pastaldo Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Witam, ostatnio coś mi strasznie sie tłucze w zawieszeniu z przodu. Niedawno tez nie było luzów więc nie sadze żeby tak szybko sie jakiś sworzeń rozsypał. Gdzies czytałem że jak stuka gdy sie buja na boki samochodem to będą na pewno łaczniki stabilizatora. Wykonałem taki test i jak mocniej bujam samochodem to ewidentnie sie tłucze. Chciałem się poradzić czy faktycznie można postawić taką diagnozę że jeżeli bujam to będzie to. I drugie pytanie czy jesli jest to co myśle to można jeszcze jakiś czas jeździć? Bo mam do zrobienia trase a samochód będe mógł zrobic gdzies za tydzień może 2.
P-U-M-A Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Najlepiej na kanał jakaś breszka i zobaczyć pierw czy są luzy na wahaczach no i możesz tak też sprawdzić stabilizatory.
pastaldo Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Opublikowano 27 Maja 2011 wiem że takie rozwiązanie jest najlepsze ale nie mam dostepu do kanału w najbliższym czasie. pomyslalem że może ta metoda rzynajmniej w małym stopniu wskarze wproblem. Musze zrobić trase 300km a jesli byłby to sworzeń to troche niepewnie a stabilizator nie zagraża bezpieczeństwu.
P-U-M-A Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Nie znam się tak bardzo nie chce się za bardzo wychylać. Sprobuj zdemontować koło i też poprubować breszką może akurat uda ci się ja tak wyczaiłem u siebie.
kk9 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 U mnie też tak coś stuka z przodu. Zakupiłem łączniki i zaraz zabieram się za wymianę to dam znać czy wymiana pomogła.
a4bydgoszcz Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 ja mam tez laczniki faktycznie auto nie trzyma sie tak pewnie drogi u mnie to najbardziej je slychac na pacholkach na wybojach powiedzmy ja jutro wymieniam komplet wiec musi sie uspokoic
kk9 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Wymieniłem, tylko że dodatkowo okazało się że lewy górny przedni wahacz się posypał , wymieniłem i już nic nie stuka. :>
turbobastard Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 a ta metoda z tym bujaniem na boki to pewna jest?
pastaldo Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 powiem Ci tak. Bujałem samochodem i faktycznie wyraźnie było słychać stukanie. Wjechałem w weekend do znajomego na kanał i faktycznie prawy łącznik stabilizatora bardzo wyraźnie stuka i ma spory luz. Mimo to jest wyczuwalny wardzo delikatny luz na górnych wahaczach ale myśle że to nie powinno stukac. Tak więc w najbliższym czasie kupuje łaczniki bo chyba wymienie oba na raz i powiem czy stukanie znikneło czy nie.
kk9 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 U mnie stukał górny wahacz a nie stabilizatory. Guma na nich była sparciałą ale jeszcze trzymała mocno mimo tego ze łączniki wyglądały na mocno sfatygowane.
pastaldo Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 No i sprawa załatwiona. Okazało się ze prawy łacznik stabilizatora był wywalony dość mocno. W weekend wymieniłem i znów nastała cisza Także bujanie na boki i stukanie w większości przypadków moze oznaczać własnie ten problem.
Jaro0989 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, podepne sie do tematu. Dzisiaj podczas kontroli stabilizatora zauwazylem cos takiego : Dodam że auto ma dosyć duży przechyl podczas pokonywania zakretow czego wczesniej nie bylo, z drugiej strony to jest ta sama sytuacja. Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez Jaro0989
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się