Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwne piski paska od sprężarki klimy


Ronny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem - okolo 2.5 - 3 miesiace ( ok. 7000km ) temu wymieniałem kompletny rozrząd wszystko było super przez 2 miesiące az zaczął pojawiać się problem. Kiedy odpalam silnik chodzi na wonych obrotach nie słychać żadnych pisków, chodzi równo i cichutko, ale kiedy włączam klimę zaczynają się jaja :disgust: auto na wolnych obrotach wydaje straszne piski, problem pojawia się na kazdym biegu przy obrotach do 1100-1200. Mam wrażenie, że coś się stało na rolce od sprężarki klimy po ktorej jest prowadzony pasek. Najprostrzym sposobem byłoby wymienić całą sprężarkę, ale to jest moja ostateczność ponieważ klima chodzi bez zarzutów. Czy może ktoś mi pomóc w jaki sposób można skutecznie uciszyć tą sprawę ? Jak jest chłodno.. piszczenie jest mniejsze. jak są upały to aż glupio wlaczac klime :cool1:.

Mam drugie pytanie w jaki sposób można naciągnąć pasek od klimatyzacji ? może to zmniejszy piski?

Pozdrawiam

Ronny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pewien problem - okolo 2.5 - 3 miesiace ( ok. 7000km ) temu wymieniałem kompletny rozrząd wszystko było super przez 2 miesiące az zaczął pojawiać się problem. Kiedy odpalam silnik chodzi na wonych obrotach nie słychać żadnych pisków, chodzi równo i cichutko, ale kiedy włączam klimę zaczynają się jaja :disgust: auto na wolnych obrotach wydaje straszne piski, problem pojawia się na kazdym biegu przy obrotach do 1100-1200. Mam wrażenie, że coś się stało na rolce od sprężarki klimy po ktorej jest prowadzony pasek. Najprostrzym sposobem byłoby wymienić całą sprężarkę, ale to jest moja ostateczność ponieważ klima chodzi bez zarzutów. Czy może ktoś mi pomóc w jaki sposób można skutecznie uciszyć tą sprawę ? Jak jest chłodno.. piszczenie jest mniejsze. jak są upały to aż glupio wlaczac klime :cool1:.

Mam drugie pytanie w jaki sposób można naciągnąć pasek od klimatyzacji ? może to zmniejszy piski?

Pozdrawiam

Ronny

podejrzewam że rolkę napinającą pasek masz do wymiany :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiąć pasek klimatyzacji zgodnie z instrukcją to podstawa, a jak nie pomoże wymienić pasek na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo u siebie w AHU i też niedługo po wymianie rozrządu na jesieni, objawy wszystkie te same, pasek i napinacz od klimy wymienione, klima podczas jazdy chłodzi normalnie, a na wolnych obrotach piszczy coraz bardziej aż w końcu koło od sprężarki się zatrzymuje i pasek się ślizga i strasznie wyje. Pytałem kilku mechaników i obstawiali zacierającą się sprężarkę, ale mi też się wydaje że wystarczy naciągnąć pasek, chociaż nie chciałbym zatrzeć sprężarki i wymieniać czy czyścić cały układ klimy. Jak coś się rozwiąże w tej sprawie to chętnie się dowiem co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej tak jak w poprzednich postach pisali sprawdzić napinacz bo jest prawdopodobnie do wymiany, co do AHU to sprawdź sobie pompę wodną, ja tak miałem na wolnych obrotach słychać było piszczenie i okazało się że łożyskowanie na pompie się sypie i do wymiany miałem pompę oczywiście od razu wymieniłem rolki napinające i paski wielorowkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo u siebie w AHU i też niedługo po wymianie rozrządu na jesieni, objawy wszystkie te same, pasek i napinacz od klimy wymienione, klima podczas jazdy chłodzi normalnie, a na wolnych obrotach piszczy coraz bardziej aż w końcu koło od sprężarki się zatrzymuje i pasek się ślizga i strasznie wyje. Pytałem kilku mechaników i obstawiali zacierającą się sprężarkę, ale mi też się wydaje że wystarczy naciągnąć pasek, chociaż nie chciałbym zatrzeć sprężarki i wymieniać czy czyścić cały układ klimy. Jak coś się rozwiąże w tej sprawie to chętnie się dowiem co było przyczyną.

Zakładając, że miałeś słabo napięty pasek to wymiana paska i prawidłowe jego naciągniecie powinno pomóc. Natomiast jeżeli pasek był dobrze naciągnięty i pojawiło się zatrzymywanie koła od kompresora w trakcie jego pracy to jest to objaw zacierającego się kompresora i tu raczej nie ma na co czekać ponieważ opiłki pojawią się w układzie i koszty przywrócenia układu do sprawności są duże np za same płukanie krzyczą 650 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, po wymianie popracował co nieco i zaczęły się piski, myślałem że to rolka, lub łożysko kompresora, ale okazało się że jest luźny jak bat. Sprawdź czy nie trzeba go naciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...