tomi33 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam. Kupiłem a4 b5 adr z automatem 4 biegowym i tak się zastanawiam czy tam jakiegoś przeglądu zrobić nie trzeba by się nie rozsypał . Chodzi mi o sprawdzenie oleju lub jego wymianę jakieś filtry i cokolwiek tam jeszcze trzeba i jak to samemu zrobić . Dziękuję za wyczerpujące odp.
Gość MorgothV8 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Nie rób tego sam Wymień olej (ori ATF po numerze VIN dobierz), filtr i uszczelkę. Wymiana dynamiczna najlepiej i na 60-100 kkm spokój
drarek Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Nie rób tego sam Wymień olej (ori ATF po numerze VIN dobierz), filtr i uszczelkę. Wymiana dynamiczna najlepiej i na 60-100 kkm spokój Powierdzam! :th:
Sleev Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Jak chcesz sam zmieniać to musisz kupić filtr ATF Olej ATF i uszczelkę pod miskę olejową w skrzyni - Wszystko ORI!!! . Odkręcasz korek w misce, czekasz aż scieknie i odkręcasz miskę. Czyścisz ją (w misce mogą być magnesy które zbierają opiłki to je też wyczyść i przyłóż w tym samym miejscu) Jeżeli w jednym miejscu w misce będzie więcej opiłków to nie przejmój się strasznie bo prawdopodobnie są one z zapadki hamulca postojowego (który jak włączysz bez ręcznego to później ciężko się go wyłącza) Po wyczyszczeniu wszystkiego (możesz odessać olej z niedostępnych miejsc wysysarką do oleju silnikowego) wkładasz nowy filtr, zakładasz uszczelkę i skręcasz wszystko. Momenty - Śruby miski 25nm, korek 25nm (najlepiej załóż nowy) i taki wielki korek do napełniania 80nm Skrzynię napełniasz przez największą dzuirę w misce (około 3-4 cm średnicy) olejarką najpierw na wyłączonym silniku. Przewód od olejarki wpychasz dość głęboko - musi wejść za taki jakby kołnież tamujący sypływ oleju do dobrego poziomu a powyżej którego olej będzie się wylewał. Gdy napełnisz skrzynię zapalasz silnik i dajesz D. Czekasz aż olej zagrzeje się do 38-48 stopni C i lejesz dalej olejarką aż będzie ze skrzyni znowu się wylewało. Gdy olej osiągnie dobry poziom czyścisz miskę i zakręcasz ten duży korek. Po sprawie. Dodam tylko że w ten sposób wymienisz około 60-70% oleju w skrzyni ponieważ reszta zostanie w przewodach do chłodnicy, w chłodnicy i w samej skrzyni ale w miejsach z których olej nie wypłynie. Jak chcesz zrobić wymianę dynamiczną to dam Ci ogólny schemat ale do Twojej skrzyni nie wiem gdzie się wpinać (czy przy chłodnicy czy jeszcze gdzieś indziej) IHMO jeżeli olej jest zmieniany regularnie to nie ma sensu robić płukanki za każdym razem (pewnie mnie dużo osób za to zmiesza z błotem ) Pozdrawiam serdecznie!
tomi33 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2008 myślę że zlece ten zabieg doktorowi od skrzynek , bo sam mogę coś popaprać. Aczkolwiek dzięki Sleew za instr.
Gość MorgothV8 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 IHMO jeżeli olej jest zmieniany regularnie to nie ma sensu robić płukanki za każdym razem (pewnie mnie dużo osób za to zmiesza z błotem ) Masz rację, ale większość z nas robi to na ogół pierwszy raz w danym aucie (bo trafić na kogoś kto juz zmienił jak ASO nie zaleca to prawie niemozliwe). Najczęsciej auta mają spory przebieg (prezkraczający 2-5 razy okres po którym powinno się wymienić olej w ASB), stąd najlepiej zrobić wymianę dynamiczną.... co innego kolejna wymiana po 60-100 kkm - wtedy faktycznie wystarczy (moim zdaniem) statyczna.
Sleev Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 @ Morgoth :th: Dokładnie to! Zgadzam się z Tobą w 1000% [br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 13:41 _________________________________________________@ Tomi33 Nie ma za co - jak coś wiem to się tym dzielę - inni mi pomagają to ja staram się też
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się