VicVega Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Koledzy, za kilka dni planuję wymianę pasków i zastanawiam się nad zrobieniem tego samemu. Z tego co doczytałem nie jest to specjalnie trudne, ale nie mogę znaleźć ważnych szczegółów. Pierwsza sprawa to montaż. Zdjąć pasek jest łatwo, ale na co zwrócić szczególną uwagę przy zakładaniu nowego (poza poprawnym osadzeniem na rolkach) jak np. poprawne dokręcenie, napięcie. Druga sprawa to napinacz. Czytałem, że ten od głównego paska lubi się psuć. Czy poprawne serwisowanie tego napinacza to wymiana kompletnego zestawu (łapa, rolka, napinacz) czy samą rolkę się zmienia? A może dać sobie spokój i zlecić to mechanikom? Może nie jest to trudne, ale paski to dość poważna sprawa. Wszelkie uwagi i porady mile widziane Pozdrawiam!
kudalty66 Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 czesc znów ja ci odpowiem, wymiana łatwa jak sie przód rozbierze, bez tego łatwo sie nie da, i nie wiem czy to w ogóle możliwe, ja miałem rozebrany,. napinacz paska , cena od 300pln zależy od firmy, ori dużo wiecej, ja wymieniłem sam teleskop i rolkę, szczerze niewiem jakie koszta całego., teleskop poszedł FEBI, rolka INA, pozostałe rolki też INA. jak wymieniasz sam napinacz, trzeba śrube wkrecic na stopgwint, poprzedni mechanior u mnie tego nie zrobił i się okreciło i narobiuło bałaganu, na szczeście w ostatniej chwili usłyszałem. napina sie pasek samoczynnie, duzym imbusem ( chyba 14mm) wciskasz teleskop, zakładasz pasek na rolki i już. chyba tyle pozdro, sam dasz rade, jak masz czas i checi, a tak nawaisem dlaczego chcesz to zmieniac jakies objawy, powinno byc to zrobione przy rozrządzie,.??
VicVega Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Hej! Trochę niejasne jest dla mnie to, co mówisz, bo nie widziałem tego jeszcze "na żywo", ale jak już się dobiorę do tego, to się wyjaśni pewnie Przód oczywiście będę zdejmował, bez tego się nie da chyba. Gdzieś czytałem, że ktoś tak robił, ale po co się męczyć. Demontaż przodu nie jest aż tak uciążliwy. Teleskop to jest łapa, tak? Czyli mówisz, że paska nie napina się jakimś momentem czy coś? Poluzować, zdjąć, założyć nowy, dokręcić i dalej sam się napnie do właściwego naprężenia? A chcę się tym zająć, bo do rozrządu jeszcze mi trochę zostało, a paski wielorowkowe to chyba trochę krócej się trzymają nie? No bo, rozrząd co powiedzmy 80000km w naszych warunkach, a paski to tak do 50, nie? Napinacz to zależnie od jego stanu będę wymieniał lub nie.
kudalty66 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 napinacz to jest wlasnie taki maly teleskop, mozna kupic sam teleskop, badz kompletny napinacz z rolka, teleskopikiem znaczy napinaczem badz fachowo tlumikiem drgan skretnych i mocowaniem ono jest na malej tulejce,. i to wlasnie ten teleskop napina pasek, jednoczsnie tlumi drgania podczas pracy. pozdr
VicVega Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Aha, rozumiem teraz. Dzięki Muszę sobie obejrzeć to dokładnie u mnie, sprawdzić w jakim to wszystko jest stanie. A łapa napinacza? To też się wymienia chyba, nie?
kudalty66 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 łapa napinacza to część człego kompletnego napinacza, jek wymieniasz w częściach to trzeba sprawdzic stan tuleii czy nie ma luzu,. a tak nawiasem to cięzko jest sprawdzić ''na oko'' stan teleskopika, jak ma już znaki wytarć na bokach to bym wymieniał, niby serwis podaje wymiane przy rozrządzie,. pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się