Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok to dzieki panowie :hi:

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Lukaszxxx

Bede za tydzien w Rymanowie(do05/03). Jak pozbierasz graty, to pomogę zmienić :hi:

Opublikowano
Lukaszxxx

Bede za tydzien w Rymanowie(do05/03). Jak pozbierasz graty, to pomogę zmienić

Jak jak gdzie??[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 19:15_________________________________________________

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

03-ABS Brakes

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk Recode, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji :

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode i kodujemy :

Note #1: Kodowanie jest zaakceptowane po poprawnym logowaniu.

Note #2: Po zalogowaniu, potrzebne jest również ustawienie czujnika kąta skrętu kierownicy.

Note #3: Kod 04499 jest użyty w przypadku silnika BFB z hamulcami 1LT i skrzynią typu Multitronic.

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, następnie [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

46 - Comfort System

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Panowie moje pytanie....czy zakładajac tylko tempomat musze wykonac wszystkie powyzsze czynnosci?? a tak przy okazji jakiego vaga uzywacie bo ja zielony jestem i dopiero sobie kabelek kupiłem..Z gory dzieki za odpowiedzi :hi:
Opublikowano

raczej nie :) tylko kilka znich musisz zorbic

:)

musisz aktywowac tempomat

i zakodaować ze jest obecny w samochodzie

Opublikowano

Hmm wiec wyszystkie czy nie??

raczej nie tylko kilka znich musisz zorbic

musisz aktywowac tempomat

i zakodaować ze jest obecny w samochodzie

boberek a mozesz wyszczegolnic ktore??

Opublikowano
(16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

+

procedura aktywowania tempomatu[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 21:06_________________________________________________oczywiście pod warunkiem ze masz fabryczną Multifunkcje :) jesli nie masz i wymieniasz również moduł :) to musisz przejsc wszystko ;P

311,2 wystarcz zdecydowanie :P

Opublikowano

Nie no ja mam golasa tzn dołozylem kompa i teraz modol tez musze wymienic...tak ze wszystko..ok dzieki troche sie boje ze cos spartole ale moze nie :decayed:

Opublikowano

...

I mam pytanie odnosnie tempomatu...wystarczy załozyc modol komptabilny a tasmy nie musze zmieniac...Chce tylko Tempomat bez multifunkcji..

Panowie czytać ze zrozumieniem!

Skoro kolega zakłada tempomat a fabrycznie nie miał to jakie jest prawdopodobieństwo że moduł będzie inny niż F lub S ?

Opublikowano

...

I mam pytanie odnosnie tempomatu...wystarczy załozyc modol komptabilny a tasmy nie musze zmieniac...Chce tylko Tempomat bez multifunkcji..

Panowie czytać ze zrozumieniem!

Skoro kolega zakłada tempomat a fabrycznie nie miał to jakie jest prawdopodobieństwo że moduł będzie inny niż F lub S ?

0,001%

Opublikowano

...

I mam pytanie odnosnie tempomatu...wystarczy załozyc modol komptabilny a tasmy nie musze zmieniac...Chce tylko Tempomat bez multifunkcji..

Panowie czytać ze zrozumieniem!

Skoro kolega zakłada tempomat a fabrycznie nie miał to jakie jest prawdopodobieństwo że moduł będzie inny niż F lub S ?

zerowe :)

Opublikowano

Nie no ja modol juz mam nowy..

Opublikowano

Panowie do b7 musi byc koniecznie R lub Q. Wszystkie od

b6 nie dzialaja poniewaz ESP wraz modulem kata skretu nie chce sie zakodowac :(

Opublikowano

na ktos modul Q albo R do sprzedania :) ??

Opublikowano

na ktos modul Q albo R do sprzedania :) ??

W kraku jest chlop co sprzedaje moduly. Modul + tasma + manetka do tempomatu ok. 450pln

Jutro jade do chlopa to moge sie dogadac na jakis mini grupowy zakup jakby bylo jeszcze troche chetnych...

Opublikowano

Bardzo dobra cena za taki komplecik.

Opublikowano

Moim zdaniem mozna znalezc taniej...

Ja kupilem prawie nowe kompletne przelaczniki z tempomatem, tasma i modulem za 350 PLN na allegro. :)

Opublikowano

Moim zdaniem mozna znalezc taniej...

Ja kupilem prawie nowe kompletne przelaczniki z tempomatem, tasma i modulem za 350 PLN na allegro. :)

Pewnie ze czasem sie zdarza, ale tutaj chlop ma sprawdzone i jak cos wymienia bez marudzenia i nie ma chorych przesylek i niewiadomo jakich oplat...

Opublikowano

na ktos modul Q albo R do sprzedania :) ??

W kraku jest chlop co sprzedaje moduly. Modul + tasma + manetka do tempomatu ok. 450pln

Jutro jade do chlopa to moge sie dogadac na jakis mini grupowy zakup jakby bylo jeszcze troche chetnych...

to zapytaj sie dla mnie o moduł q albo r

sam moduł nic wiecej nie chce :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...