sie niestety znależc nigdzie. Planuje jutro wykonac taka wymiane, ale boje sie troche bazowac o fotostory z wymiany tej czesci w silniku 1,8 albo tdi 2,5 w A6:) Moga byc subtelne różnice w układzie poszczególnych elementów silnika a biorąc pod uwagę mocno ograniczoną swobodę ruchów w przypadku wymiany tej czesci bez zdejmowania zderzaka i chłodnicy, różnice w silniku mogą miec znaczenie:)

Jakby ktos z Was dysponował chociaz opisem (oaczkolwiek najlepiej fotoopisem:)) to bylbym bardzi wdzieczny za umieszczenie. Wymiana u mechanika 200 pln a to troche sporo, jesli da sie to wymienic bez zdejmowania calego przodu.

Pozdrawiam, i z góry dziekuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w dziale Warsztat jest fotostory ale nie pamiętam czy do B6 czy B5 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym że nie na pewno musi mieć takie mocowanie Alternatora w AFN jak na fotkach..:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=138783.0;highlight=wisko

i możność zablokowania wiertłem 5 tak jak na foto ...

U mnie nie ma takiej możliwości ...zupełnie inna łapa mocowania alternatora...

tak samo jak niektórzy piszą ze odkręcą alternator i wyjmą bez problemu dolną śrubę ....

U mnie również nie ma takiej możliwości....bez de montażu wiska....

tak że w moim przypadku potrzeba jest de montaż całego przodu.... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym że nie na pewno musi mieć takie mocowanie Alternatora w AFN jak na fotkach..:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=138783.0;highlight=wisko

i możność zablokowania wiertłem 5 tak jak na foto ...

U mnie nie ma takiej możliwości ...zupełnie inna łapa mocowania alternatora...

tak samo jak niektórzy piszą ze odkręcą alternator i wyjmą bez problemu dolną śrubę ....

U mnie również nie ma takiej możliwości....bez de montażu wiska....

tak że w moim przypadku potrzeba jest de montaż całego przodu.... :angry:

Wisco w AFN-ie można wymontować bez konieczności demontażu przodu . Po zdjęciu paska należy odkręcić wisko oraz wymontować alternator. Następnie odkręcasz przy błotnikach śruby przykręcone do przedniego pasa i po jego odchyleniu wyjmujesz cały wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikardo ..

Wisco w AFN-ie można wymontować bez konieczności demontażu przodu . Po zdjęciu paska należy odkręcić wisko oraz wymontować alternator. Następnie odkręcasz przy błotnikach śruby przykręcone do przedniego pasa i po jego odchyleniu wyjmujesz cały wentylator.

tak tylko jak zablokować wisko by go nie zniszczyć a odkręcić śrubę imusową ??

Bo metoda z fotki odpada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego odpada? Autor książki "Sam naprawiam a4" do odkręcenia wiska poleca zablokować koło pasowe wentylatora śrubą M5x60 i odkręcić kluczem inbusowym o wartości 8 mm. U siebie gdy wentylator odkręcałem pierwszy raz w taki sam sposób odkręciłem wisko. Ponadto niektóre wiska mają sześciokant znajdujący się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem. Taki sześciokąt jest u mnie i podczas kolejnej naprawy rozpiłowałem klucz i przytrzymałem je za ten sześciokąt. Na forum ktoś raz opisywał, że do zablokowania użył łańcuchowego klucza do filtra oleju. Z tego co wiem to nie wszystkie typy maja ten sześciokąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikardo

Tak jedynie jak piszesz ....

niektóre wiska mają sześciokąt znajdujący się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem.

mam coś takiego i muszę raczej dorobić sobie taki klucz s kawałka blachy 3-4mm i popróbować bo ja nie mam żadnego otworu by zablokować śrubą lub wiertłem 5 tak jak to pokazane jest .... sprawdzałem :angry:

Na razie nie mam takiej potrzeby ale klucz sobie dorobię ,jak zajdzie potrzeba by był i będę próbował .....dzięki... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikardo

Tak jedynie jak piszesz ....

niektóre wiska mają sześciokąt znajdujący się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem.

mam coś takiego i muszę raczej dorobić sobie taki klucz s kawałka blachy 3-4mm i popróbować bo ja nie mam żadnego otworu by zablokować śrubą lub wiertłem 5 tak jak to pokazane jest .... sprawdzałem :angry:

Na razie nie mam takiej potrzeby ale klucz sobie dorobię ,jak zajdzie potrzeba by był i będę próbował .....dzięki... :hi:

Szerokość tego sześciokąta to 46 mm i warto mieć taki przyrząd demontaż wiska jest wówczas bezproblemowy. Ten otworek też musisz mieć tylko jego nie widać ja śrubę w nim umieściłem bardziej na wyczucie niż go widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje wisko dzisiaj wymieniłem, miałem wlasnie ten nieszczesny szesciokat, ale poniewaz nie byłem wyposażony w sufmiarkę, niestety musiałem ratować się kluczem do filtrów. Udało sie na szczęście, jak sie okazało śruba wiska było dość lekko przykecona. W każdym razie wymiane mam za sobą i mogę potweirdzic ze wydawanie 200 pln jest zbyteczne. Niestety nie udało mi sie zrobi foto ponieważ moim działaniom towarzyszyła dzisiaj cały czas mrzawka. Jeśli chodzi o kolejności to mogę tylko napisać, że najpierw luzujemy asek, potem, odkecały jedną srubę w alternatorze. Następnie odkrecały wisko, po to zeby uwolnic duga śrubę alternatora (wisko uniemożliwoa jej wyciągnięcie) następnie wyjmujemy alternator, i wtedy juz mozemy dosc swobodnie wyciagnać wisko. Składamy oczywiscie w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...