Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwne odgłosy po wymianie oleju


Debian27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie poratujcie. Wczoraj miałem wymieniany olej. Wczesniej jeździłem na jakimś półsyntetyku, a wczoraj został zalany Motul 6100. PO wymianie wróciłem do garażu. Dzisiaj poszedłem i odrazu chciałem zobaczyć jaki jest stan oleju, czy aby mechanik nie wlał mi go zamało. Ku mojemu zdziwieniu oleju było ponad stan. Coś około 2~3 mm ponad max. Nie mając innego wyjścia wsiadłem i zrobiłem coś troszkę ponad 100 km po powrocie jak wysiadłem z auta podczas otwierania garażu usłyszałem dziwny dźwięk. Nie wiem jak go opisac...może tak, że jak czasami przechodzi się obok jakiejś dużej fabryki gdzie pracuje wiele "maszyn" to słychać jak pracują, taki dźwięk o zmiennych częstotliwościach. PO otwarciu maski dochodził gdzieś z okolic rozrządu. Wcześniej, pzred wymianą oleju nie było tego dźwięku. Nie wiem czy to ten zwiękzony stan oleju, czy to wogole ma jakies powiązanie z jego wymianą..zbieg okoliczności, kaprys mojej niuśki. Co to kurka może być. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało prawdopodobne, że tak niewielki nadmiar oleju miałby mieć jakikolwiek wpływ na pracę silnika. Zresztą takie ze 2-3mm to nie wiem czy będzie 50tka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to chyba nie pozostaje nic innego jak do mechanika i niech posłucha. A możliwe, że to może przez Motula jakiś trefny itd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć co bo rzęzić może od groma rzeczy, ale jeśli to był tylko olej silnikowy to jestem przekonany, że to nie jego wina. Nie mniej jak mówisz, że o zmiennej częstotliwości to pewno coś co się kręci, więc może jakieś koło pasowe bądź wiskoza, ale to wróżenie z fusów :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jutro pojade z tym do mechanika i się zobaczy co szpec wymysli ;) w każdym bądź razie dzieje się coś nie fajnego :( Hellben wielkie dzięki za wyrażenie opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak samochód stał całą noc to na bagnecie możesz mieć więcej niż norma ,sprawdź stan po półgodzinnym postoju :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Panowie jestem strasznie zaniepokojony. Jeden mechanik mnie spławił, drugi natomiast powiedział, że nie ma czasu, ale można spokojnie jeździć, jak się nasili ten dźwięk to wtedy przyjechać. Wogóle zasugerowałem, że owy dźwięk dochodzi tak jakby z osłony rozrządu, na co on, że nie możliwe, że to napewno nie koło pasowe(zamachowe), ani pasek. No więc zabrałem się i do garażu. Jak wróciłe coś mnie tkneło aby ściągnąc te zaczepy od osłny rozrzadu lekko ją odgiąć i zerknąć jak wygląda pasek(wymieniany nie spełna 4 miesiące temu). Ku mojemu zdziwieniu wyglądał on jak na zdjęciu poniżej.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb7d5978b5c9214a.html

Na zdjęciu widac tylko pasek na kole od pompy, a jest tak, że od krawędzi od strony bloku odchodzi o 5 mm, natomiast na kole zamachowym 3mm. tutaj od koła pompy już lekko schodzi poza zewnętrzną krawędź, natomiast na kole zamachowy jest równo z zewnętrzną krawędżią...No załamka

Powiedżcie co robić ?? można z tym tak jeździć ?? Ja pierdziu :(

POnadto powiedźcie mi co to za napinacz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c81d027a008b207a.html

pytam gdyż jest ywkrzywiony i pasek idzie pod lekkim kątem (i troche się ten napinacz"telepie")

Panowie jaka rada??Mogę jeździć bo jutro czeka mnie wyjazd około 150 km ?? Ten dziięk może być z paska który pracuje pod kątem??z tego napicza walniętego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj pasek rozrzadu sprawdz,powinien isc rowno na kołach,Jesli chodzi o napinacz to on napina wisko,alternator.pompe wody,najlepiej sciag ten pasek z tych kół,odpal auto na chwilke i wtedy słuchaj czy dalej bedzie sie cos dziac,mozliwe ze napinacz bedzie walniety :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie teraz obserwowałem pasek na zapalonym silniku robi trochę kujawiaka...nie chodzi równo wiecie o co chodzi (raz 4 mm od krawędzi raz 5 mm, i tak samo na kole raz 3mm raz 2mm). Co dobra napinacz do wymiany a co radzicie z tym rozrządem?? narazie go nie tnie, jeździć i obserwować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaka rada??Mogę jeździć bo jutro czeka mnie wyjazd około 150 km ?? Ten dziięk może być z paska który pracuje pod kątem??z tego napicza walniętego ??

