Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Ciężko działa wspomaganie


Sierko2

Rekomendowane odpowiedzi

o to jak coś Ci wyjdzie to napisz tutaj.Chętnie sam się dowiem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że jak wspomaganie ciężko działa i brak wycieków to pompa jest do wymiany. Ile macie wylatane w autkach u mnie po prostu przyszedł na nią czas[br]Dopisany: 25 Lipiec 2011, 14:48_________________________________________________

Ja też wczoraj sprawdzałem i nie maa różnicy jak u kolegi beemek88. We środę mama przegląd i poproszę żeby mi sprawdzili układ kierowniczy i wspomaganie. Może coś wyjdzie.

żeby tą różnicę zuważyć auto musi być rozgrzane w moim wypadku czasami wszystko było bez większych problemów ale czasem na parkingu było tak ciężko pokręcić kierą porównywalnie do kręcenia na wyłączonym silniku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wylatane niby 213 tys ale auto jest od handlarza także nie wiem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ponad 183 tys km. Ale tak jak piszesz gregson to zauważyłem, że przy chłodnym silniku np. rano kierownica chodzi lżej niż po dłuższej drodze gdy silnik jest rozgrzany.

mam dokładnie te same objawy ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo jak zimny to chodzi lekko ,a jak rozgrzany to już ciężej :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc pompy do wymiany panowie :) szczerze to też się długo wahałem nad wymianą a po całym zabiegu jak ręką odjął. Pompę dorwałem z allegro niby oryginał ZF za 229 zł z tego co pamiętam koleś miał ich dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

229 zł można mieć nówkę...jakaś z allegro

link do aukcji http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-nowa-i1685758634.html porównując ją z oryginałem wygląda identycznie mianowicie wszystkie loga na niej nabite są identyczne jak na starej czego jej brak to nalepki, wydaje mi się że warto :) w ASO nowa kosztuje około 1000zł a zamienników z tego co czytałem nie ma sensu kupować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć, że ja już zgłupiałem. Ostatnio mechanik wymieniał mi klocki hamulcowe i coś tam jeszcze sprawdzał, w każdym bądź razie jechał moim Passatem 1.9 TDi 130 KM z 2002 r. i zapytałem go czy jego zdaniem wspomaganie działa lekko czy ciężko. Odpowiedział, że działa normalnie, jak w Passatach, a wcześniej właśnie miał Passata z 2000 r. 1.9 TDi 110 KM. Porównywałem też z innym Passatem z 2004 r. 1.9 TDi 130 KM i z Passatem 2000 r. 1.9 TDi 110 KM. Mam wrażenie, że w moim aucie działa ciężej niż we wcześniej wymienionych autach.

Nie wiem czy zdecydować się od razu na wymianę pompy wspomagania czy też płynu, a może spróbować jeszcze czegoś innego, tylko czego? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć, że ja już zgłupiałem. Ostatnio mechanik wymieniał mi klocki hamulcowe i coś tam jeszcze sprawdzał, w każdym bądź razie jechał moim Passatem 1.9 TDi 130 KM z 2002 r. i zapytałem go czy jego zdaniem wspomaganie działa lekko czy ciężko. Odpowiedział, że działa normalnie, jak w Passatach, a wcześniej właśnie miał Passata z 2000 r. 1.9 TDi 110 KM. Porównywałem też z innym Passatem z 2004 r. 1.9 TDi 130 KM i z Passatem 2000 r. 1.9 TDi 110 KM. Mam wrażenie, że w moim aucie działa ciężej niż we wcześniej wymienionych autach.

Nie wiem czy zdecydować się od razu na wymianę pompy wspomagania czy też płynu, a może spróbować jeszcze czegoś innego, tylko czego? :(

Nie wiem jak w twoim wypadku działa wspomaganie ale u mnie jak auto był dobrze rozgrzane to zdarzało się że na postoju kręcenie kierownicą było porównywalne do kręcenia na wyłączonym silniku czyli dość ciężko. Jeżeli masz podobne objawy i zero wycieków to moim zdaniem na 100% pompa do wymiany. Tam w zasadzie nie ma więcej co wymieniać jest tylko pompa maglownica i wąż ciśnienia z jakąś kryzą na środku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, aż tak ciężko to nigdy nie było. Nie zauważyłem.

A w jaki sposób może wpłynąć wymiana płynu na poprawę działania wspomagania? Co musi być nie tak ze starym, jakieś brudy w układzie czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie płynu różnicy w zasadzie żadnej nie zauważyłem. Wymiana płynu nie wiele da jak coś jest nie tak z układem ale wymień może akurat uzyskasz efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuśćmy, że wymienię płyn i nie będzie żadnej różnicy. Następnie zdecyduje się na wymianę pompy wspomagania to czy będę mógł zalać tym samym płynem nową pompę czy będę musiał kupić nowy płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najpierw wymienię płyn i jak to nie pomoże wtedy wezmę się za wymianę pompy.[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 08:34_________________________________________________A może ktoś się orientuje czy pompa od wspomagania w VW Passat 1.9 TDI 130 KM 2002 r. jest taka sama jak w Audi A4 1.9 TDI 110 KM 1997 r. - 2000 r.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś się orientuje czy pompa od wspomagania w VW Passat 1.9 TDI 130 KM 2002 r. jest taka sama jak w Audi A4 1.9 TDI 110 KM 1997 r. - 2000 r.?

powinna pasowac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat. Mam porównie z innym a4 w podobnym wieku i wydaję mi się, że u mnie ciężej chodzi wspomaganie. Od kiedy kupiłem samochód czyli koło 2 lat płynu nie dolewałem i więc nic nie ucieka, pompa chodzi cichutko tylko przy pełnym skręcę słychać. Więc uważam, że raczej z mechaniką wszystko ok. A teraz co do płynu w układzie to najlepiej widać na poniższej fotce:

wspomaganie.jpg

Nie ma to ani koloru zielonego ani różowego tylko jakiś przeźroczysty brąz bo niewiem czy on jest przepracowany tak strasznie czy ktoś mix zrobił chociaż auto było do końca serwisowane w ASO w DE. Zastanawiam się nad wymianą płynu. Poczytałem troszkę forum i mam mętlik a na zbiorniczku wyraźnie pisze, że ma być minerał. Piszecie, że minerał G002 został wycofany i teraz tylko G004 - syntetyk i to tylko z ASO bo tam faktycznie tego G002 już nie można kupić. Ale przecież ciągle jest dostępny Febi mineralny G002 M6162 jak na poniższej aukcji i niektórzy go polecają:

http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-febi-m-6162-zielony-bmw-m3-m5-i1715782563.html

Jak to w końcu jest ?? Lać syntetyk jak producent zaleca mineralny G002 ???

AA napisałem w tym wątku dlatego, że jego twórca też namieszł bo nazwał temat [b5 AVG] Ciężko działa wspomaganie a pisze o B5 1.9 TDi 130 KM, 2002 r - czy w tym były AVG ???? AVG to przecież 110 km i w 2002 to już chyba nie wychodziły :)

Tom

Chłopaki a co myślicie na temat koloru mojego płynu ? To chyba nie kolor mineralnego zielonego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...