macnow Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam, Mam taki problem: Zaczęło się od tego, że podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki od ABSu oraz ESP. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Uruchomiłem ponownie i kontrolki zgasły natomiast zaczęła mrugać kontrolka "świec żarowych". Przy pierwszym naciśnięciu hamulca zapaliły się znowu kontrolki od ABSu oraz ESP. Zauważyłem również, że nie działa ABS, światła stopu i tempomat. Cóż na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to typowy problem z włącznikiem świateł stopu. MCE mam LOW bez sprawdzania żarówek, także wykluczyłem przepalone żarówki z tyłu. Dzisiaj podpiąłem go pod VCDS 10.6.4, żeby odczytać błędy i upewnić się, że to na pewno problem z włącznikiem stopu. I tu spotkała mnie przykra niespodzianka, bo nie chce połączyć się ani z kontrolerem silnika (01), podczas łączenia z kontrolerem ABS (03) na FISie zapala się na kilka sekund czerwony wykrzyknik od hamulców a VAG zwraca błąd, że również nie może się połączyć z kontrolerem. Dodam, że komunikacja z modułami: 08 09 16 46 56 odbywa się poprawnie. Wszystkie wymienione to protokół KWP-1281. Test interfejsu zwraca OK dla K1 i K2. Czy jest możliwe, że interfejs jest uszkodzony i dlatego nie działa protokół KWP-2000 czy to coś bardziej po stronie tych sterowników silnika? Chociaż wg http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB6.html sterownik ABSu (03) pracuje w KWP-1281. Dodam, że samochód normalnie zapala, podczas jazdy nie ma spadków mocy itp.[br]Dopisany: 20 Lipiec 2011, 11:02_________________________________________________Nikt z Was nie ma pojęcia co może być przyczyną?
Dev Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 uszkodzony sterownik Abs/Esp info na ten temat poszukaj na forum www.elektroda.pl
macnow Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 uszkodzony sterownik Abs/Esp info na ten temat poszukaj na forum www.elektroda.pl Czy jesteś pewien, że sterownik ABS/ESP pośredniczy w zapalaniu światła stopu? I dlaczego nie mogę się połączyć również z modułem silnika?
wrclaguna Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 A ja bym sprawdzil czujnik stopu pierwsze moze z ktoryms stykiem cos nie halo i takie wlasnie sa objawy
Musashi Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 sprawdz czy sie nie dostala woda do ECU lub czy nie masz basenu pod tapicerka kierowcy. sprawdz oslone zlacza przy pompie ABS w ustawieniach vcds wymus polaczenie z modulem silnika przez K-line
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się