Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem z klimą


lukasz5574

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem z klimą poniewaz nie dziala bylem ja napełnić wczoraj i niespodzianka jest gaz.2lata temu kupilem audi nie dzialala klima okazalo sie ze wystarczylo napelnic rok temu ubylo ok. pół czynnika mam chyba nieszczelna pojechalem wczoraj napelnic a tu jest gaz jak to mozliwe ze rok tem ubylo a w tym nie?podłaczylem pod vag nie ma błędów nie chodzi ten mniejszy wentylator.Gość od klimy powiedzial że jak nie ma głędów to czujniki w pożądku.Jak włącze lub wyłącze ECON to nie ma żadnej różnicy w obrotach silnika.Od czego zacząć naprawe?jak sprawdzić czy to sprzęgiełko czy kompresor czy może jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc we czwartek wymieniam rozrząd przy okazji popatrzę co sie stalo wszesniej jeszcze raz sprawdzę vagiem[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 15:23_________________________________________________przeczytałem kilka wątkow i naprzykład u mnie jak chciałem przekręcic środkiem koła co pasek chodzi od kompresora klimy to się nie da więc sprzegiełko ok.tak piszą,na vagu nie ma błedów gość od klimy sprawdził gaz i jest ok 5.Dzwoniłem dziś do drugiego gościa i powiedział mi że jak na obydwuch przewodach jest to samo ciśnienie to znaczy ze kompresor dziala co mozna jeszcze sprawdzic?czy da cos wypompowanie całego gazu i nabicie nowego?mogło sie cos zapchać?wentylator sie nie załacza ale w tamtym roku jak było z klimą wszystko ok. to nie zawsze działał bo pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

ja u siebie miałem taki sam problem. Uruchomiłem "lodówkę " w poniedziałek.

Najpierw uzupełniłem czynnik dla spokojności w wolnej chwili u jakiegoś klimiarza koło mojej firmy ale to nie pomogło-gość uparł się padł kompresor, a nawet nie zmierzył ciśnienia :).

Więc przy okazji pobytu w rodzinnym mieście pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu by odciągnąć czynnik,

a następnie zmieniłem sobie zawór rozprężny (zacząłem od niego bo najtańszy, chociaż "spec" od klimy twierdził , że padnięta jest spręzarka)

Po zmianie zaworu-klima ożyła, sprawdziłem sobie ciśnienie i na maxa dochodzi w okolicach 17bar.

Dmucha teraz bardzo ładnie.

Zatem może i u Ciebie skończy się tylko na zaworze skoro sprzęgiełko jest sprawne.

Koszt jaki poniosłem to 100 za uzupełnienie czynnika i 5 złociaków za zawór - Helli więc porządny.

