sandmann Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 11 godzin temu, RumJanek napisał: Daniel, masz rację, to ma być wałek z 2.0 SDi, trochę z nim zabawy, z 1.9 150 maja być szpilki do głowicy lub mocniejsze dedykowane ARP ponieważ seryjne AFV zaczną się rozciągać przy tej mocy. Jeszcze jedno pytanie napisałeś trochę z nim zabawy...tzn. nie pasuje p&p??
RumJanek Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Nie, walek od 2.0sdi a szpilki z mocniejszej wersji niż AFV, na ebay widziałem jako ARP lub z te które idą do PD 1.9 150. Zapomnij o wałkach , to dla kogoś kto chce się w to bawić, tobie do 190 wystarczy turbo, mod na wydechu, być może intercooler i dobry remap jeśli pójdziesz dalej. Jeśli nie to popraw wydech, zrób remap, i na seryjnej turbine zrobisz te 180 spokojnie bez wielkich kosztów. Nie wiem jak w Polsce z gratami i robocizna, ja wiele rzeczy kupuje w UK i Polsce, robota tutaj kosztowna bo ja nie mam się gdzie rozłożyć i kilku rzeczy nie zrobię sam, więc całość zalecam innym i kosztuje mnie to w ££££... właśnie, nie pytaj ile bo spadniesz [emoji3] Na obecną chwilę częściami przekroczyłem wartość auta, jeszcze nie wiem ile za rachunek warsztatu, o remap się nie przejmuje, w porównaniu do całości to grosze Ostatecznie: co chcesz zrobić i ile osiągnąć na początku? (...) Gość od mapy nie tłumaczył mi wiele, powiedział że podchodzi i mówi żeby się w to nie bawić. Nie pytałem dlaczego, może tutaj to kosztowne? Może trzeba jeszcze coś zrobić? Widzę że Daniel jest zorientowany w sprawie, może pomoże i powie co i jak, ja tego nie sprawdzałem i nie chce pisać czegoś czego nie sprawdziłem, ja zebrałem wiedzę na forach i od mechanika + tunera, teraz idę ich poradą.
DanielMod Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Wałek 2.0 SDI pasuje p&p Jankowi chodziło pewnie że trochę zabawy z wymianą :-) Moim zdaniem wałek SDI na moce pod 300 km dopiero zakładać , chyba że ktoś ma swój wytarty i musi wymienić to może warto wtedy od razu dać SDI . Nie zagłębiałem się w tym temacie dokładnie.
sandmann Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 23 godziny temu, RumJanek napisał: Nie, walek od 2.0sdi a szpilki z mocniejszej wersji niż AFV, na ebay widziałem jako ARP lub z te które idą do PD 1.9 150. Zapomnij o wałkach , to dla kogoś kto chce się w to bawić, tobie do 190 wystarczy turbo, mod na wydechu, być może intercooler i dobry remap jeśli pójdziesz dalej. Jeśli nie to popraw wydech, zrób remap, i na seryjnej turbine zrobisz te 180 spokojnie bez wielkich kosztów. Nie wiem jak w Polsce z gratami i robocizna, ja wiele rzeczy kupuje w UK i Polsce, robota tutaj kosztowna bo ja nie mam się gdzie rozłożyć i kilku rzeczy nie zrobię sam, więc całość zalecam innym i kosztuje mnie to w ££££... właśnie, nie pytaj ile bo spadniesz Na obecną chwilę częściami przekroczyłem wartość auta, jeszcze nie wiem ile za rachunek warsztatu, o remap się nie przejmuje, w porównaniu do całości to grosze Ostatecznie: co chcesz zrobić i ile osiągnąć na początku? (...) Gość od mapy nie tłumaczył mi wiele, powiedział że podchodzi i mówi żeby się w to nie bawić. Nie pytałem dlaczego, może tutaj to kosztowne? Może trzeba jeszcze coś zrobić? Widzę że Daniel jest zorientowany w sprawie, może pomoże i powie co i jak, ja tego nie sprawdzałem i nie chce pisać czegoś czego nie sprawdziłem, ja zebrałem wiedzę na forach i od mechanika + tunera, teraz idę ich poradą. Pytasz co chcę zrobić i ile chcę osiągnąć na początku...?Pierwsza rzecz jest taka że znam się na tym jak świnia na gwiazdach:)czysto teoretycznie co nieco poczytałem:)druga jest taka że nie lubię się rozdrabniać i jak coś robię to po oporze:) Moje modyfikacje chciałbym podzielić na 2 etapy: 1.Quattro z 2.0tdi 170km (co się z tym łączy- 2 kominy), i 2.GTB1756vk+FMIC+pompki BJ+ komplet Sachs BRD (kevlar)+ (jeśli będzie trzeba) wałek 2.0sdi:)chcę osiągnąć jak najwięcej, ale jednocześnie nie chcę żeby silnik mi się posypał po 50 tyś!!Dlatego sam sobie postawiłem taką granicę ok 220km/420Nm? Nie wiem czy słusznie, biorąc pod uwagę elementy które wyżej wymieniłem?Jeszcze jedno...rozumiem całą część przeróbek mechanicznych, jednak o elektronice, programowaniu itp nie mam pojęcia...zupełnie!!Jak to jest zakładam tą całą graciarnię i dopiero to się jakoś programuje czy co?jak możecie to pomóżcie mi to zrozumiećNo i jeszcze jedno pytanie kosmetyczne: wiadomo,że dokładając Q spalanie wzrośnie mi o około 1l/100km, a co będzie jeśli uzyskam moc 220/420?będzie mi palił 12 w trasie?? 