matula Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Witam. To mój pierwszy wątek na tym forum. Mam pewien nieprzyjemny problem z klapami. Wrzucam raport VAG: 3 Faults Found:00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-00 - Open or Short to B+ 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Po skasowaniu tych błędów zostaje tylko jeden błąd (jest on jakby niekasowalny): 1 Fault Found: 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Mimo wszystko przystępuję do nastaw podstawowych klap. Obserwuje wszystkie silniczki i wszystkie robią pełen zakres ruchów. Wcześniej jeden w ogóle nie chciał ruszyć - wymieniłem go. Co o tym myślicie? Skorzystałem z wyszukiwarki i znalazłem całą masę wątków na ten właśnie temat z podobnymi błędami VAG. Niestety większość bez odpowiedzi Proszę o pomoc Pozdrawiam Edit: Czy silniczki (element: silnik+przekładnia+potencjometr) są uniwersalne? Pytam bo przy wymianie założyłem silniczek który pracował w innym miejscu. Edit 2: Próbowałem przełożyć inny silniczek (np "kratek bocznych"), po wykonaniu nastaw podstawowych w VAG wyskakują te same błędy. Może nie ogarniam VAG'a? :/
fahur Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 W mechanizmach klap nie psuje się silniczek, a potencjometr, dzięki któremu komputer zna akutalne położenie klapy i może nią sterować. Zamiana silniczków niestety wiele nie da. Tutaj masz wątek, gdzie opisuje sposoby radzenia sobie z tą przypadłością: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177354.msg2130897#msg2130897 W skrócie: 1. Można spróbować reanimować potencjometr używając płynu PR do potencjometrów - mi się udało część mechanizmów w ten sposób uratować. 2. Jeżeli masz błędy i zrobisz nastawy podstwowe, to nic Ci to nie da. Musisz mieć układ bez błędów - mechnizmy muszą być sprawne (potencjometry), a klapy nie mogą ciężko chodzić lub się blokować. U Ciebie trzeba się zająć mechnizamami V113 (niebieski) i V71 (jasnoniebieski).
matula Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 Witaj fahur, dziękuję za odpowiedź. Przed chwilą napisałem długiego posta ale go skasowałem! Pogoda nieciekawa, jest niedziela, % jeszcze trzyma ale idę dłubać! Chyba rozumiem w czym problem - mam podmienione silniczki V113 (niebieski) i V71 (jasnoniebieski). Muszę to sprawdzić! Odezwę się wieczorem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się