dzik81 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Koledzy coś chyba nie tak z temperatura cieczy w mojej audi , a mianowicie podczas jazdy jak się dogrzeje motor równo 90 stopni na blacie zarówno podczas jazdy jak i na postoju(silnik chodzi), ale uwaga jak zgaszę silnik i włączę zapłon(żeby radia posłuchac jak żonka w sklepie z ciuchami siedzi ) to rośnie do 110 na desce i to samo na climatronicu. Jak odpalę wszystko wraca do normy(pewnie zasługa wiatraka), ale czemu rosnie jak zapłon właczony a silnik przed zgaszeniem miał 90 cuda? Dodam,że termostat nowy, nowa pompa wody i pasek. Na vag-u o błedów. Cy wskazania zegara i climatronika biorą odczyt z tego samego źródła, bo na logikę jeśli tak to coś padło(czujnik może), ale jeśli nie to odczyt chyba jest prawidłowy, ale jakim cudem skoro silnik nie jest obciążony, nie pracuje więc skąd rośnie temperatura Dodam , że autko chodzi super i wszystko ok tylko te 110 stopni mnie trochę wystraszyło. Może ktoś z Was miał podobnie.
szymon86_22 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Wszyscy by tylko wymieniali i straszyli. temp wzrasta bo zanika obieg cieczy a blok silnika nadal oddaje ciepło, dlatego temp cieczy wzrasta, tak na logikę . pozdrawiam
dzik81 Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 szymon 86 i taki tok myślenia,popieram . Faktycznie może jest jak mówisz. Jeszcze jedno czy ten czujnik ma coś wspólnego z obrotami na biegu jałowym?
Grzybek_CK Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 A nie masz zapowietrzonej instalacji? U mnie takie cuda nie występują, pewnie w większości samochodów też. Swoją drogą jak silnik nie pracuje to nie generuje ciepła więc nie powinien już podgrzewać wody...
szymon86_22 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Jak to nie generuje ciepła? tuleje, tłoki, głowica i cała reszta nie ma temp. 90 Stopni podczas pracy tylko ponad 500 wiec jak myslisz gdzie ta temp zostanie oddana ,gdy cały proces stanie w miejscu gdy ciecz przestanie płynąć po całym układzie chłodzenia? Tak na zdrowy rozum pomyśł. Pozdrawiam ,i proszę Was nie straszcie biednych ludzi, jak nie świeci im żarówka to poradzcie ze może warto sprawdzić czy nie spalona, a nie ze napewno padł komp sterownik, czujnik i bóg wie co jeszcze:-)
Grzybek_CK Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Kolego szymon86_22, nie chciałbym, żeby mój silnik miał 500st :> Silnik jest chłodzony płynem chłodzącym, natomiast głębiej (wspomniane przez Ciebie tłoki, tuleje...) ciepło jest odprowadzane przez olej (w głowicy oprócz wody też są kanały olejowe). Jak byś miał zegar, który pokazuje temp. oleju wiedziałbyś, że ten rzadko kiedy wychodzi ponad 100st btw. czujnik temp. pewnie jest sprawny skoro vag nie pokazuję błedów. Kolego dzik81 silnik rozgrzewa się szybko?, jak stoisz w korkach wskazówka nie wychodzi ponad 90? Jak na rozgrzanym odkręcisz korek ze zbiorniczka wyrównawczego (powoli bo może buchnąć ) to zauważ czy gwałtownie wyrównuje Ci się ciśnienie (powinien być mały syk)
szymon86_22 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 no i gadaj tu,szkoda nerwów. pozdrawiam
kamilmlody Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Wszyscy by tylko wymieniali i straszyli. temp wzrasta bo zanika obieg cieczy a blok silnika nadal oddaje ciepło, dlatego temp cieczy wzrasta, tak na logikę . pozdrawiam A Ty jak zgasisz auto i przekręcisz później na zapłon to masz ponad 100 stopni? Bo ja dalej 90.. Czyli coś jest nie tak.. tuleje nadal oddają ciepło, ale cały blok silnika razem z głowicą i podzespołami też oddaje, wiec to sie rownowazy
