Rad8k Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Witam Mam pytanie czy w reduktorze jest ustalony kierunek obiegu cieczy chłodzącej? Ponieważ po założeniu gazu borykam się z wysoką temperaturą ( do 100C), myślałem ze to wina termostatu ,ale po wymianie jest cały czas to samo. Obstawiam ze to wina gazu bo przed założeniem nic takiego się nie działo .Zastanawiam się czy w reduktorze jest ustalony kierunek obiegu cieczy chłodzącej który mógł by blokować przepływ i powodować wzrost temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihad Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Jak masz wpięty reduktor w układ chłodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 jihad napisał: Jak masz wpięty reduktor w układ chłodzenia? Nie rozumiem pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihad Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Chodziło mi o to czy wpięty jest szeregowo czy równolegle. Równolegle jest wtedy, gdy jeden wąż z reduktora idzie do wejścia na nagrzewnicę, a drugi do wyjścia z nagrzewnicy i tak powinno być. Co do kierunku przepływu przez reduktor to nie sądze, ale jeśli tak jest, to na obudowie reduktora powinieneś dostrzec jakieś znaki mówiące o tym co jest wejściem, a co wyjściem. Strzałki lub coś w tym stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomgra Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Wracaj do gazowników. Musieli ci źle wpiąć reduktor i ciecz chłodząca nie leci przez chłodnicę tylko reduktor(krótsza droga). Poza tym reduktor nie nagrzewa cieczy tylko ją chłodzi - rozpręża się gaz. Przy małym przepływie może nawet zamarznąć. Więc dobrze wpięty nie może powodować podwyższonej temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sołtys85 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Reduktor masz wpięty szeregowo w chłodniczkę oleju i tak zazwyczaj robią gazownicy bez sensu większego jest kaleczenie drugiego przewodu i zwiększanie prawdopodobieństwa wycieku. Na reduktorach zazwyczaj jest podany kierunek przeplywu cieczy ale nie ma to większego znaczenia jak sie podepłnie przynajmniej w tych reduktorach, z którymi miałem doczynienie. Tego akurat nie kojarzę. Co to za reduktor? Podejrzewam, że najprędzej ukłąd chłodzenia zapowietrzony lub czujnik temperatury warjuje. Zobacz czy masz ogrzewanie w samochodzie i czy oba przewody idące od reduktora i do są ciepłe, to samo sprawdz w nagrzewnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predki74 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Podłącz vag i będziesz wiedział jaką masz temperaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Wracaj do gazowników. Musieli ci źle wpiąć reduktor i ciecz chłodząca nie leci przez chłodnicę tylko reduktor(krótsza droga). Poza tym reduktor nie nagrzewa cieczy tylko ją chłodzi - rozpręża się gaz. Przy małym przepływie może nawet zamarznąć. Więc dobrze wpięty nie może powodować podwyższonej temperatury. Skłaniałbym się do tej wersji ,bo tylko połowa chłodnicy jest gorąca (od strony gdzie sa przewody chłodnicze) Reduktor masz wpięty szeregowo w chłodniczkę oleju i tak zazwyczaj robią gazownicy bez sensu większego jest kaleczenie drugiego przewodu i zwiększanie prawdopodobieństwa wycieku. Na reduktorach zazwyczaj jest podany kierunek przeplywu cieczy ale nie ma to większego znaczenia jak sie podepłnie przynajmniej w tych reduktorach, z którymi miałem doczynienie. Tego akurat nie kojarzę. Co to za reduktor? Podejrzewam, że najprędzej układ chłodzenia zapowietrzony lub czujnik temperatury warjuje. Zobacz czy masz ogrzewanie w samochodzie i czy oba przewody idące od reduktora i do są ciepłe, to samo sprawdz w nagrzewnicy. Reduktor to chyba BRC genius . Układ chłodzenia był odpowietrzany na wszystkie możliwe sposoby. Czujnika nie wykluczam, ale powinien być sprawny bo jak puszcze ciepłe powietrze w nagrzewnicy to temperatura spada na 90C. Przewodów od reduktora jeszcze nie sprawdzałem, ale przewód wychodzący z termostatu jest zimy ,myślałem ze to wina termostatu że się zawiesił, ale po wymianie jest to samo. Podłącz vag i będziesz wiedział jaką masz temperaturę. Temperatura na vag jest zgodna ze wskazaniami na liczniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predki74 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 może pojeździsz trochę na ogrzewaniu aby sie odpowietrzył . