Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rodzaje Silników montowanych w AFN


oprych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

mam parę pytań na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi mianowicie

kupiłem Audi A4 z 1998r AFN (tabliczka w bagażniku)

i dokumenty 81KW czyli 110km autko okazało się nie wypałem choć nie zrażam się od razu bo pokochałem to auto za jego charakter

przebieg 240 na liczniku choć mi się wydaje ze będzie grubo ponad 300

do wymiany

uszczelka pod głowicą i planowanie głowicy. ;( maź w zbiorniczku wyrównawczym

wymiana lub wyczyszczenie turbiny ;( błąd 64747

wymiana rozrządu ;( (pasek już nie istnieje )

skrzynia do wymiany lub syntetyzator 4 biegu bo chrupocze :(

co się wiąże z kosztami oczywiście

ale to nic znajomy zerknął pod maskę i stwierdził ze to jest silnik 90km po obudowie

ze jest z silnika 90km a w 110 jest inna i tu moje pytanie jak można jeszcze sprawdzić ile ma mocy ten silniczek

oglądałem na allegro różne silniczki i w jednych pisze ze ma 110 a obudowa i sam układ wskazują na innym zdjęciu ze ten silnik ma 90km ??

po zdjęciach tak mi się wydaje że zostałem oszukany i to tak grubo choć się zastanawiam

ja niestety nie mam zdjęć bo autko stoi u mechanika od piątku

proszę o jakąś pomoc i parę zdjęć jak się da oczywiści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdził tak bo na obudowie było TDI było bez czerwonego I ?

Z tego co pamiętam to 110KM miały takie pokrywy do któregoś roku. Jest gdzieś lektura o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedyne wyjście to przy wymianie uszczelki odnaleźć miejsce z numerem silnika i spróbować odczytać(nie będzie to łatwe) A tak do wiadomości znajomego,ja mam AFN-110 i pokrywę bez czerwonego I :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jak chcesz mieć pewność jaki masz silnik to zerknij na symbol wybity bezpośrednio na jego bloku w miejscu zaznaczonym strzałką na poniższym foto (widok będzie zasłaniać rura układu chłodzenia wraz z czujnikiem G62/G2 oraz przewody wysokiego ciśnienia wychodzące z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy, których na fotce nie ma) :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1288c2c1e7242711.html

Po drugie, zerknij na turbosprężarkę przy Twoim silniku czy jest ze zmienną geometrią - sztanga z gruchą wtedy znajduje się pionowo nad turbosprężarką.

Po trzecie, nie sugeruj się nigdy takimi pierdołami jak rodzaj pokrywy górnej silnika i napisami na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego jeżeli masz AHU 90KM to turbo powinno być na górze natomiast jeżeli nasz AFN 110 km to turbo bedzie na dole a nad nim bedzie tak zwana grucha i do niej z góry dpoięty przewód podciścnienia.o chyba że masz AHH 90 km ale tym bym sie nie przejmował bo to super silniczek z pompą 11mm i dużym potenciałem. :wink4:.

Tak wygląda turbo w AFN 110 lub AHH 90

http://imageshack.us/photo/my-images/7/1afn.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idual

tak właśnie wygląda turbo w moim przypadku jak będę jechał do mechanika w środę zerknę pod pokrywę i znajdę te numerki

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i zdjęcia jakby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie to chętnie przyjmę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa się wyjaśniła jest to silnik AFN 110km

ale jest problem zamiast wszystkich tych robot mam do wymiany jakiś słupek jakieś panewki i wogóle do d*py lecz się nie załamuje koszty kosmiczne

życzcie mi panowie powodzenia i wytrwałości jak cos to dam znać jak poszła sprawa remontu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniaj na nowsze z PD (pompowtryskami) jak słupek do roboty to koszty jak wymiana na inny nowszy lepszy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób swap na AVF-a, albo przynajmniej poszukaj dobrego AFN-a i wymień cały bo remont raczej jest mało opłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do osłony na silniku tez mam 98r AFN i nie mam I mam zwykły TDI

co do silnika - nie wiem czy taka bardziej opłacalna strategia wymiana silnika...

1 musisz mieć za***iste szczęście aby dorwać serce z małą iloscią przepracowanych motogodzin.

2 osobiscie bałbym sie załozyc motor nie wymieniajac uszczelek uszczelniaczy itp - wnerwił bym sie jak by zaczeło ciec z kazdej str po załozeniu wszystkiego do kupy majac calosc na wierzchu

3 koszt zrobienia uszcz.pod głowica to koszt około 1200zł to zalezy co robisz z gowicą(zlec wyminę prowadnic zaworów i wym uszczelniaczy)

silnik około 1000zł uszczelki silnika + rozrząd i cholera wie co jeszcze 800zł przełożenie tego wszystkiego to juz zalezy od desperata ja biore za takie przekładki 800-1000zł aby zrobić to porządnie aby miał to sens

ja sobie jak robiłem uszczelke pod głowica to mnie kosztowało 600zł(czesci i remont głowicy) robiłem sobie sam.

gorzej jak załozysz 2gi motor w którym sie to samo stanie....

lepiej zrób głowice w swoim mniejszy koszt i zaoszczedzisz - mówię ci jako mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...