Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Błąd P1793 Multitronic


sparrow_mki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, postów o multitronicu czytałem już sporo, z kilkoma osobami również udało mi się na ten temat pogadać. Z racji iż jestem "świeży w temacie" mechaniki skrzyń biegów wszystko powoli mi się zaczyna mieszać i ogólnie mam stresa, że puszcze sporo kasy i stracę sporo czasu. Do rzeczy:

autko na chodzie mam od tygodnia (świeży zakup), 91500 km, wymieniłem rozrząd, wymiana oleju itp. Od samego początku komputer pokazywał dwa błędy ;P79 Regulacja ciśnienia doładowania- odchyłka regulacji ujemnej oraz P1793 czujnik obrotów wałków wyjściowych 2 - brak sygnału.

Turbinę naprawiono, jeden z mechaników podpowiadał iż błąd skrzyni oraz to że autko wpada w tryb awaryjny to wina błędów od turbiny. Po ich eliminacji błąd skrzyni jednak pozostał. Ma jednak dość specyficzne objawy - brak mocy, pedał w podłodze autko toczy się do 70km, na wstecznym mam trudność żeby wyjechać z dość stromego przydomowego podjazdu, zapala się podświetlenie wszystkich biegów na raz - zapala się na jakiś czas by potem zniknąć na dłuższa chwile - nie ma reguły. Czasem pali się od razu po dopaleniu, czasem wymaga to dłuższej jazdy.

Nawet kiedy wszystko wydaje się być ok, i autko wydaje się napędzać to za moment wpada znów w tryb awaryjny . Oznaczenie mojej skrzyni to GYJ.

Auto nie szarpie, nie gaśnie, nie pokazuje innych dziwnych objawów.

Rozmawiałem z jednym z mechaników z pod Łodzi, który na naszym forum był kilkukrotnie chwalony za napraweę sterowników - twierdzi ze naprawa sterowników za 1600pln załatwi sprawę. Czy Waszym zdaniem naprawa/ regeneracja kompa skrzyni jest skuteczna? - czytałem rownież opinie o tym iż faktycznie pomaga to w 25% przypadków.