Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Na zimnym odpala szybciej niż na rozgrzanym?


danielo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów od dłuższego czasu zastanawiam się dlaczego moje autko jak jest zimne na przykład po nocy odpala tzn.na dotyk,a jak go rozgrzeje po dłuższej trasie albo jak temp.dojdzie do 90 stopni to musi kilka razy zakręcić żeby odpalić.Ma ktoś z Was takie doświadczenia o co kaman :mysli: zastosować jakiś preparat do czyszczenia wtrysków.Z góry dzięki za porady.Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z pewnością nie jest wina pompowtryskiwaczy, taki problem występuje bardzo często w sterownikach silnika nowszych niż w 1.9 TDI AFN ze względu na ochronę koła zamachowego dwumasowego, wał silnika potrzebuje się rozkręcić do wyższych obrotów by została podana odpowiednia dawka startowa paliwa - notoryczny problem zwłaszcza w silniach TDI Golfa Mk 4 i jemu podobnych . Doraźnie pomaga zakup nowego akumulatora, regeneracja rozrusznika lub odłączenie na czas rozruchu sygnału z czujnika G62 albo korekcja map startowych przez tunera. Byłem przekonany, że w silnikach 2.0 TDI problem został już wyeliminowany ale okazuje się, że nie. Najtańszy sposób to przełącznik na kabelku wychodzącym z pinu nr 3 czujnika G62 ale każdy radzi sobie jak może i na ile go stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja mialem taki problem ze na rozgrzanym silniku palil strasznie ciezko a na zimnym na dotyk.... wiec kolego jest tutaj problem z dawka rozruchowa ... musisz pojechac do elektronika zeby podlaczyl ci autko do kompa i edytowal mape i zwiekszył dawke... koszt ok 300pln u mnie pomogło i pali za kazdym razem idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie w A3 8P 2,0 TDI na zimnym palił na dotyk natomiast na ciepłym trzeba było trochę pokręcić,odłączyłem sobie czujnik temp.G62 dla sprawdzenia i na zimnym i gorącym silniku palił na dotyk,więc musiałem skorygować dawkę wtrysku paliwa czyli wgrać nową mapę dawki rozruchowej paliwa co kosztowało ok 300-400 zł ale ten sposób z przełącznikiem do czujnika temperatury też jest dobry szkoda że o tym nie pomyślałem wcześniej i by się trochę zaoszczędziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sposób z przełącznikiem do czujnika temperatury też jest dobry szkoda że o tym nie pomyślałem wcześniej i by się trochę zaoszczędziło.

:facepalm:

rozumię, że w jakimś zdezelowanym gruchocie można tak zrobić ale w A3 które pewnie nie ma jeszcze nawet 10 lat :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym tak można zrobić - przecież to tylko szeregowe wpięcie się z przełącznikiem w jeden kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym tak można zrobić - przecież to tylko szeregowe wpięcie się z przełącznikiem w jeden kabel.

ja Cię rozumiem ale w takim nowym aucie moim zdaniem takie rozwiązania to druciarstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze sztomel napisał każdy radzi sobie jak może i na ile go stać, ja mam wgraną nową mapę ale napisałem że też dobrym sposobem jest ten wyłącznik do czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w okolicy radomia mozna wgrac nowa mape startowa?

w wawie masz kilka opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził jaką wartość ma dawka rozruchowa :) Zapnij VAGa jak masz i sprawdź tą dawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coraz wiecej BLB przyjezdza do mnie na korekte dawki startowej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak juz ma,że na cieplym trza dluzej krecic.Niby ochrona dwumasa ale lekka korekta mapy rozwiązuje to doskonale co sam u siebie zrobilem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził jaką wartość ma dawka rozruchowa :) Zapnij VAGa jak masz i sprawdź tą dawkę.

A jak to zrobić? Tzn. jaką grupę sprawdzić? I kiedy dokładnie? Podczas kręcenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz na silnik --> bloki pomiarowe --> wybierasz grupe 003 i tam bedziesz mial dawke w mg. Prawidłowa wartosc powinna miec mniej wiecej od 4 do 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki 2.0 tdi 16 V PD, mają taką charakterystykę uruchamiania i nie jest to ani efekt usterki czy zużycia. tak zalozył konstruktor.

A w praktyce jaką uzyskuje się korzyść z uruchomienia od "strzała"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...