Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Check engine i przerywanie


tomek20stencel5

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Co jakiś czas w mojej A4 wyskakuje właśnie check engine. Dzieje się tak częściej na gazie niż na benzynie, ale zdarza się i na tym i na tym i tylko i wyłącznie na biegu jałowym na niskich obrotach. Dodam, że auto wtedy jakby przerywa. Jak go vagowaliśmy podczas jazdy z niemiec to wyszły dwa błędy, pamiętam, że w jednym było missfire detected, drugiego nie pamiętam. Auto chodzi ogólnie normalnie, ale strasznie to denerwuje gdy się zapala i dodatkowo lekko trzęsie budą. Dodam, że świece wymieniane, więc je można wykluczyć. Aha, wiem, że błąd był na 3 cylindrze. Czy to Waszym zdaniem cewka? Jak to sprawdzić, żeby być pewnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to cewka ale najlepiej jakbyś podpiął jeszcze raz pod VAG i podesłał dokładne kody błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cewka to może załapiesz się jeszcze na akcje serwisową, która była organizowana w serwisach AUDI na wymianę cewek. Poszukaj o tym na forum. Mi wymieniono wszystkie :tongue4:

No ale czekamy na błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okk :)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2011, 18:15_________________________________________________Sprawdziłem i wyskoczył jeden błąd: 16685 Random Multiple Cylinder Misfire Detected P0300-001 Upper Limit Exceeded. Co Wy na to? To chyba nie cewka co? Może jednak coś z LPG?[br]Dopisany: 02 Lipiec 2011, 20:47_________________________________________________Sorka, jest jednak jeszcze jeden błąd - 16687 który wskazuje na przerwy w 3 cylindrze chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po walce Kliczko :D

Błąd oznacza przerwe zapłonu na cylindrze 3. Sprawdź układ zapłonowy i wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd oznacza przerwe zapłonu na cylindrze 3. Sprawdź układ zapłonowy i wtryskiwacze.

ewentualnie wtyczkę,lub przewód od tej cewki :wink4: lub wtryskiwacza,choc obstawiałbym wtryskiwacz,bo przy cewkach i świecach check miga najpierw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, check najpierw migał, potem się zapalił. Po wykasowaniu błędu najpierw zaczął migać.

no to już wiesz,co sprawdzać :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowanie jest banalnie proste odpinasz wtyczkę i wyciągasz cewkę do góry , a co do Twoich szarpnięć to powiedz mi co masz za lpg i ile na niej już zrobiłeś km bo może jest to wina wtrysku gazowego że szarpie i przerywa ,a co do spr cewek to jest prosty test jedziesz sobie tak 30km/h (najlepiej pod lekkie wzniesienie) wbijasz 5 bieg i gaz do dechy jak zacznie szarpać to masz wypadanie zapłonu na którymś cylindrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się tak, podczas jazdy nic nie szarpie i nie przerywa, dzieje się tak tylko na wolnych obrotach na luzie - na obrotach ok 800-1000. Wydaje mi się też, że dzieje się to tylko na gazie.. Czyli może wtrysk gazu. Nie wiem dokładnie co to za instalka, wiem, że sekwencja i że zrobione jest na niej chyba ok. 100 000 a czy było coś wymieniane to nie mam pojęcia, bo auto niedawno sprowadziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym zaczął od wizyty u jakiegoś dobrego gazownika na początek, jak możesz to zrób fotkę z pod maski i to będzie wiadomo jakie masz te wtryski bo ja obstawiam że to jest cała przyczyna tych szarpnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób inaczej zamień cewki i zobacz czy nadal bedzie błąd na 3 !!! jeżeli na innym to cewka ja tak miałem u siebie na benzynie super a gazie przerywał tylko ja olałem temat i wkoncu padla tak ze na benzynie juz szarpał. jak dla mnie sie konczy cewka.

ps skorzystaj z rady i wybierz się na akcje serwisową mi wymienili wszystkie :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej na całej długości, tj. rurkę wygiętą pod kątem prostym wychodzącą z podstawki filtra oleju połączoną z gumowym trójnikiem (po kilku latach lubi się rozpaść). Później zaworek kierunkowy wychodzący z tego trójnika (jest w nim schowany) i połączony rurką z króćcem na kolektorze ssącym.

Poczytaj poniższy temat

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=191411.0

A jak już powymieniasz elementy odmy, które były nadgryzione zębem czasu i dalej będzie to samo, to sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym silniku, a jak będą różnice, to sprawdź na gorącym (prawdopodobnie ich już nie będzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, posprawdzam wszystko, i powiem co niuni nie pasuje ;)[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 15:16_________________________________________________A więc tak, nie sprawdzałem jeszcze nic, ale teraz mi się wydaje, że to chyba zbędne ;). Auto tak dziwnie się zachowuje tylko na gazie. Popatrzyłem trochę dokładniej na wtryski gazu i są to wtryski MagicJet. Na trzecim cylindrze widać jakby kabel wychodzący od wtrysku u góry był jakby lekko uszkodzony, wygląda trochę inaczej niż pozostałe. Więc co, wymieniać wtrysk? Mogę to zrobić samemu? O czym pamiętać, co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od pojeżdżenia jakiś czas tylko na benzynie i obserwował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak zrobiłem. I dzieje się tak tylko na gazie ;)

no to do gazownika,niech poprawia :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...