Jest to możliwe, na pewno pasek nie powinien z kół pasowych schodzić i nawet jakby nie to było przyczyną owego hałasowania to i tym należy się zająć.

Co do rozrządu jak nic nie widać to ja bym zostawił, a wspomniany napinacz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pasek nie chodzi w linii prostej po kołach to mówicie aby się tym nie martwić...??a tak wogóle to jaka może być tego przyczyna?? Pamiętam, że zaraz po wymianie jak wszystko było ok , pasek po środku szerokości kół, i chodził cyc malina w linii prostej, a teraz d*p....:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontroluj rozrzad pasek moze miec wade,kumplowi w B4 1Z tez tak sciagalo pasek z kół i nawet zaczeło go strzepic dosc sporo,a pasek byl prawie nowy moze 2tys,przejechał na nim (chyba Conti).Zmieniłem mu pasek na nowy i wszystko sie uspokoiło :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pasek nie chodzi w linii prostej po kołach to mówicie aby się tym nie martwić...??a tak wogóle to jaka może być tego przyczyna?? Pamiętam, że zaraz po wymianie jak wszystko było ok , pasek po środku szerokości kół, i chodził cyc malina w linii prostej, a teraz d*p....:(

Wręcz przeciwnie, uważam, że należy to zrobić aby chodził prawidłowo, chodziło tylko o to, że jak już to opanujesz to nie musisz zmieniać samego paska jak jest nie zniszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i dzięki wielkie wszystkim za wypowiedzi i wskazówki

Pozdrawiam[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 23:11_________________________________________________zapomniałbym, a możliwe jest, że np przy takim objawie jw. przeskoczył mi rozrząd o ząbek, bo coś się głośno zrobiło(klekotanie)....podczas dodawania gazu oleci biały dymek(niewiele) a jeśli chodzi o moc to hmmm trudno określić, ale wydaje mi się, że gorzej się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałbym, a możliwe jest, że np przy takim objawie jw. przeskoczył mi rozrząd o ząbek, bo coś się głośno zrobiło(klekotanie)....podczas dodawania gazu oleci biały dymek(niewiele) a jeśli chodzi o moc to hmmm trudno określić, ale wydaje mi się, że gorzej się zbiera.

Niewielka szansa jest, np. jakby pojawił się jakiś niewielki luz na napinaczu. Co prawda nie wielkie mam doświadczenie ze źle ustawionym rozrządem ale wydaje mi się, że przede wszystkim trudniej miałbyś auto zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj auto jak najszybciej do mechaniora, niech sprawdzi ten rozrząd, bo ja mu nie wróżę długiej pracy.

Kiedyś w B5 wysypała mi się mała rolka prowadząca po 20 kkm od wymiany , a wcześniej odgłos był podobny do tego co opisujesz.

Po rozebraniu nie stwierdziliśmy w niej kulek łożyskujących :kox: ale pasek wyglądał troszkę gorzej :decayed: .

Co do paska PK to jeżeli rolka napinacza nie obraca się w jednej płaszczyźnie z pozostałymi kołami to do wymiany masz napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to mozliwe ze pasek mógł przeskoczyc,ustaw rozrzad i sprawdz czy koła pokrywaja sie ze znakami :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem telefon od mechanik. Chodzi o pasek rozrządu i jego zsuwaniiu -> diagnoza, zasłabo napięty pasek? i teraz pytanie czy to możliwe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez lekko jest nizej osuniety jakby ale na 2 rolkach nie biore do bani nic sie nie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo dźwięku opisywane na początku posta, to był ocierający się pasek o obudowę rozrządu....poznałem to po tym, że odchyliłem obudowe na zgaszonym silniku, po czym uruchomiłem silnik i na uruchomionym zapiąłem ją z powrotem i dźwięk się pojawił. Na początku również wspomniałem, że go nie tnie, a jednak się pomyliłem, gdyż patrzyłem okiem laika(na sam pasek)....pełno opiłków pod obudową/na ścianie kół). Napinacz PK wymieniony, pasek razrządu również. Teraz powinno być gicio :good::) Dzięki za opinie i porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...