bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Witam serdecznie mam problem tego typu iż wszystkie inne biegi działają poprawnie natomiast nie działa wogóle bieg wsteczny,stało się to po tym jak ciągłe po podwórku ale nie na biegu wstecznym oczywiście domek holenderski,po czym chciałem odjechać na wstecznym a on już nie działał. Wstecznego nie ma w ogóle a inne biegi działają normalnie. Jest to audi 1.8 1995 rok. Bardzo proszę o pilną pomoc. Pozdrawiam serdecznie
pepik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Podejrzewam, że synchronizator padł a przygoda z domkiem to zbieg okoliczności.
bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 Podejrzewam, że synchronizator padł a przygoda z domkiem to zbieg okoliczności. Kolego gdzie ten synchronizator się znajduje? czy trzeba wyciągać skrzynię?
pepik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Podejrzewam, że synchronizator padł a przygoda z domkiem to zbieg okoliczności. Kolego gdzie ten synchronizator się znajduje? czy trzeba wyciągać skrzynię? Jest kilka wątków na forum jeżeli chodzi o brak biegu, albo zablokowaniu skrzyni na 1-szym biegu, wtedy jest mowa o synchronizatorach, że padają, one znajdują się w skrzyni i niestety nie zaleca sie ich wymiany tylko całą skrzynię. Może u Ciebie problemem jest coś innego bo tak jak mówię znam temat tylko z forum.
bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 a może ktoś coś jeszcze podpowie bo wymiana skrzyni to masakra jakaś by była.
kalik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Wsteczny nie ma synchronizatora, bo ten bieg włącza się tylko gdy auto jest zatrzymane. Może zblokował się mechanizm zwalniający blokadę wstecznego? Sprawdź poduszki pod skrzynią, może się któraś urwała i skrzynia wisi na boku, i klinuje R. Mogła się przesuwka wysypać. Komuś na forum odkręciła się śruba trzymająca tryb wstecznego biegu. Da się włączyć bieg? Zgrzyta podczas wbijania biegu czy blokuje i nie da się? Na początek zacznij od lewarka i zobacz czy nie on blokuje.
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Skrzynia automat z tego co dopisałeś wnioskuję, od opisania typu skrzyni trzeba było zacząć. Prawdopodobnie rozsypało się sprzęgiełko biegu wstecznego, bez wyjęcia i rozbiórki skrzyni się nie obędzie. Ile taki domek może ważyć? Pewnie nie więcej niż inne auto brane na hol, jeżeli ciągałeś to umiejętnie, a nie jak rzeźnik to zniknięcie wstecznego było zbiegiem okoliczności.
kalik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep...
bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 Wsteczny nie ma synchronizatora, bo ten bieg włącza się tylko gdy auto jest zatrzymane. Może zblokował się mechanizm zwalniający blokadę wstecznego? Sprawdź poduszki pod skrzynią, może się któraś urwała i skrzynia wisi na boku, i klinuje R. Mogła się przesuwka wysypać. Komuś na forum odkręciła się śruba trzymająca tryb wstecznego biegu. Da się włączyć bieg? Zgrzyta podczas wbijania biegu czy blokuje i nie da się? Na początek zacznij od lewarka i zobacz czy nie on blokuje. wiesz co kolego powiem Ci ze ja wlasnie zamowilem poduszki po silnik bo mi podczas ruszania tak jak by silnik stawał dęba czy moze to miec jakis związek z brakiem wstecznego? bieg podczas włanczania nie zgrzyta da sie wlaczyc Skrzynia automat z tego co dopisałeś wnioskuję, od opisania typu skrzyni trzeba było zacząć. Prawdopodobnie rozsypało się sprzęgiełko biegu wstecznego, bez wyjęcia i rozbiórki skrzyni się nie obędzie. Ile taki domek może ważyć? Pewnie nie więcej niż inne auto brane na hol, jeżeli ciągałeś to umiejętnie, a nie jak rzeźnik to zniknięcie wstecznego było zbiegiem okoliczności. kolego niestety nie znam oznaczenia ale jest to audi z 95 roku adr silnik 1.8 benzyna z gazem
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep... Po prostu rada- cud, wrzuć manual
kalik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep... Po prostu rada- cud, wrzuć manual A co w tym złego? Pewnie taniej wyjdą wszystkie graty niż remont automatu.
bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep... Po prostu rada- cud, wrzuć manual kolego nie chce manuala chce rade co się stało że mój automat nie chce jechać do tyłu???
