Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Śruba na zerwany gwint


majkel_majki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem w seacie, otóż jedna ze śrub od kolektora wydechowego zerwała gwint i wypadła, teraz tylko czekać aż wydmucha w tym miejscu uszczelkę i zacznie pierdzieć :thumbdown: Najlepiej byłoby rozwiercić otwór i na nowo nagwintować, ale dowiedziałem się że istnieją specjalne śruby, które wkręca się w taki zerwany gwint i wszystko trzyma się kupy. Miał ktoś może styczność z takimi śrubami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o takie coś Ci chodzi??

http://allegro.pl/wykretaki-wykretak-do-urwanych-srub-6cz-3-18-gw-i1757929993.html

Miałem z tym styczność i mi nie pomogło :thumbdown: ale moja śruba mocno siedziała w gwincie. Ale możesz spróbować, majątku nie kosztuje, a i w każdym sklepie z narzędziami powinny być te wykrętaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nie o to chodzi, kolega ma problem bo zerwał gwint w głowicy i nie ma jak kolektora dokręcić. Jak gwint jest zerwany to żadna śruba nie pomoże. Jak jest lekko uszkodzony to można go "podnieść" za pomocą specjalnego gwintownika ale podejrzewam że nic z niego nie zostało. Pozostaje obsadzenie nowego gwintu, np w postaci "sprężynki" o ile miejsca starczy, lub nadzieja że nie wydmucha uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę wydmucha prędzej czy później, ta śruba była już parę lat temu strzelona i naprawiana. Będę musiał spróbować patentu ze sprężynką, jak nie da rady to po prostu rozwiercę i nagwintuję. Muszę jeszcze podpytać o te śruby bo słyszałem to od mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sprężynka to tzw recovery, nie wiem jak po polsku to dokładnie sie nazywa niestety... chodzi o to, że rozwiercasz tą ósemke specjanie do tego przygotowanym wiertłem 9.15 albo 9.25, nie pamiętam, potem gwintujesz gwintownikiem z tego kompletu i wkręcasz ta sprężynke a w nia wejdzie ta orginalna ósemka tylko nie wiem jak z tego wytrzymałością... mam zamiar ten zabieg tez u siebie przeprowadzić ale najpierw chce jednak wykrętakiem popróbować, mam 3 urwane...[br]Dopisany: 13 Sierpień 2011, 01:23_________________________________________________małę sprostowanie, RECOIL taka ma to nazwe... sorki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej klejem silikonem do ukladów wydechowych ?

ja tak zrobilem w vectrze B kupilem za grosze gosciu myslal ze silnik do remontu a były 3 szpiki urwane kupilem klj do ukladow wydechowych 800stopni wytrzymuja i jest super :)

To znaczy jak miałbym taki silikon zaaplikować :mysli:? Temat jest ciągle aktualny bo nie miałem na razie czasu podejść do grata i tego kolektora zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za to sie zalatwilem, wiercilem i ucieklem troche w bok, po zalozeniu wszystkiego troche wody jest i lekko jak by olej... chwilowo wcisnąłęm silikon wysokotemperaturowy i wkreciłem szpilke, póki co sucho ale wymiana głowicy to mus już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...