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 może pojeździsz trochę na ogrzewaniu aby sie odpowietrzył . Jeżdżę juz od 2 tygodni bo nie chce zeby sie silnik przegrzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predki74 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 a pytanko a jaka jest temperatura na reduktorze od gazu masz może interfejs aby sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 a pytanko a jaka jest temperatura na reduktorze od gazu masz może interfejs aby sprawdzić? niestety nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predki74 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 No to powiem co powiedzieli koledzy jechać do gazownika niech poprawi i sprawdzi temperaturę na reduktorze jaka jest jak przedtem było dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juleknotdead Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 ja mam dosłownie to samo 101st. nowy termostat pompa wody czujnik lecz nadal taka temperatura.po tym temacie wydaje mi się że to właśnie wina instalacji gazu bo po powrocie do pompy musi być za niska temp. i nie otworzy termo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 ja mam dosłownie to samo 101st. nowy termostat pompa wody czujnik lecz nadal taka temperatura.po tym temacie wydaje mi się że to właśnie wina instalacji gazu bo po powrocie do pompy musi być za niska temp. i nie otworzy termo. Hmm.. U siebie sprawdzałem przepływ przez reduktor i jest prawidłowy Chyba jedynym sposobem na ustalenie usterki jest wymontowanie termostatu , jezeli się bedzie dalej grzał to znaczy ze pompa wody padła. juleknotdead Możesz u siebie wykonać pewien test, jadąć ok 50km/h, jak się zagrzeje do 100C to wcisnąć sprzęgło i go chwilowo przegazować do około 4000-5000/obr i obserwować czy temperatura spadnie. Bo u mnie występuje właśnie taki efekt ze temperatura maleje przy wysokich obrotach silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juleknotdead Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 sprawdziłem i rzeczywiście na sprzęgle przy 5tyś obrotów temp. spada,ale jak jechałem autostradą już normalnie na 5 biegu to przy 5tyś obrotów nic nie poszło w dół.Dzisiaj też dałem termometr do otworu przy wężu od nagrzewnicy i gdy ustawiłem na niską temp. to pokazało 100st. a gdy dam na HI to zmaleje do 78st.ja bez termostatu miałem 70st.z jakiegoś powodu płyn nie dociera do termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 sprawdziłem i rzeczywiście na sprzęgle przy 5tyś obrotów temp. spada,ale jak jechałem autostradą już normalnie na 5 biegu to przy 5tyś obrotów nic nie poszło w dół.Dzisiaj też dałem termometr do otworu przy wężu od nagrzewnicy i gdy ustawiłem na niską temp. to pokazało 100st. a gdy dam na HI to zmaleje do 78st.ja bez termostatu miałem 70st.z jakiegoś powodu płyn nie dociera do termostatu No to widze że mamy dokładnie ten sam problem. Obawiam się że to wina luźnego wirnika na pompie wody , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juleknotdead Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 ja właśnie wymieniłem kilka dni temu pompę i nic nie dało.z tego co patrzyłem to ja mam reduktor podłączony szeregowo i chyba to będzie wina tego(chyba)jutro zobaczę dokładnie jak idą węże i dam znać.jak coś to ja teraz zrobiłem trasę ponad 600km i nic się nie działo złego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rad8k Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 ja właśnie wymieniłem kilka dni temu pompę i nic nie dało.z tego co patrzyłem to ja mam reduktor podłączony szeregowo i chyba to będzie wina tego(chyba)jutro zobaczę dokładnie jak idą węże i dam znać.jak coś to ja teraz zrobiłem trasę ponad 600km i nic się nie działo złego A kiedy u ciebie sie pojawił problem z wysoką temperatura ? zaraz po zamontowaniu gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juleknotdead Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 właśnie nie wiem bo na blacie mam 90-92 a dopiero na klimatroniku i vagu zobaczyłem że jest taka temperatura.Czy masz jakieś błędy na vagu?zastanawia mnie to że od nagrzewnicy gry reguluje temp.to jest różnica 20st. a i tak nic się nie zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się