Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Ciężko działa wspomaganie


Sierko2

Rekomendowane odpowiedzi

To jeżeli pompy są podobne w A4 i Passacie to dlaczego jest taka duża różnica w ciężkości kręcenia kierownicą? W Audi to można jednym palcem kierować a w Passacie po dłuższej jeździe mnie osobiście boli ręka.

Czy ktoś z was również miał okazję porównać wspomaganie w A4 1.9 TDi 1997 r. 110 KM a w Passacie 1.9 TDI 2002 r. 130 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy są w zasadzie takie same w sensie montażu do silnika różnica to inaczej ustawione kolanko zasilające pompę płynem, otwór w kole pasowym spotkałem 30mm i 31mm oraz wielkość koła no i ciśnienie tłoczenia zależne od tego jaka motorownia :)

Miałem okazję porównać prace wspomagania pomiędzy moim audi a seatem i skodą przed wyminą pompy i po wymianie.

Teraz działa lżej niż w tych autach.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak się zachowa np maglownica jak dostanie większe ciśnienie czy się np. nie rozszczelni, ale chyba raczej wszystko powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam jedno pytanie. Mój Passat jest po przeróbce z anglika. Czy jest możliwe, że to jest skutkiem cięższego działania wspomagania? Może ktoś nie do końca przyłożył się do przełożenia kierownicy z prawej na lewą stronę i dlatego ciężko teraz dział. Co o tym myślicie?[br]Dopisany: 02 Sierpień 2011, 00:14_________________________________________________Dziś wymieniłem płyn od wspomagania. Najlżej kierownica działała zaraz po wlaniu nowego płynu i kręceniu kierownicą. Potem jednak było coraz ciężej :confused4: Teraz zastanawiam się nad wymiana pompy. Co myślicie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci że miałem tak samo :> że po zalaniu nowego płynu kierownica przez chwilę chodziła jednym palcem,parę obrotów i wróciła do normy :kwasny: wymien i na[isz czy pomogło bo ja narazie nie miałem funduszy na to bo musiałem zmieniać rozrząd :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem czy wymieniać pompę, czy to coś pomoże? Je jestem pewien czy to pompa. Wcale jej nie słychać. Zaraz podłączę VAG-a ale tym chyba też nie da się sprawdzić. Nie chcę się naciągać na dodatkowe koszty. Gdybym miał pewność, że po wymianie pompy będzie zamieżony efekt to bym spróbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też pompa nie piszczy ani nic tego typu...jest dokładnie tak samo jak u ciebie :wallbash: jak będę miał kasę to wymieniam pompę bo gdzieś czytałem że jak są objawy typu że nie ważne jak dużo dasz gazu i kierownica kreci się tak samo ciężko to pompa do wymiany :kwasny: a jak to nie bedzie to niestety magiel do regeneracji trzeba bedzie oddać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sami komplikujecie sobie życie. Wymiana płynu to najprostszy, najszybszy i najtańszy sposób na wyeliminowanie usterki i poprawę właściwości pompy. W ten sposób najszybciej wyeliminujecie jedną z przyczyn. Przypominam, aby wcześniej przepłukać układ. Nawet nie wyobrażacie sobie ile syfu może wypłynąć z takiego układu. Dodatkowo wyczyszczenie benzyną sitka w zbiorniczku wyrównawczym nie zaszkodzi. Taki zabieg w moim aucie, wpłynął znacznie na wydajność układu.

Pozdrawiam Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyciągnąć to sito ze zbiorniczka?czy po prostu przepłukałeś cały zbiorniczek benzyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli po dodaniu gazu kierownica działa lżej to dobrze czy źle bo się trochę pogubiłem?

źle, świadczy to o zużytej pompie jeżeli nie masz żadnych wycieków wymień i powinna być poprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie nie ma zmian w ciężkości działania kierownicy po dodaniu gazu, więc pompa jest sprawna. A jak tak dłużej pojeździłem na nowym płynie do wspomagania muszę stwierdzić, ze jest różnica. Kierownica działa trochę lżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Podepnę się pod temat:

I już ktoś z Was wymienił pompę? Mam podobne objawy, na cieplutkim silniku jakby całkiem wspomaganie nie działało, na zimnym chodzi jak ta lala. Nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, a i wycieków żadnych nie stwierdziłem. Cały czas mam nadzieję, że wymiana płynu rozwiąże sprawę, ale obawiam się, że bez nowej pompy się nie obejdzie. Co Wy na to?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyciągnąć to sito ze zbiorniczka?czy po prostu przepłukałeś cały zbiorniczek benzyną?

Wystarczy zatkać wejście węża wyjściowego i wejściowego, nalać benzyny i potrząsnąć kilka razy. Czynność powtórzyć kilka razy, skutek gwarantowany. Smoła z sitka schodzi na dobre.

Pozdrawiam Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sami komplikujecie sobie życie. Wymiana płynu to najprostszy, najszybszy i najtańszy sposób na wyeliminowanie usterki i poprawę właściwości pompy. W ten sposób najszybciej wyeliminujecie jedną z przyczyn. Przypominam, aby wcześniej przepłukać układ. Nawet nie wyobrażacie sobie ile syfu może wypłynąć z takiego układu. Dodatkowo wyczyszczenie benzyną sitka w zbiorniczku wyrównawczym nie zaszkodzi. Taki zabieg w moim aucie, wpłynął znacznie na wydajność układu.

Pozdrawiam Damian

Ja niestety nie przepłukałem układu :kwasny: Czy przyniesie efekt jeżeli jeszcze raz spuszczę płyn (nowy), który zalałem do wspomagania i potem przepłukam układ i zaleję tym samym płynem?[br]Dopisany: 19 Sierpień 2011, 14:06_________________________________________________A czy w jakimś warsztacie można sprawdzić sprawność działania układu wspomagania?[br]Dopisany: 20 Sierpień 2011, 16:20_________________________________________________Byłem w warsztacie i sprawdzali wspomaganie. Powiedziałem, że auto jest po przeróbce i nie stwierdzili, że przekładkę zrobili dobrze. Nie stwierdzili żeby coś źle działało. Powiedzieli, że jeżeli bym się uparł to można sprawdzić dokładniej ale trzeba by rozebrać cały układ kierowniczy i wywalić trochę kasy :/ więc chyba nie ma co kombinować i jeździć tak jak jest. Ewentualnie zastanawiam się nad spuszczeniem płynu i tym razem przepłukania zbiorniczka, sitka i przewodów. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...