dzik81 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 Za szybko się nie rozgrzewa, miałem auta które już po 3km osiągały 90stopni, a tu z 10km jadę jak po nocy stoi. Miałem problemy z ogrzewaniem po wymianie termostatu i płynu(mechanik pewnie nie odpowietrzył) i zacząłem sam odpowietrza.Po przelaniu paru litrów płynu :embarrassed:udało się , :confused4:chyba jest ok grzeje fajnie(przedtem jak nagrzany był i odkręciłem korek to nie syczało nic i płyn się nie podnosił). Teraz jak nagrzany jest i odkręce korek ze zbiornika to syczy jak ch....a :gwizdanie: i płyn do góry idzie, a i tym spustem sporo nawet płynu wyleci. Jak jadę czy stoję nawet w korku(motor chodzi)to powyżej 90 nie pokazuje, tylko jak zgaszę silnik i zapłon włącze to 110 pokazuje i na climatroniku to samo Dzis wymieniłem czujnik, koszt nieduży 36zł. Na razie ok ale za dużo nie jeździłem. Dam znac jak troszkę pojeżdżę. co sądzicie?[br]Dopisany: 18 Maj 2011, 21:21_________________________________________________Że coś nie tak to się domyślam, ale CO ? Na Vag-u 0 błędów [br]Dopisany: 18 Maj 2011, 21:24_________________________________________________szymon bez nerwów :>też bym chciał zeby :>woja teoria była prawdziwa, ale sam zobacz kamilmlody ma 90 jak zapłon właczy[br]Dopisany: 18 Maj 2011, 21:26_________________________________________________szymon 86 bez nerwów. Też bym chciał zeby twoja myśl była prawdziwa, ale sam zobacz kamilmlody ma 90 jak zgasi i zapłon włączy, a Ty? Może olac to i jeżdzic skoro wszystko Ok, ale z drugiej strony lato idzie i jak coś się zpie...y to wydatek większy niz czujnik czka
szymon86_22 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 dzik81 widze ze znasz się na rzeczy pomóż mi moje audi nie chce jechać od 1000 do 3000 obrotów krztusi sie strzela nie ma lpg, pózniej rakieta, powiedz mi co moze byc co robic, co bys zrobił ?
dzik81 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Opublikowano 19 Maja 2011 Czy się znam?po prostu lubię jak wszystko w autku cyka jak powinno :)Co ja bym zrobił? hmm...powodów kilka jak nie więcej Najpierw pod kompa bym podpiął i błędy zobaczył. Najpierw samemu(masz Vag com-a?) jak nie dało by rady to do gościa co ma diagnostykę(za 50 zł prawdę ci powie ). Z tego co piszesz to ja obstawiam na przepływkę, ale na pałę nie ma co wymieniac. Najpierw komp. diagnostyka silnika.Powodzenia [br]Dopisany: 19 Maj 2011, 20:39_________________________________________________No bo rozumiem ze filtr powietrza masz ok, bo jak zasyfiony to też muł będzie no i świece dawno wymieniałeś?
szymon86_22 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 swiece nowe, błędów nie ma, majster mowi cewka, jutro zakładam i zobaczymy, przepływki nie odważę sie robić. no i ta temp na postoju 90 celcjuszów jak jade 70 i co nie tak? czujnik czy termostat?
dzik81 Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 skoro tak mówi.... :mysli:hmm.... ciekawe skąd ta diagnoza :mysli:ale może :gwizdanie: jak będzie d*pa to wyczyśc przepływkę. Termostat kolego, ale jak chcesz to mam stary czujnik(wymieniłem bo zawyżał temperaturę pisałem niżej o tym), za koszt przesyłki czyli 5zł ci wyśle i zobaczysz jak to samo będzie to termostat. Nowy czujnik 32zł więc niedrogi koszt, termostat ok 40zł zamiennik(działa u mnie bez zarzutu).Daj znac z tą cewka.Powodzenia![br]Dopisany: 20 Maj 2011, 20:17_________________________________________________a z tym czyszczeniem przepływki to nie przesadzaj :rolleyes:na forum zdjęcia znajdziesz jak to zrobic. Nic na siłę a będzie ok. Ja nie czyściłem, ale ostatnio wyjąłem i wyczyściłem przepustnicę- niewiarygodna frajda jak odpalasz i cyka jak pszczółka
szymon86_22 Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 to nie przepływka, cewka poszła ,dziś zmieniona autko hula. Dziś też odebrałem od gaziaża pod maske wskoczyła instalka lovato smart, ciekawe jak to bedzie jezdzić. pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się