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep... Po prostu rada- cud, wrzuć manual A co w tym złego? Pewnie taniej wyjdą wszystkie graty niż remont automatu. To rzeźnia i druciarstwo jest, chyba że ktoś lubi po najmniejszej linii oporu iść. Jak padnie turbo w Twoim 1.9 to przerobisz go sobie na wolnossaka? Kolega napisał, że nie chce manuala i słusznie, inaczej pewnie od razu by kupił manual, a nie uskuteczniał jakieś buraczane przeróbki po awarii skrzyni. Rada jest taka, że trzeba wymontować i rozebrać skrzynię, zajrzeć co się zepsuło i wymienić na nowe, nie ma cud- leku to jest czysta mechanika. Na moje to albo spaliły się tarcze w sprzęgle wstecznego, albo pękł jego kosz albo rozpadła się przekładnia planetarna. Auto jest stare, skrzynia już dość zużyta, być moze elementy wykonawcze biegu wstecznego były już osłabione i to ciąganie je dobiło. Ewentualnie można szukać drugiej skrzyni na podmiankę, ale nie wiadomo w jakim będzie stanie.
bartek1983-23 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 To rzeźnia i druciarstwo jest, chyba że ktoś lubi po najmniejszej linii oporu iść. Jak padnie turbo w Twoim 1.9 to przerobisz go sobie na wolnossaka? Kolega napisał, że nie chce manuala i słusznie, inaczej pewnie od razu by kupił manual, a nie uskuteczniał jakieś buraczane przeróbki po awarii skrzyni. Rada jest taka, że trzeba wymontować i rozebrać skrzynię, zajrzeć co się zepsuło i wymienić na nowe, nie ma cud- leku to jest czysta mechanika. Na moje to albo spaliły się tarcze w sprzęgle wstecznego, albo pękł jego kosz albo rozpadła się przekładnia planetarna. Auto jest stare, skrzynia już dość zużyta, być moze elementy wykonawcze biegu wstecznego były już osłabione i to ciąganie je dobiło. Ewentualnie można szukać drugiej skrzyni na podmiankę, ale nie wiadomo w jakim będzie stanie. czyli bez wyjęcia i rozłożenie skrzyni się nic nie dowiemy??
kalik Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeżeli to automat to wiele zmienia......Wszystko co napisałem nie ma sensu. Kupuj skrzynie manualną za 300zł i parę innych gratów i przeszczep... Po prostu rada- cud, wrzuć manual A co w tym złego? Pewnie taniej wyjdą wszystkie graty niż remont automatu. To rzeźnia i druciarstwo jest, chyba że ktoś lubi po najmniejszej linii oporu iść. Jak padnie turbo w Twoim 1.9 to przerobisz go sobie na wolnossaka? Kolega napisał, że nie chce manuala i słusznie, inaczej pewnie od razu by kupił manual, a nie uskuteczniał jakieś buraczane przeróbki po awarii skrzyni. Rada jest taka, że trzeba wymontować i rozebrać skrzynię, zajrzeć co się zepsuło i wymienić na nowe, nie ma cud- leku to jest czysta mechanika. Na moje to albo spaliły się tarcze w sprzęgle wstecznego, albo pękł jego kosz albo rozpadła się przekładnia planetarna. Auto jest stare, skrzynia już dość zużyta, być moze elementy wykonawcze biegu wstecznego były już osłabione i to ciąganie je dobiło. Ewentualnie można szukać drugiej skrzyni na podmiankę, ale nie wiadomo w jakim będzie stanie. Stary zluzuj, czy ja mu każe zmieniać na manualną? Napisałem, że to może być jakaś alternatywa zamiast remontu skrzyni. Jeżeli mogę zastąpić pewne elementy tańszymi i wytrzymalszymi to dlaczego mam tego nie zrobić? Mam u siebie zamiast koła dwumasowego założony jednomas, czy Twoim zdaniem to też buractwo, rzeźnia i druciarstwo?
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Bez rozebrania skrzyni wiele więcej nie można powiedzieć. Ja po prostu uważam, że najczęściej pojawiająca się w przypadku awarii automatu rada "zmień na manual" jest nie na miejscu i już mnie czasem strzela, a nieszczęsliwie akurat trafiło na Ciebie wychodzę z takiego założenia, że zazwyczaj kupuje się automat po to żeby jeździć automatem, a nie wkładać manual, a jeżeli ktoś nie jest świadom ryzyka kupna starego auta z automatem i/albo nie stać go na ewentualną naprawę to już jego brocha. Wstawienia jednomasu zamiast dwumasu nie można porównywać z dość poważną ingerencją w układ napędowy jaką jest zmiana typu skrzyni tak sądzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się