Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem z klapami. Proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy wątek na tym forum. Mam pewien nieprzyjemny problem z klapami.

Wrzucam raport VAG:

3 Faults Found:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-00 - Open or Short to B+

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Po skasowaniu tych błędów zostaje tylko jeden błąd (jest on jakby niekasowalny):

1 Fault Found:

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Mimo wszystko przystępuję do nastaw podstawowych klap. Obserwuje wszystkie silniczki i wszystkie robią pełen zakres ruchów. Wcześniej jeden w ogóle nie chciał ruszyć - wymieniłem go.

Co o tym myślicie? Skorzystałem z wyszukiwarki i znalazłem całą masę wątków na ten właśnie temat z podobnymi błędami VAG. Niestety większość bez odpowiedzi :(

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Edit:

Czy silniczki (element: silnik+przekładnia+potencjometr) są uniwersalne? Pytam bo przy wymianie założyłem silniczek który pracował w innym miejscu.

Edit 2:

Próbowałem przełożyć inny silniczek (np "kratek bocznych"), po wykonaniu nastaw podstawowych w VAG wyskakują te same błędy. Może nie ogarniam VAG'a? :/

Opublikowano

W mechanizmach klap nie psuje się silniczek, a potencjometr, dzięki któremu komputer zna akutalne położenie klapy i może nią sterować. Zamiana silniczków niestety wiele nie da.

Tutaj masz wątek, gdzie opisuje sposoby radzenia sobie z tą przypadłością:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177354.msg2130897#msg2130897

W skrócie:

1. Można spróbować reanimować potencjometr używając płynu PR do potencjometrów - mi się udało część mechanizmów w ten sposób uratować.

2. Jeżeli masz błędy i zrobisz nastawy podstwowe, to nic Ci to nie da. Musisz mieć układ bez błędów - mechnizmy muszą być sprawne (potencjometry), a klapy nie mogą ciężko chodzić lub się blokować.

U Ciebie trzeba się zająć mechnizamami V113 (niebieski) i V71 (jasnoniebieski).

Opublikowano

Witaj fahur, dziękuję za odpowiedź.

Przed chwilą napisałem długiego posta ale go skasowałem!

Pogoda nieciekawa, jest niedziela, % jeszcze trzyma ale idę dłubać!

Chyba rozumiem w czym problem - mam podmienione silniczki V113 (niebieski) i V71 (jasnoniebieski).

Muszę to sprawdzić! Odezwę się wieczorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...