Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Potworne szarpania w koncowej fazie hamowania po wymianie tarcz i klockow


cbartsch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Koledzy, jakies 100 km temu wymienilem tarcze i klocki na obu osiach (zalozylem komplety ATE). Wiem ze przez pierwsze 500km nie powinno sie ostro hamowac ale sytuacja dzisiaj zmusila mnie do awaryjnego hamowania. w koncowej fazie (chyba w momencie jak zaczal zalapywac ABS) zaczelo potwornie trzesc calym samochodem tak jakby auto wjechało na "kocie łby". Nie szarpalo kierownica na boki tylko szarpalo kolami jakby chcialo je urwac. Vag nic nie pokazal, ABS sie nie swieci. Czy to moze byc normalny objaw po wymianie tarcz i klockow zanim one sie do siebie ulozą. Dodam ze z przodu wyraznie widac ze klocki jeszcze nie przylegaja cala powierzchnia do tarcz. Przerazilem sie bo nigdy nie mialem takiej sytuacji.

Zrobilem jeszcze test na zapiaszczonym asfalcie i objaw wystepuje w momencie kiedy wlacza sie ABS przy najnizszych predkosciach od ok 20km/h do 0 .

Prosze o podpowiedzi co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła masz poprzykrecane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak. Dokrecalem je jeszcze dzisiaj. Jutro sprawdze ponownie ale jestem przekonany ze sa dokrecone.

Dodam ze nie dzieje sie to przy kazdym hamowaniu, tylko przy takim na prawde mocnym. Jade w czwartek w trase do Koszalina wiec w obie strony zrobie ponad 1000 km -bede mial okazje dotrzec klocki. Posprawdzam te sruby jutro zgodnie z sugestia i zobaczymy. Boje sie robic kolejne testy bo przy kazdym mam wrazenie ze cos sie zaraz urwie tak mocno szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjalem dzisiaj rano kola posprawdzalem jeszcze wszystko czy dobrze jest podokrecane i jest OK. Podczas normalnej jazdy nie czuc zadnych drgan, tak samo podczas hamowania nawet mocniejszego jest ok. Natomiast kiedy hamuje z noga wcisnieta z calej sily w pedal to szarpanie wystepuje tuz przez zatrzymaniem sie samochodu. w kierownicy jest to niewyczuwalne ale efekt jest taki jakby drżenie pedalu hamulca podczas pracy ABS pomnozyc razy 100 - jakas masakra. [br]Dopisany: 07 Czerwiec 2011, 12:24_________________________________________________Witam

Problem sie rozwiazal sam. Po przejechaniu kolejnych 100 -120 km ze szczegolnym naciskiem na docieranie klockow i tarcz, szarpania kolami podczas pracy ABS wyraznie sie zmniejszaly z hamowania na hamowanie. W tej chwili podczas ostrego hamowania czuc juz tylko charakterystyczne chrobotanie ABSu pod pedalem. Niemniej kolegom, ktorzy zalozyli komplety tarcz i klockow (w moim przypadku ATE) zalecam ostroznosc przy hamowaniu z ABS przez pierwsze 100 km bo efekt jest taki jakby chcialo kola z przegubami i z cala skrzynia biegow wyrwac. Dziekuje wszystkim za sugestie i prosze o zamkniecie wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...