Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy starczy zmienić sprężyny żeby z 1BE zrobić komfo


ajiboo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich .

W skrócie : Od 4 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem :a4fan:.

Na początku myslałem że audi są takie twarde i zacisnąłem zęby i przyjąłem że ma tak być do czasu aż wsiadłem do audika kolegi doznałem szoku. U siebie mam wóz drabiniasty a u niego się poprostu płynie .

lubie jazdę komfortową jak nic nie słychać itp. ale w moim zawieszeniu odczuwa się każdą dziurę a szczegołnie dźwięk jest mocno przenoszony do kabiny. Jak przejeżdżam przez jakąkolwiek dziurę to mi serce boli jak słyszę ten dźwięk w środku samochodu. Od razu p[isze że w zawieszeniu nie ma luzów.

I ciągle myślałem co może być powodem do dzisiajszego dnia jak zobaczyłem w koda że mam 1BE no i teraz wszystko jasne !!!

I tu moje pytanie do was jak chce zmienić na wersję komfort to starczy jak sobie poszukam sprężyn standardowych czyli komfort. czy też amortyzatory.

Od razu powiem że miesąc po kupnie zmieniałem amortyzatory z tyłu i jak zaszedłem do sklepu i powiedziałem że chce na tyłamorki to mnie nikt nie pytałczy sport czy standard no i dali mi jakieś gazowe i jeżdże na nich więc skoro mnie nikt nie pytał to myśle że amorów nie ma konieczności zmiany.

Wystarczy same sprężyny szukać.???

Tyllko teraz jak znależć takie zwykłe komfortowe bo np na aukcjach to ludzie nie piszą komfort a jeżeli są jakieś do obniżania to jest napisane sportowe albo do obniżania. czyli mam rozumieć że wszystkie pozostałę to komfort ?

I napiszcie czy warto szukać używanych sprężyn czy stawiać na nowe ??

Jeszcze jedno pytanko : Czy to prawda że w taki twardym zawieszeniu wahacze i końcówki szybciej się wybijają ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zawieszenie do zespół części wzajemnie dobranych więc coś kombinujesz.

Najprawdopodobniej kupiłeś złe amorki do auta a teraz masz pretensje że coś nie ten tego.

Powiem tak popytaj na forum znajdzie sie paru chętnych na zawieszenie 1BE aby się z tobą zamienić ale potem ty będziesz tego żałował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak piszecie ze usza byc oryginalne czesci czyli amor i sprezyna ja wymienilem tylko tylnie amorki a przod byl nie ruszany a to najbardziej przod mnie meczy ze czuje w miesci kazde pekniecie na drodze i kazda dziurke slysze w aucie jakbym mial kazdy wachacz rozwalony

no ale wiecie kazdy ludzi cos innego ja wole jak autko jest delikatniejsze a nie twarde.

pozdrawiam

a co bedzie jak wymienie tylko sprezyny, tyl mam zalatwiony bo amorki mam standardowe ale co sie bedzie dzialo z przodem , z tego co wiem to 1BE to tylko 20 mm niżej wiec praktycznie na pierwszyrzut oka nie widać tego ale za to od razu jak sie wsiadzie do auta to czuc niestety hahah chociasz musze przyznac ze poza miastem jezdzi sie za***iście . :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalne amortyzatory do 1BE są krótsze ( przynajmniej z tyłu u mnie tak jest ) i nie włożysz tam dłuższych sprężyn. Ja mam to samo w swojej, kolega ma zwykłe zawieszenie i obydwaj twierdzimy, że lepiej sięjeździ na 1BE. Jak chcesz zawieszenie standard to wymień się z kimś ( amory i spręzyny) inaczej to narobisz tylko bałaganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oczywiscie wchodzi w gre ale jezeli chodzi o amortyzatory to tylko komplet przedni wchodzi w gre bo z tylu juz wstawilem standardowe ( wtedy jeszcze bylem w bledzie i myslalem ze takie twarde zawieszenie to standardowe w :a4fan: )

Ja powiem poraz kolejny, nie twierdze ze na zwyklym jezdzi sie lepiej bo sam iwem ze trzymanie drogi itp. na 1BE jest duzo lepsze ale serce mnie boli jak dzwiek kazdej dizurki przenosi sie do srodka a i tak wiecej jezdze po miescie i przewa?nie albo sam albo z pasazerem czy li 2 osoby wiec smochod nie jest przeciazany i dlatego postanowilem zmienic na standard . teraz jezdze ciagle z full paliwa zeby troszke obciazyc tyl wtedy jest troszke lepiej i do tylu ogolnie nic nie mam zeby tylko jakos przod zmiekczyc i wyciszyc no ale to chyba tylko da sie zrobic wymiana sprezyn

pozdrawiam wszystkich jakby ktos mial ciekawe propozycje to prosze o info.

w tej chwili jestem na etapie rozmow z kolega na tematy wymienienia sie sprezynami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna sprawdzic jaki ma sie kod zawieszenia nie majac Briefu tez mam niskie zawieszenie ktorego mam serdecznie dosc polamalem juz spoiler przy lewym przednim kole i co jakis czas stoje u kolegi na podnosniku zeby mi oslony poprawil bo wisza a moze ktos chce sie zamienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzilem na naklejce we wnęce na koło zapasowe.

ALe skoro aż tak nisko masz że zaczepiasz to to nie jest 1BE musisz mieć coś jeszcze bardzie obniżonego .

Ja juz znalazłem kolege do wymiany więc nareszcie bede miałkomfort :)

:a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i dorzuce pare słów. Twarde zawieszenie jest wspaniałe tylko na odpowiednie drogi, a jego wykorzystanie tylko przy większych prędkościach. Przy tym natężeniu ruchu co jest dzisiaj to czasami trudno nawet sprawdzić do czego to służy. Samochody o zawieszeniu sportowym wogóle nie nadają się do naszych dróg. Co prawda teraz są już naprawde dużo lepsze, ale do autostrad niemieckich nie ma co porównywać - zresztą kto jeżdzi po Europie to wie o czym pisze. Ja miałem obniżać swoje auto, ale jest to zupełnie nieużyteczne, bo jak zaparkować przy krawężniku? O tym co pisze adadur , to napewno jest żal w Bawarii.

Tutaj kolega z pracy kupił BMW z M-POWER, no i oczywiście twarde zawieszenie. Jak rusza, to odczucie jest niezłe :evil: , tyle że w UK nie mozna więcej jak 100 mil (oficjalnie 70), zupełna tragedia, nawet nie ma jak tego sprawdzić. Praktyka jest taka, że wozi buty budowlane na budowe. W bagażniku totalny bałagan itd., glina, wapno ... no ale odbiegłem od tematu. Wózek sportowy powinien być jako drugi samochód, a najechanie na dziure daje odgłosy, jakby się koło urywało. Ja bym się nie męczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...