Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciężko pali na ciepłym silniku


spolprog

Rekomendowane odpowiedzi

1 problemem był rozrusznik a dokładniej bendiks, zostaje jeszcze chyba sprawa z immo.

Coraz gorzej jest z odpalaniem coraz częściej zapala i gaśnie od razu. Czy wymiana baterii może pomóc czy musze dostać się do immo i zrobić sposób który jest na forum ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baterie w pilocie zostaw w spokoju, demontaż kiery i czyszczenie styku konektorowego i powinno być dobrze. tylko odłącz aku lub na wyłączonym zapłonie po odczekaniu 15-20 minut aż rozładują się kondensatory bo w przeciwnym razie możesz aktywować poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baterie w pilocie zostaw w spokoju, demontaż kiery i czyszczenie styku konektorowego i powinno być dobrze. tylko odłącz aku lub na wyłączonym zapłonie po odczekaniu 15-20 minut aż rozładują się kondensatory bo w przeciwnym razie możesz aktywować poduszkę.

na zaplonie podlaczam i odlaczam nieraz i jest ok.Ale strzezonego pan Bog strzeze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wymieniłem baterie w immo bo odkąd mam samochód (3 lata) nigdy nie była wymieniana i puki co dzisiaj nie miałem problemu z odpalaniem, ale musze jeszcze troche pojeździć żeby się przekonać, odpalałem samochód parenascie razy i bez problemu. A dodatkowo rozrusznik mam wymieniony i narazie śmiga. Jak będą dalej problemy to będe czyścił immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy w ogóle za jakieś dziwne rzeczy piszecie. Ciężkie palenie na ciepłym to przede wszystkim

1. Akumulator

2. Rozrusznik

3. Dopiero na trzecim miejscu pompa jak dwie pierwsze przyczyny są wyeliminowane.

Mapa startowa w autach z dwumasą jest tak ustawiona żeby chronić tą nieszczęsną dwumasę i na gorącym silniku dawka rozruchowa jest wtryskiwana dopiero po przekroczeniu pewnych ustawionych w niej obrotów, z tego co wiem 250 obrotów na min a jeżeli silnik ich nie osiągnie wtryskiwana jest po jakimś tam zadanym czasie.

I teraz słaby akumulator może powodować że nam się wydaje że auto kręci ok, ale nie osiąga tych 250 rpm i pupa blada - ciężko pali. Na zimnym dawka jest wtryskiwana od razu, dlatego na zimnym zapali ok mimo że akumulator już nie pierwszej młodości. Ten sam efekt da zużyty rozrusznik który nie da rady rozbujać silnika do wymaganych obrotów.

Te sprawy można skorygować delikatnie dawką rozruchową w adaptacjach na vagu, - jest tam jakaś zależność między jej wielkością a czasem wtrysku więc wtedy powinien ciut lepiej zapalać.

Dopiero jak sprawdzimy te dwie rzeczy i nadal będzie źle odpalał to możemy zacząć myśleć o pompie.

Dzisiaj właśnie znajomemu z skodą z silnikiem AGR sprawdzaliśmy co jest przyczyną słabego palenia na ciepłym. Auto na zimno paliło na dotyk, na ciepło trzeba było kręcić nawet 10 sekund. Najpierw zwiększyliśmy dawkę startową - było lepiej ale nie idealnie. Na test podłączyliśmy klemami się z drugim autem i bingo skodzina zaczęła palić na dotyk.

A co do tego konkretnego przykładu na forum to przede wszystkim immobilizer do sprawdzenia tak jak koledzy pisali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na kostkę pod stacyjką, jak piszą już wyżej koledzy! Koszt to raptem około 40zł. Można wymienić samemu. Jeśli auto gaśnie od razu po odpaleniu to tylko ta kostka stykowa. Wyrobiły się już tam styki. Miałem to kiedyś w swojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...