Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Fabryczny hak


VicVega

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

mam zamontowany w moim B6 fabryczny (tak mniemam) hak. Niestety jest on schowany jak by pod zderzakiem. Jest dokładnie taki sam, jak w instrukcji, ale dużo wyżej. Czy jego się jakoś wysuwa, odkręca czy coś? No przecież nie będę zdejmował zderzaka żeby hak podpiąć... :decayed:

Zdjęcie:

30062011882.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja tu widze to masz hak wpinany. Hak powinien być schowany w bagażniku gdzie znajduje się koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to się zgadza. Problem polega na tym, że ten stelarz pod hak jest schowany pod zderzakiem. Hak jeszcze się jakoś podepnie, ale świateł nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam hak odpinany który lezy sobie w tylnim kole i nie był wogóle używany (poprostu poprzedni własciciel nie miał takiej potrzeby i ja również) ale gdyby mi przyszło go podpiąć to pewnie też bym miał kłopoty. Może ktoś kto już to robił odpisze nam w jaki sposób podpiąć hak wraz ze światłami gdyż złącze jest tak umieszczone, że przeszkadza zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo jest na opuszczanym ramieniu (musisz pociągnąć w dół) jeśli nie chce iść to poprostu zardzewiało - ja tak właśnie miałem i dopiero jak z kanału rozkręciłem ten mechanizm i wyczyściłem to chodzi ładnie teraz. Psiknij WD40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem, że audi pod tym względem sie nie popisało, ale jednak co firma to firma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to wiele wyjaśnia. U mnie raczej zapieczone, bo dość sztywno to wszystko siedziało, ale może się jeszcze ruszy, zobaczymy. Trzeba to obadać i wbić w dowód. Nigdy nie wiadomo kiedy hak się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się wysuwa. Fajne rozwiązanie bo w ogóle nie widać, że hak jest :D A jak potrzebny to tylko hak z bagażnika, gniazdo opuszczam w dół i jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, właśnie dlatego w tego typu rzeczach audi wyprzedza inne marki, audi jest droższym autem od innych ale wiadomo za co się płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tymi zachwytami, bo audi ma też wiele wpadek jak chociażby regulacja geometrii kół, wielowahaczowe zawieszenie, odłażąca farba elementów wnętrza itd..

ALE dziś poszarpałem trochę tę wtyczkę od haka i ruszyła. Z początku z oporem, a potem już gładko wysuwa się i można z haka korzystać. Muszę tylko podjechać na stację diagnostyczną po zaświadczenie i do wydziału komunikacji żeby wbić w dowód, bo poprzedni właściciel chyba tego nie zauważy..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka.

wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić.

:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka.

wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić.

:thumbdown:

Kolego zobacz zdjęcie w pierwszym poście i ja mam tak samo. Tylko ja mam oryginał audi i nic nie jest wycięte. Trochę trzeba było pomyśleć a nie od razu kątówka :kox: Hak ładnie się dopina ( w sumie jeszcze nie zakładałem bo nie było potrzeby) a elektryka wysuwa się ładnie tak, że nie jest nic wycięte. W ogóle nie widać że jest hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka.

wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić.

:thumbdown:

Kolego zobacz zdjęcie w pierwszym poście i ja mam tak samo. Tylko ja mam oryginał audi i nic nie jest wycięte. Trochę trzeba było pomyśleć a nie od razu kątówka :kox: Hak ładnie się dopina ( w sumie jeszcze nie zakładałem bo nie było potrzeby) a elektryka wysuwa się ładnie tak, że nie jest nic wycięte. W ogóle nie widać że jest hak.

no właśnie masz to wycięcie o którym mówię, a którego ja nie miałem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to już nie jest wina Audi, że ktoś zamówił Twoje auto bez haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że jest fabryczny zderzak specjalnie pod hak już z tym wycięciem?

według mnie , hak z pierwszego postu też ma cięty zderzak a nie oryginał.

ehh człowiek całe życie się uczy :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne gniazdo pod hak jest tak zamontowane, że gdy nie ma haka nie widać, że w tym aucie może być hak.

Zwracam uwagę (na własnym przykładzie), że hak prawdopodobnie nigdy nie używany przez poprzedniego włściciela ma tendencje to wypinania się z samochodu. Pomimo przekręcenia "pokrętła" blokującego i wyjęciu kluczyka - kulki nie blokowały się i hak wylatał. Mało przyjemne jest gdy załadowana przyczepa wypina się na torach tramwajowych. Pomogło mu dopiero gruntowne czyszczenie wnętrza przy pomocy różnych specyfików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że jest fabryczny zderzak specjalnie pod hak już z tym wycięciem?

według mnie , hak z pierwszego postu też ma cięty zderzak a nie oryginał.

Myślę, że jest fabryczny (w sensie nie dokładany). Wycięcie jest bardzo schludne i równe, w bagażniku komplet hakowy (czyli hak, zestaw koło zapasowe w płynie plus sprężarka), narzędzia w dwóch walizeczkach po bokach, do tego na klapie bagażnika mam naklejkę informującą o dopuszczalnym obciążeniu na hak. Wygląda to fabrycznie, ale nigdy nic nie wiadomo. Trzeba by zajrzeć do papierów niemieckich albo po kodzie wypasu dojść, ale nie wiem jaki kod miał hak w tych modelach.

Zwracam uwagę (na własnym przykładzie), że hak prawdopodobnie nigdy nie używany przez poprzedniego włściciela ma tendencje to wypinania się z samochodu[...]

A może za ciężką przyczepę podpiąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie był zasyfiony w środku. Po "umyciu" słychać było jak w środku coś strzeliło (pewnie coś odpuściło) i przejechałem z tą przyczepą ...set km. Z kwitów wynika, że mogę wziąć 1700 kg na hak, a ta ważyła ok 750. Co do nacisku na hak sądzę, że było ok. 50-60 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić ten hak i wziąć papierek do Wydziału Komunikacji. Po pierwsze okazało się, że kostkę mam 13-pionową i na polskie standardy potrzebna jest przejściówka na 7 pinów. A po drugie styki miałem tak zaśniedziałe, że działał jedynie "stop". Reszta świateł milczy. Popsikam codziennie spray'em do styków albo jakimś WD-40, może przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten hak to pewnie nadaje się tylko do zapinania bagażnika na rowery :kwasny: mam też taki ori u siebie, ale poważnej przyczepy bym chyba nie zapiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...