Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, poniżej przedstawiam wam procedurę wypalania DPF w silnikach 2.0TDi CR

REGENERACJA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH:

Warunki wymagane:

- zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym
wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.
- pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark).
- pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N.
- maska silnika zamknięta
- załączony hamulec postojowy
- regeneracje najlepiej przeprowadzać na zewnątrz budynków - na
podłożu, które nie jest łatwopalne. Temperatura spalin na końcu rury
wydechowej może dochodzić nawet do 300 stopni Celsjusza.

Dodatkowo muszą być spełnione inne warunki, np. temperatura paliwa
mniejsza od 60 stopni C, odpowiednia temperatura silnika, odpowiednia
temperatura oleju, odpowiednie ciśnienie atmosferyczne, odpowiedni poziom
naładowania akumulatora, sprzęgło w pozycji "zero".

Regeneracja będzie możliwa tylko wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych
błędów świadczących o niesprawności elektroniki silnika i sterowaniu
pracą silnika. Jedynym akceptowalnym błędem jest błąd mówiący o
zapełnieniu filtra cząstek stałych.
Zaleca się również sprawdzenie czujnika G450 przed wykonaniem procedury:

PROCEDURA REGENERACJI:

Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Postępować zgodnie z
poniższymi instrukcjami. W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać
spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.


1. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])

2. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i listy wybrać regeneracja
filtra cząstek stałych.

3. Podczas trwania regeneracji należy odczytywać informacje, jakie VCDS
podaje w kolorze zielonym - w polach widocznych na ekranie. Należy
wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika (np. nacisnąć pedał
hamulca i przyśpieszenia; zwolnić dopiero wtedy, gdy pojawi się taka
informacja)

:arrow2:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration

:arrow2:stemei.de .VCDS Codierungen .Codierungsservice .Webdesign - Stefan Meier - Audi TDI Motoren Russpartikelfilter Beladung anzeigen - VCDS Codierungen, Webdesign


skotmen, dnia 07 Paź 2016 - 09:10, napisał: snapback.png

Jak możesz daj te wykresy
Ja mam zapełnienie 0.13 przebieg 183 Cała historia auta z Aso
Kolega ma przebieg 250 zapełnienie 0.17

052964de4406c50dmed.png



Opublikowano

A na jakim kablu mozna sprawdzic bloki pomiarowe ? Moj VCDS 10.6.0 funkcje ma nieaktywna :(

Opublikowano

Funkcja pomiary rozszerzone

Opublikowano

No i spoko :) procedura wykonana .

Bledy jaki wyskakuja to 5188 , 5162 5253 a jezeli chodzi o pomiary rozszerzone to fajkujemy 374 , 375 .

Opublikowano

Podziałam w tygodniu i dam znać :hi:

Dzięki wrclaguna :cool1::wink4:

Opublikowano

Panowie dziś miałem pacjenta CAGA, nowe auto więc trzeba było pogrzebać, ale skupiając się na DPF:

Po wejściu w silnik [09] okazuje się że grupa [Meas. Block - 08] jest nie aktywna ?!?!?!!

Ktos może to wyjaśnić? :mysli:

Nic nie dało się podejrzeć, m.in. chcieliśmy luknąć na masę sadzy w DPF.

Mało tego ... próbując załączyć dopalanie poprzez [basic Settings - 04] w liście nie było czegoś takiego jak: "Regeneration while Standing" czyli na postoju lub też "Regeneration while Driving" czyli w czasie jazdy, choć teraz patrzę i nie jestem piewien czy czasem ni było "Adaptation Enabling"

Niemniej była jakaś funkcja dotycząca filtra DPF po wejściu wystartowała i tylko kazała naciśnąć i puścić hamulec ... dalej nic nie szło. Też tak patrzę że może to wina że w aucie zapaliła się rezerwa....?

Opublikowano

tak, paliwa musi być na tyle aby żebrak się nie świecił

Opublikowano

No ale czy to powód by nieaktywna była grupa pomiarowa 08 ?

Opublikowano

musisz wejść w pomiary rozszerzone

Opublikowano

mówisz o [Adv. Meas. Values] ...

jak tak to tam wyskakiwała lista ... a wg informacji tu zawartych należy włączyć grupę 099 i 108 - niestety nie było ich w tej liście. :confused4:

Opublikowano

ja mam wersję PL

DPF podglądałem w grupach coś między 150 a 160

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W VCDSie nie ORI jest to chyba gdzies trzysta iles . Jutro napisze dokladniej :wink4:

Opublikowano

To ciekawe że inne są pozycje w ori/ nie ori... :mysli:

Opublikowano

To ciekawe że inne są pozycje w ori/ nie ori... :mysli:

Sa inne wlasnie :confused4: a niektore nawet po Polsku :)

Opublikowano

Jest jakieś konkretne info w sprawie grupy do diagnostyki DPF?

Opublikowano

ile wypadałoby skasować klienta za wypalanko DPF w B8?

Opublikowano

ile wypadałoby skasować klienta za wypalanko DPF w B8?

stuufffka się nalezy :wink4:

Opublikowano

też tak myślałem :good:

Opublikowano

No ale dajcie info jak sprawdza się DPFa w tym aucie?

Opublikowano

To ciekawe że inne są pozycje w ori/ nie ori... :mysli:

pozycje sa te same niezaleznie od wersji softu VCDS'a ... niskie bloki dotyczace DPF'u - PD - wysokie - CR

tu VCP+K jest bardzo dobrze rozwiazany - wypalanie na postoju w OneClickFunktion

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...