Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Skrzypiący pedał sprzegła


Mizdra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy. Mam problem ze skrzypiącym pedałem sprzęgła. Byłem już u dwóch mechaników (przy okazji innych napraw) i jeden wogóle nie pomógł, bo polanie pedała WD40 okazało sie nieskuteczne, a drugi rozebrał osłone pedałów coś tam posmarował i ... przez dwie godziny było ok! Później powiedział że tam sie wyciera jakaś tulejka gumowa i trzeba ją wymienic, bo inaczej sie nie da.

Czy macie jakieś pomysły na rozwiazanie tego problemu? Strasznie to denerwujące.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rownież borykałem się z tym problemem... i suę uporałem :)z tym, że u mnie równie ż wd40 nie pomogło.Ja ściągnałem osłonę pod kierownica i do strzykawki z igłą napsikałem oleju silikonowego w sprawy(nie wiele) po czym wstrzyknałem to pod gumową tulejkę pedału sprzęgła.....gdyż u mnie z tamtąd dochodziło to skrzypeinie. Po dłuższym machaniu pedałem skrzypeinie ustało.....do tej pory mam spokój a było to jakieś 7 miesięcy temu. Pewnie wd40 tez pomoże...tylko nalezy strzykawką z igłą wprowadzić jakieś smarowidło pod gumową tuleje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy... mam nadzieję, że pomoże, lecz uzbroj się w cierpliwości i mocną rekę do "machania" ;) gdyż u mnie po wstrzyknięciu musiałem nawciskać sprzęgło około 5 minut aby pzrestało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Debian27. Jutro postaram sie to zrobic i napisze o efektach :good:

Pozdrooo

No to czekam na rezultaty, bo u mnie ten sam problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. :good: Potrzebny 1x klucz 8mm, 1x WD40, 1x szmatka, 1x chłodny browarek.

1) Zdejmujemy osłonę pod kierownicą (w sumie 4 śruby - 2 z boku deski pod pokrywą bezpieczników i 2 od frontu po obu stronach kierownicy.

2) 3 łyczki browarku :naughty:

3) Wpełzamy w okolice pedałów uzbrojeni w szmatke i WD40. (Sugeruję odsunąć fotel na maxa)

4) Przy pedale sprzęgła znajduje się tłoczek z gumową osłonką, którą należy zsunać do tyłu w strone kierownicy i smarujemy tłoczek WD40.

(Ja rozłożyłem na kolumnie kierownicy szmatke, co bym przy okazji nie nasmarował sobie gałek ocznych) :shocked:

5) Sprawdzamy efekt wciskając kilkakrotnie pedał sprzęgła, i ewentualnie smarujemy dalej.

6) Jeśli jest ok, przesuwamy gumawą osłonkę na jej miejsce, zakładamy obudowę i możemy dokończyć browarka.

W sumie 15-20 minut roboty, a jeździłem z tym 3 lata :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 jest dobre jako penetrator ale do smarowania sa lepsze rzeczy. Np wazelina techniczna albo smar miedziowy lub grafitowy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. :good: Potrzebny 1x klucz 8mm, 1x WD40, 1x szmatka, 1x chłodny browarek.

1) Zdejmujemy osłonę pod kierownicą (w sumie 4 śruby - 2 z boku deski pod pokrywą bezpieczników i 2 od frontu po obu stronach kierownicy.

2) 3 łyczki browarku :naughty:

3) Wpełzamy w okolice pedałów uzbrojeni w szmatke i WD40. (Sugeruję odsunąć fotel na maxa)

4) Przy pedale sprzęgła znajduje się tłoczek z gumową osłonką, którą należy zsunać do tyłu w strone kierownicy i smarujemy tłoszek WD40.

(Ja rozłożyłem na kolumnie kierownicy szmatke, co bym przy okazji nie nasmarował sobie gałek ocznych) :shocked:

5) Sprawdzamy efekt wciskając kilkakrotnie pedał sprzęgła, i ewentualnie smarujemy dalej.

