Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oil ash baaaardzo wolno rośnie, jakies 10ml (0,01l) odpowiada ~15k przebiegu. To jest ta forma zanieczyszczenia filtra która sie nie wypala i nie podlega regeneracji i bezpośrednio świadczy o poziomie zużycia filtra. Można na podstawie poziomu oil Ash dosyc dokładnie ocenić przebieg auta. Robiłem kiedyś statystyke z kilkudziesięciu samochodów i z dokładnością do 30-40k da się ocenic przebieg. A juz na 100% będzie wiadomo czy auto zostało skręcone o 100k lub więcej. jak ktoś chce podesle odpowiednie wykresy ;)


Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy?
Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem.

Czy dobrze trafiłem że masz przebieg 180-220k

Opublikowano

Jak możesz daj te wykresy

Ja mam zapełnienie 0.13 przebieg 183 Cała historia auta z Aso

Kolega ma przebieg 250 zapełnienie 0.17

Jak sobie niektórzy sprawdzą to im szczeka opadnie

Opublikowano (edytowane)

Jak możesz daj te wykresy

Ja mam zapełnienie 0.13 przebieg 183 Cała historia auta z Aso

Kolega ma przebieg 250 zapełnienie 0.17

052964de4406c50dmed.png

Edytowane przez edraven
Opublikowano

w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem.

To normalne?

To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k.

Po czym poznajesz że sie wypala?

Poznaje po obrotach silnika i charakterystyczne buczenie przy 2000tys obrotów w czasie jazdy.

Kiedys wstawiałem zdjęcie stanu mojego dpfa i było OK :)

Wstawie jeszcze raz.

vfrv5bof.jpg

95js2gfw.jpg

Czy wycinać? Nie sądze, chyba, ze bedzie coś się działo.

Co powiecie?

Co do jazdy mojej to tak jak zaobserwowałem ze włąsnie co ok 200km się wypala bez znaczenia jaka jazda.

Opublikowano (edytowane)

w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem.

To normalne?

To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k.

Po czym poznajesz że sie wypala?

Poznaje po obrotach silnika i charakterystyczne buczenie przy 2000tys obrotów w czasie jazdy.

Kiedys wstawiałem zdjęcie stanu mojego dpfa i było OK :)

Wstawie jeszcze raz.

vfrv5bof.jpg

95js2gfw.jpg

Czy wycinać? Nie sądze, chyba, ze bedzie coś się działo.

Co powiecie?

Co do jazdy mojej to tak jak zaobserwowałem ze włąsnie co ok 200km się wypala bez znaczenia jaka jazda.

A miałeś jakieś błędy związane z dpfem ?

Może masz padnięty czujnik różnicy ciśnień i tak załatwiłeś dpefa który teraz nadaje się do wymiany lub wycięcia, i nie ma żartów samochód z takim zapełnieniem może się zapalić. 0.27l

Edytowane przez skotmen
Opublikowano

Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce.

0.27l tzn?

Opublikowano (edytowane)

Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce.

0.27l tzn?

To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14 Edytowane przez skotmen
Opublikowano

a jakie paliwo tankujesz? i jaki olej lejesz? jakas mądra głowa mi kiedys powiedziała że od wzbogacanego diesla (Verva, Ultimate itp) znacznie skracają się interwały wypalania.


a do tego dochodzi olej specjalny z normy VAG 504/507

Opublikowano

oil ash baaaardzo wolno rośnie, jakies 10ml (0,01l) odpowiada ~15k przebiegu. To jest ta forma zanieczyszczenia filtra która sie nie wypala i nie podlega regeneracji i bezpośrednio świadczy o poziomie zużycia filtra. Można na podstawie poziomu oil Ash dosyc dokładnie ocenić przebieg auta. Robiłem kiedyś statystyke z kilkudziesięciu samochodów i z dokładnością do 30-40k da się ocenic przebieg. A juz na 100% będzie wiadomo czy auto zostało skręcone o 100k lub więcej. jak ktoś chce podesle odpowiednie wykresy ;)

Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy?

Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem.

Czy dobrze trafiłem że masz przebieg 180-220k
Dobrze trafiłeś :)
Opublikowano

Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce.

0.27l tzn?

Jaki masz przebieg?
Opublikowano

Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce.

0.27l tzn?

To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14

Napisałes na końcu zdania 0.27 :)

Ja mam 0.14 według VCDSa(patrz dołaczone zdjęcia).

Przebieg mój to 209000 km

Paliwo tankuje na Orlenie zwykłe ON.

Opublikowano

Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce.

0.27l tzn?

To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14

Napisałes na końcu zdania 0.27 :)

Ja mam 0.14 według VCDSa(patrz dołaczone zdjęcia).

Przebieg mój to 209000 km

Paliwo tankuje na Orlenie zwykłe ON.

To wymien czujnik rozbicy ciśnień dpf. Koszt ok 290zl w Aso plus adaptacja a wydłuży zycie dpfa
Opublikowano

Jakby czujnik różnicy ciśnien byl uszkodzony to powinnien wyskoczyć błąd w VCDSie, a nic takiego nie ma miejsca.

Nie będe nic ruszał narazie, jak sie zacznie coś dziać to wytne to ustrojstwo.

a po wstawionych zdjęciach jaki jest stan filtra?


EDIT.

Panowie przed chwilą sczytałem auto i jego stan DPFa. Błędów zero w aucie a stan aktualny DPFa w załączniku.

Dodam tylko tyle, że wypalał mi się około 150 km temu. Teraz zaobserwuje kiedy znów sie zacznie wypalać.

Co do zdjęć, proszę o ocene stanu filtra.

Pozdrawiam

k5x6n4hb.png


Tak jak mówiłem, znowu wypalanie sie załączyło po 207 km dokładnie. Wypalanie trwało dosłownie z 10 minut max.

Czyli mówicie ze cos jest nie tak ?
Dodam ze te 200 km było zrobione na trasie , nie w mieście .
Ale w miejskie jest tak samo, co 200 km wypalanie
Opublikowano

bardzo dziwne że masz tak regularne wypalanie, niezależnie od rodzaju trasy jakie pokonujesz. ja miałem przy takim samym stanie oilash wypalanie co 1000-1200km.

Opublikowano

Rozmawiałem z zaufanym elektromechanikiem, mówił ze to normalne .

Opublikowano

wyobraź sobie teraz że każde wypalanie niszczy filtr i obniża jego sprawność. Teraz zamiast wypalania co 1000 masz wypalanie co 200 więc jakieś 5x częściej. Ile takich regeneracji jeszcze filtr wytrzyma?

Opublikowano

2z8xfzp.jpg

Dzis sprawdzilem z ciekawosci jak to wygląda u mnie.

Według tego co widac na foto ostatnie wypalanie bylo 600km temu.Ale coś mi się nie zgadza bo dziś rano na bank mi sie dpf wypalał bo mialem podwyzszone obroty.i zmieniony głos silnika.Pytanie dlaczego jest nieścisłość :)

Opublikowano

2z8xfzp.jpg

Dzis sprawdzilem z ciekawosci jak to wygląda u mnie.

Według tego co widac na foto ostatnie wypalanie bylo 600km temu.Ale coś mi się nie zgadza bo dziś rano na bank mi sie dpf wypalał bo mialem podwyzszone obroty.i zmieniony głos silnika.Pytanie dlaczego jest nieścisłość :)

Procedura musiała się nie zakończyć w 100%. Kiedyś ją przerwałem w trakcie i licznik w vcds się nie wyzerował tak jak w Twoim wypadku.

Opublikowano

Raczej się skonczyła bo nie gasilem silnika to raz a po 2 podczas wypalania mialem 10km trase gdzie specjalnie jechalem na obrotach pod 3 tys.Po zatrzymaniu obroty byly juz normalne. :)

Opublikowano

No to nie wiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...