dudziu Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Koledzy klubowicze od dłuższego czasu zauważyłem że na wolnych obrotach np. stojąc na światlach silnik strasznie ciężko pracuje na włączonej klimie. Przy wyłączonej klimie jest wszystko ok natomiast po właczeniu czuje jak by silnik dostał potężne obciążenie i od razu ciężko zaczyna pracować. Klima działa bez zażutów w drodze jak i na postoju. Nie robilem żadnych logów jeszcze. Ale mam wrażenie że za bardzo odczuwalna jest ta praca silnika. Może ktoś z was ma lub miał podobny przypadek? Dodam jeszcze że byłem na spr. klimy i żekomo jest wszystko ok. Ale ja znam swój samochód i nie podoba mi sie to ponieważ wcześniej nie było to tak odczuwalne. Pozdrawiam
paweu1 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 To normalne zjawisko, kompresor mocno obciąża silnik. Zwiększ dawkę paliwa, powinno się poprawić
majkel_majki Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Jedź do porządnego warsztatu na diagnozę, 1.9 to nie 0.9 czy litrówka, że silnik z załączoną klimą ledwo zipie zwłaszcza w niskich temperaturach. Sprawdź dyszę rozprężną czy nie ma w niej opiłków bo niewykluczone, że sprężarka zaczyna się zacierać. Czynnika i oleju w układzie jest odpowiednia ilość?
ciahciah Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 a jak dodasz gazu nie słyszysz jak stycznik w okolicy ECU się załączy, u mnie po załączeniu klimy i do puki nie przekroczę 1500obr widać ociężałość silnika w reakcji na gaz, po przekroczenie 1500obr załancza się jakiś stycznik i silnik zaczyna pracuje żwawo jak bez klimy, u mnie z klima silnik ma więcej mocy pokaż loga statycznego 001 bez klimy i z załączoną klimą
dudziu Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Opublikowano 8 Maja 2011 majki czynnika i oleju jest ok czy dysze rozprężną moge sam sprawdzić w garażu? jeżeli tak to prosze podpowiedz mi gdzie się ona znajduje i jak do tego się zabrać pozdrawiam paweu1 zgadzam się że kompresor obciąża silnik i z tą dawką paliwa sprawdze ale mimo wszystko mam wrażenie że wcześniej tego nie było dzieki za podpowiedzi panowie [br]Dopisany: 08 Maj 2011, 16:01_________________________________________________ciahciah tak jak piszesz po dodaniu gazu silnik jest żwawy i nie odczuwam różnicy w mocy a logi zrobie swoją drogą i wrzuce na forum
majkel_majki Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Sam dyszy nie sprawdzisz, układ jest napełniony i pod ciśnieniem a do tej operacji trzeba go opróżnić, inaczej grozi poparzenie R-134 i rozkręcić rurę na tłoczeniu w podszybiu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się