Musisz tylko sprawdzić sobie jaki zawór siedzi bo są 2 rodzaje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Ja dzwoniłem do gościa od klimy powiedziałem mu wszystko na temat mojego przypadku to wspomniał coś że rozpręży ją mówił że często się tak dzieje.A można zawór rozprężny przeczyścić?w którym miejscu się on znajduje jest łatwy dostęp czy trzeba rozbierać pół auta?jutro się z nim umówiłem pytam ponieważ nie chce żeby gość nie cisnął mi kitu.Dziś jeszcze poszukam i poczytam troszkę ale wcześniej czeka mnie trasa ok. 300km.mam nadzieje że się nie ugotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź podjedź do gościa od klimy i zobacz i nie ci powie jakie sa cisnienia jakie daje kompresor.Skoro jest gaz to trzeba ja tylko uruchomic:)dysza rozprezna jest na podszybiu po prawej stronie auta na zasilaniu czyli cienkiej rurce.Oczywiscie gaz trzeba odciagnac.Potem rozkrecasz rurke i dosyc głeboko jest zawór taka mała rurka i długimi szczypcami ja wyciagasz i czyscisz rurke w srodku potem czyms tłustym samarujesz oringi na nowym wkładasz i skrecasz.Na starym bedzie wszystko widac.Czy zatarty kompresor czy zapchana bedzie dysza rozpreżna.Potem nabijecie gazu i sprawdzajcie.Jak bedzie szczelne a nie bedzie działac to trzeba sprawdzic elektrozawór w kompresorze czy ida na niego napiecia.Jak koles sie zna to to sprawdzi.Moze rowniez byc tak ze sterowanie bedzie zaór bedzie chodził ale bedzie ukrecone mocowanie od czoła kompresora bo w b6 nie ma sprzegła zrywnego.Trzeba rowniez tez to spawdzic czy wogóle kreci sie przód kompresora.Onkreci sie cały czas na wyłaczonej klimie ale jezeli nie bedzie to znaczy ze sie ukreciły mocowania.Trzeba to sprawdzic i tyle:)jk koles sie zna to tak to posprawdza i dojdzie do tego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie wie ktoś(może zwrócił uwagę) gdy sie podłączy te węże do nabijania klimy i jest gaz ale klima nie działa ponieważ np.zepsute sprzęgiełko,zatarty kompresor itd.to czy na drugim wskażniku (pierwszy jest od stanu gazu)od tłoczenia kompresora pokazuje że wszystko ok. czy pokazuje zero ponieważ nie tłoczy gazu.W moim przypadku na obydwóch wstażnikach pokazywało ok.5.Jeden gość powiedział że klima nie działa a drugi powiedział że kompresor działa ponieważ pokazuje tą samą wartość,kto mówi prawde :mysli:chyba dobrze wytłumaczyłem :)[br]Dopisany: 14 Lipiec 2011, 23:42_________________________________________________dzięki za odp.jutro napisze co było albo jest nie tak o ile sie dowiem. :cool1:[br]Dopisany: 14 Lipiec 2011, 23:43_________________________________________________Witam.Mam gaz ale nie ma ciśnienia na tłoczeniu wiec chyba kompresor albo sprzęgiełko albo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam pytanie odnośnie tego zaworu rozprężnego. Czyjak wyłączacie klime to słychać syczenie włąśnie w okolicy podszybia (Tak jakby powietrze z koła tylko wolno)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to normlne z tego względu ze jeszcze troche gazu bedzie sie rozpreżac po wyłaczeniu klimy.To normalne nie ma czym sie martwic:)[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 18:35_________________________________________________jezeli nie było cisnien na niskim czyli niebieskim przewodzie bedzie 5 to to jest juz oznaka złego działania.Wysokie powinno sie miescic w granicach 11 - 15 bar a niskie od 2.5 do 4 5 maks.z tego co napisałes nie bardzo zrozumiałem:)jezeli klima chodzi znaczy jest właczona i jezeli masz podłaczona maszyne i widzisz ze nie ma cisnien to bedzie znaczyło ze kompresor moze sie konczyc albo juz sie skonczył.Jezeli sie klima załaczy a nie bedzie odpowiednich cisnien to bedzie to wina kompresora.A powiedz mi jak był podłaczony pod maszyne i potem jak wlaczyłes klime to czy cisnienia chociaz sie ruszyły niekoniecznie w odpowiedni przedział ale czy wogóle sie ruszyły?Ty u siebie nie masz sprawgiełka tylko masz takie koło z gumkami i takimi trzeba ramieniami które przekazuja naped na wałek:)chetnie bym ci to naprawił ale za daleko:)a sprawdziali elektrozawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak te gumki sa zerwane, tzn sprzegielko samozrywalne to wlasnie beda takie oznaki ze da sie wlaczyc econ a klima nie ruszy ;) przeczytaj watek Antonio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe ciśnienie Ci pokazuje maszyna bo nie ma pełnego obiegu i stąd taka wartość . Zmień zawór rozprężny i klima zacznie dmuchać, a na ciśnieniomierzu ujrzysz ciśnienie rzędu 15-16bar. Tylko nie baw się w żadne czyszczenie go! Jest on równocześnie swoistym filterkiem, tym bardziej , że kosztuje grosze.

Pozdrawiam All

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj.Jak masz maszyne podłaczona pod auto i właczysz klime to trzeba zobaczyc czy cisnienia sie rusza. to pierwsze cisnienie co mówiłes to jest zapewne niskie cisnienie czyli powrót powinno wynosic 2.5 - 5 maks bar a drugi zegar to wysokie cisnienie na nim powinno byc od 10 - 15 bar. nie moze byc 0 skoro jezeli jest gaz to ma tez swoje cisnienie po nabiciu i musi chociaz kilka pokazac.wczesniej pisałem ze trzeba sprawdzic elektrozawór zeby go wysterowac.Bo ten kompresor sie za***iście źle diagnozuje nie mozena sprawdzic napiec na kablach.Sa trzy opcje.ALbo zjebany jest elektrozawór albo zjebane jest czołowe mocowanie jakby tarczy kompreosora takie trzy mocowania albo sie skonczył kompresor w srodku i nie pompuje bo pewnie blaszki sie rozszczeliniły albo urwały.To trzeba sprawdzic.Znajdź dobrego mechanika bo napełnic klime to każdy moze.A jak zaczna sie schody to KASUJA A H... ZROBIA. bedzie ciezko to tam tobie zdiagnozowac.Mam nadzieje ze sie uda ze ktos kumaty to ogarnie.Informuj o postepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...