6) Jeśli jest ok, przesuwamy gumawą osłonkę na jej miejsce, zakładamy obudowę i możemy dokończyć browarka.

W sumie 15-20 minut roboty, a jeździłem z tym 3 lata :wallbash:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale na razie działa. Jak zacznie sie znowu odzywać, to spróbuje innego smarowidła :decayed:

[br]Dopisany: 26 Maj 2011, 14:39_________________________________________________Aga, ja na wszelki wypadek najpierw spryskalem te speżyny w plastikowych zaczepach, i wykonałem test, ale nie one skrzypiały.

U mnie było sucho na tłoczku.

Może za mało go nasmarowałaś ?

Po nasmarowaniu trzeba kilkanaście razy wsciskac pedał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. :good: Potrzebny 1x klucz 8mm, 1x WD40, 1x szmatka, 1x chłodny browarek.

1) Zdejmujemy osłonę pod kierownicą (w sumie 4 śruby - 2 z boku deski pod pokrywą bezpieczników i 2 od frontu po obu stronach kierownicy.

2) 3 łyczki browarku :naughty:

3) Wpełzamy w okolice pedałów uzbrojeni w szmatke i WD40. (Sugeruję odsunąć fotel na maxa)

4) Przy pedale sprzęgła znajduje się tłoczek z gumową osłonką, którą należy zsunać do tyłu w strone kierownicy i smarujemy tłoszek WD40.

(Ja rozłożyłem na kolumnie kierownicy szmatke, co bym przy okazji nie nasmarował sobie gałek ocznych) :shocked:

5) Sprawdzamy efekt wciskając kilkakrotnie pedał sprzęgła, i ewentualnie smarujemy dalej.

6) Jeśli jest ok, przesuwamy gumawą osłonkę na jej miejsce, zakładamy obudowę i możemy dokończyć browarka.

W sumie 15-20 minut roboty, a jeździłem z tym 3 lata :wallbash:

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Mam tylko pytanie techniczne: browarek ma być w puszce czy może być w butelce? :cool1: :cool1: :cool1:

:decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. :good: Potrzebny 1x klucz 8mm, 1x WD40, 1x szmatka, 1x chłodny browarek.

1) Zdejmujemy osłonę pod kierownicą (w sumie 4 śruby - 2 z boku deski pod pokrywą bezpieczników i 2 od frontu po obu stronach kierownicy.

2) 3 łyczki browarku :naughty:

3) Wpełzamy w okolice pedałów uzbrojeni w szmatke i WD40. (Sugeruję odsunąć fotel na maxa)

4) Przy pedale sprzęgła znajduje się tłoczek z gumową osłonką, którą należy zsunać do tyłu w strone kierownicy i smarujemy tłoszek WD40.

(Ja rozłożyłem na kolumnie kierownicy szmatke, co bym przy okazji nie nasmarował sobie gałek ocznych) :shocked:

5) Sprawdzamy efekt wciskając kilkakrotnie pedał sprzęgła, i ewentualnie smarujemy dalej.

6) Jeśli jest ok, przesuwamy gumawą osłonkę na jej miejsce, zakładamy obudowę i możemy dokończyć browarka.

W sumie 15-20 minut roboty, a jeździłem z tym 3 lata :wallbash:

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Mam tylko pytanie techniczne: browarek ma być w puszce czy może być w butelce? :cool1: :cool1: :cool1:

:decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

zimny :beer1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie, byle zimny!!!!!!! :naughty:

:good: :good: :good:

W weekend ogarnę temat. Jeszcze raz dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie, byle zimny!!!!!!! :naughty:

:good: :good: :good:

W weekend ogarnę temat. Jeszcze raz dzięki za wskazówki.

Nie ma sprawy, ale tak naprawde hołd należy sie koledze Debianowi27. Ja tylko opisałem w jakiej kolejności to zrobić. Mam nadzieje, że te informacje pomogą w rozwiazaniu tego problemu. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...