Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] [LOGI] Co się dzieje z ciśnieniem turbo? Kierownice turbo, N75, przepływomierz?


Wurger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu auto się coraz gorzej zbiera z niskich obrotów. Zrobiłem logi (załączam dynamiczne 001, 003, 008 i 011). Jak widać ciśnienie generowane prze turbo strasznie powoli wzrasta na niskich i średnich obrotach.

Wywaliłem dziś kata, nie mam logów po tej operacji ale praktycznie nic się nie zmieniło w dynamice auta więc będą prawie takie same... :(

Dodam, że sztanga turbiny chodzi w całym zakresie (chyba całym, skok ok. 2-3 cm), da sie poruszać bez większego problemu ręką. Niestety nie mogę się połączyć moim VAG'iem z 011 w BS...

LOGi:

001:

001lyb.th.jpg

003:

003ebc.th.jpg

008:

008nl.th.jpg

011:

011cit.th.jpg

Jeśli potrzebne jeszcze jakies logi, to dodam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic przy sztandze nie regulowałem, kiedyś logi wygladały tak:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=82504.0

i od tamtej pory przy turbo nie było nic ruszane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do wymiany

dobrze że masz stare logi, to upraszcza sprawę, masz awarię w układzie podciśnieniowym, przejrzyj wszystkie wężyki czarne w oplocie z materiału, podejrzane w złym stanie wymień na nowe, jak to nie pomoże w miejsce N75 wstaw N18 w w miejsce N18 nic nie wsadzaj tylko pozatykaj wężyki śrubkami te co był podłączone do N18 i zrób loga dynamicznego 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to znowu ja Wurger, tylko zmieniłem konto, bo po próbie zmiany maila już nie mogę sie zalogować na stare :/

A więc tak:

Przed chwilą chciałem zrobić nowe logi po wywaleniu kata i zaczęło non-stop wywalać błąd "00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent",

Turbina ładuje teraz max ok. 1300mbar a MAF ok 550mg/R czyli już całkiem kaplica jest. Po restarcie silnika nie ma zauważalnej róźnicy, praktycznie od razu wali ponownie 00575.

Domyślam się, że to tylko potwierdza diagnozę ciahciah. Możliwe, że coś mi namieszali przy wywalaniu kata... Jutro przejrzę wszystkie wężyki i dolot i dam znać co i jak...

Dzięki za dotychczasową pomoc.[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2011, 01:58_________________________________________________Ok, wczorajszy błąd był spowodowany tym, że wąż podciśnienia z N75 do turbo popękał i po prostu rozłączył się przy N75, dziś skróciłem go troszkę i podłączyłem.

Zlogowałem jeszcze raz dziada (tutaj auto jest już bez katalizatora) i wyniki są następujace:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49656.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49654.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49655.html

Chyba nie ma wielkiej zmiany w porównaniu z pierwszymi logami, ale zawsze coś.

Jutro podskoczę do ASO, kupie wężyki i powymieniam ile się tylko da, bo skoro ten jest już w tak agonalnym stanie, to z resztą pewnie też jest nie za wesoło.

I jeszcze pytanko, rozumiem, że cały układ podciśnieniowy jest ze sobą połączony i wpływ na brak ciśnienia przy turbo mają zarówno węże od zaworu N18 sterującego EGR jak i N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś wymieniłem wszystkie wężyki na nowe, dodatkowo jak już miałem wszystko na wierzchu, stwierdziłem, że przeczyszcze N75 co uczyniłem (była tam troszkę syfu ale nic strasznego) więc już nie podmieniałem z N18. Efekt jakiś jest, autko sie lepiej zbiera, ale nadal trochę przymula przy pełnym bucie.

Aktualne logi:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49759.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49766.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49765.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49761.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ptspam_49764.html

Czy to możliwe, że czyszczenie N75 nie przyniosło pełnego efektu (starałem się zabieg przeprowadzić bardzo starannie, tłoczki po czyszczeniu chodzą leciutko) czy może bardziej prawdopodobna jest inna przyczyna (lekko zatarte kierownice turbo? przepływomierz?)

No nic, jutro jeszcze poszukam dokładniej ew. nieszczelności w orurowaniu. Mam też trase do zrobienia z kawałkiem autostradki, więc przegonie jeszcze porządnie auto może coś się "odblokuje".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozno sie budzi ono, sprawdz szczelnosc gruszki, pomiar podcisnienia i wybicie kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Czy szczelność gruszki można jakoś sprawdzić organoleptycznie?

Na pomiar podciśnienia i tak będę musiał gdzieś podjechać - zna ktoś kogoś w miarę ogarniętego w tym temacie w Krakowie?

Kat już jest wywalony.

Może jeszcze podmienię ten N75 na N18 jakby to czyszczenie okazało się za mało dokładne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień ten n75 coś mi sie zdaje że on wariuje z tym ciśnieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejne wskazówki.

Jutro obejrzę dokładnie gruszkę, jak nie zauważeń nic podejrzanego to pomienie te zaworki, przecież to nic nie kosztuje :)

Niestety dziś nie zdążę już, bo jeszcze mam wyjazd na wesele, ehhhh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ podciśnieniowy na razie nie ruszaj bo według mnie jest już cacy, ja tam widzę nie szczelny dolot, dokładnie sprawdź wszystkie rury zaczynając od filtra powietrza-turbo-IC-plastikowa rura z czujnikiem pod spodem i wężykiem idącym do ecu-kolektor ssący, zdejmij obudowę ecu i odepnij wężyk od ecu i przedmuchaj go, sprawdź czy jest szczelny, nieszczelność to będzie olej na zewnątrz wężyka, to samo tyczy się dużych rur, spocenie olejem to nieszczelność do zlikwidowania, odtłuść łączenia spirytusem i poskręcał wszystkie rury mocno opaskami

ile zapłaciłeś za wężyki w aso? dali ci już po docinane czy sam musiałeś sobie docinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nieszczelnosci sa usuniete nka dziala,to latwo sprawdzic czy kirownice leza:podczas uruchamiania motoru(najepiej we dwoch) musisz obserwowac czy gruszka sciaga sztange do konca wdol jesli nie to turbawa na stol i czyscic kierownice trzeba :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zapłaciłeś za wężyki w aso? dali ci już po docinane czy sam musiałeś sobie docinać?

Sporo :)

Kupowałem a Auto-Special i za metr 3,5x2 (tylko tyle mieli) oraz metr 5x3 dałem 89 złoty z jakimiś groszami, tylko nie mogę znaleźć paragonu i nie wiem ile za który, według ETKI ten 5x3 powinien być ok. dwa razy droższy, czyli pewnie jego metr kosztował ok. 60PLN a tego 3,5x2 ok. 30PLN. Docina się samemu.

Zgodnie z radą jutro biorę się za przegląd rur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...