Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0T FSI - Wysokie obroty na jałowym i falowanie.


artim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto nie cały tydzień i już problemy:)

Dziś wracając z pracy (jazda patrolowa) zaobserwowałem że obroty silnika na jałowym są w okolicy 1200 i za chwile przy dojeździe do skrzyżowania 1000 potem 900 i znowy 1200. Autko rozgrzane do 90C. Po chwili zapaliła sie pomarańczowa kontrolka silinka dosłownie 300 metrów przed domem. Dojechałem zgasiłem auto odpaliłem i nadal sie świeci a obroty w granicach 1000. Niestety nie mam fejsu z can wiec nie moge sprawdzić co mu jest. Mam zwykły kabel do b5 którym nic nie zrobie. Auto wchodzi na obroty ladnie nie przerywa tylko te wysokie oboty na jałowym. Ma ktoś jakiś pomysł.

Przed chwila jeszcze zauważyłem że na wolnych obrotach lekko pomruguje światło w środku i jakby silnik nie równo pracował delikatnie trzesie ..:/

A było tak pięknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pomysł że to odma. Dokladnie taki sam objaw mialem miesiac temu. Orginał około 100 pln kosztuje. U mnie check engine sie jeszcze zapalił.

wyszło ci to na VAG-u? mi też sie pali kontrolka silniczka.. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby Ci się chciało-to możesz do mnie wpaść,na początek zagadaj do chłopaka o nicku profil użytkownika Albinek

-mieszka w Bradford -masz jakieś 100 km do Niego-podepnie vaga i będziemy wiedzieć więcej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby Ci się chciało-to możesz do mnie wpaść,na początek zagadaj do chłopaka o nicku profil użytkownika Albinek

-mieszka w Bradford -masz jakieś 100 km do Niego-podepnie vaga i będziemy wiedzieć więcej :wink4:

Dzięki za info. Czyli jak się pali ta kontrolka to mogę normalnie jeździć? Nie chce nic uszkodzić :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Czyli jak się pali ta kontrolka to mogę normalnie jeździć? Nie chce nic uszkodzić :wallbash:

możesz,ale jak najszybciej podpiąć vaga i zobaczyć,co jest przyczyną :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Czyli jak się pali ta kontrolka to mogę normalnie jeździć? Nie chce nic uszkodzić :wallbash:

możesz,ale jak najszybciej podpiąć vaga i zobaczyć,co jest przyczyną :wink4:

Dopiero w poniedziałek sprawdze auto vagiem bo cały weekend pracuje do późna :(

Dziś jeszcze zauważyłem dodatkowy objaw jak zgaszę motor to patrząc na niego z góry po prawej stronie słychać syczenie które powoli niknie... jakby powietrze z kola zeszło.. :mysli: jest to dosyć głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Zaciekawiłeś mnie tym syczeniem ponieważ mam tak samo Zmieniałem ostatnio rozrząd ,oleje,tarcze,klocki(taki większy przegląd)Mój mechanik stwierdził że to normalne.(żadnych błędów na vagu)Ale zauważyłem że silnik zrobił się trochę jakby głośniejszy.Ciekawi mnie jak to rozwiążesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przepływomierz powietrza ?

może,ale bez vaga-to będziemy tak zgadywać przez tydzień :gwizdanie: :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...

Jestem po diagnostyce Vag i wyszły dwa błędy:

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - No signal / Comunication

001287 - Idle Control System RPM Higher then Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded

Ale wcześniej postanowiłem zabrać sie za wymiane zawora PCV czyli odmy. Kupiłem oryginalną odme + uszczelke w ASO i zabrałem sie za wymianę.

Wszystko poszło ok -jak narazie spokój :good: falowanie ustalo silnik pracuje równo... nic nie syczy spod maski. :wink4:

W razie pytań walić śmiało mogę zamięścić jakiś opis... cały zabieg trwa może 10 min.

Po ponownym skanie Vagiem - 0 błędów :hi:

[br]Dopisany: 11 Sierpień 2011, 14:26_________________________________________________Kolega który diagnozował auto zajmuje się też wirusami i zasugerował mi wymianę zaworu DV na nowy, ponieważ często padają i zazwyczaj nie wywołują błędu.. w sumie koszt nie duży a może i warto by było.. w przyszłości mam plan na wirusa więc może Forge DV zamiast seryjnego? Co myślicie?

W sumie to nawet nie wiem jak auto powinno przyspieszać bo mam go od niedawna. Przesiadłem sie a ADR-a 125KM wiec różnica jest ale myślałem, że bedzie lepiej... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery części:

06F 129 101 N - Odma - 33.31 GBP - VW UK

06F 103 483 E - Uszczelka - 15.76 GBP -VW UK

odma.jpg

Wymiana zajęła mi około 10min. Potrzebny jest tak naprawdę tylko TORX 25.

Zdejmujemy plastikową osłonę z góry silnika

Odpinamy rurki 1 i 2

Wykręcamy śruby 3,4,5 i 6

odma1.jpg

Do śruby nr. 4 jest utrudniony dostęp wiec potrzebna jest przedłużka lub długi torx.

Wyjmujemy odmę potem uszczelkę.

Składamy w owrotnej kolejności.

Jeśli zapaliła się kontrolka silnika należy podpiąć Vaga i skasować błąd gdyż sama nie zgaśnie :kwasny:

Po udanej operacji cieszymy się z jazdy... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...