23 godziny temu, danielstol napisał: Wałek 2.0 SDI pasuje p&p Jankowi chodziło pewnie że trochę zabawy z wymianą :-) Moim zdaniem wałek SDI na moce pod 300 km dopiero zakładać , chyba że ktoś ma swój wytarty i musi wymienić to może warto wtedy od razu dać SDI . Nie zagłębiałem się w tym temacie dokładnie. A właśnie z wymianą jest zabawy, ale przy wymianie rozrządu przy okazji poproszę mechanika żeby sprawdził też wałek...i tak jak piszesz, jak mój się okaże styrany to wtedy przy okazji 2.0sdi:)
RumJanek Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Jeśli masz 1.9AVF a chcesz włożyć quattro z 2.0tdi, to musisz włożyć wszystko, od tyłu do skrzyni biegów bo inaczej przełożenia mogą się nie zgadzać i na nic przekładka, jak przełożysz wszystko, będzie ok. Nie pamiętam jakie ma przełożenie 1.9 a 2.0, sprawdź lub niech ktoś podpowie czy wejdzie p&p ale może być ciężko. Zamiary masz poważne, jeśli ma wpaść dwururka to możesz zaadaptować z 1.8T, 2.5 lub 3.0TDI, ja włożyłem z RS4 B7, wydech wchodzi prawie p&p ale wnęką koła trzeba przerobić, ja zrobiłem to kosztem zapasu.Na 220 wałka nie trzeba, to co wymieniłeś będzie ok, dodaj szpilki do głowicy bo kompresja wzrośnie i będzie podnosić głowice i rozciągać szpilki.Tak, jesli zmienisz na quattro to na pewno zmieni się tobie spalanie, ale znowu bez przesady, do 12 na trasie nie powinno dojść chyba że będziesz licznik zamykał, tyle to ja robiłem srednio bexem jak zamykalem licznik. Ja mam zmieniona już turbine ale nie robiony remap, turbo ponoć działa jak seria, auto do odebrania dopiero końcem tego tygodnia, było na jeździe testowej ale mechanik nic nie monitowal że dzieje się coś złego czy jedzie jakoś inaczej. Tak czy inaczej muszę zrobić logi, wysłać je do gościa, zrobi mi mapę i dopiero ją wgra. U mnie tak będzie i ty też tak pewno zrobisz.Jeśli zapragniesz kompletnego wydechu z RS4, mogę zapytać gościa czy jeszcze ma, ja dałem za niego £75 + przesyłka... [emoji4]No i FMIC: tutaj utknąłem więc jak skompletuje to powiem co i jak, chyba że zrobisz to szybciej niż ja, na ebayu widziałem gotowca za £200...
ursus888 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 witam:) obecne mam 151km po samym programie audi a4 b7 1.9 tdi i jest temat co trzeba zrobić do 180KM samo turbo starczy? proszę o podpowiedzi i opinie
RumJanek Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zależy, możesz spróbować ale to zależy od motoru i turbiny, spróbuj na 170 jak nie pójdzie 180, bo to max co można wyciągnąć z serii, później to już naciaganie na siłę i czarne chmury za tobą... A przypomnisz jaki motor tam masz? Ja się sugeruje AVF, nie wiem jak te słabsze modele z 115, tam chyba mniejsze sprzęgło jest a i turbiny nie wiem czy taka sama czy nie inna... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
DanielMod Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 115 ma turbine Gt1749V mniej wydajna jak GT1749va ze 130/140 , max dla niej to 1.4 bar czyli jakieś 140-150 km. Jeśli chodzi o Avf można założyć turbo BRD na seryjnym intercoolerze powinno wyjść 180 km ale w ciepłe dni może być gorąco w dolocie.
ursus888 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 w serii jest 116 km silnik BRB, nowy dwu-mas sachs głowica rozrząd cały przejrzany hamulce 320 także chciałbym jeszcze coś ale bez dużych kosztów bo wiadome można wtryski cooler turbo sprzegło korekta i wyjdzie sporo raczej za dużo, ale myslałem jakie turbo jaki cooler korekta i te 170 złapie
sandmann Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Dnia 24.04.2017 o 22:05, RumJanek napisał: Jeśli masz 1.9AVF a chcesz włożyć quattro z 2.0tdi, to musisz włożyć wszystko, od tyłu do skrzyni biegów bo inaczej przełożenia mogą się nie zgadzać i na nic przekładka, jak przełożysz wszystko, będzie ok. Nie pamiętam jakie ma przełożenie 1.9 a 2.0, sprawdź lub niech ktoś podpowie czy wejdzie p&p ale może być ciężko. Zamiary masz poważne, jeśli ma wpaść dwururka to możesz zaadaptować z 1.8T, 2.5 lub 3.0TDI, ja włożyłem z RS4 B7, wydech wchodzi prawie p&p ale wnęką koła trzeba przerobić, ja zrobiłem to kosztem zapasu. Na 220 wałka nie trzeba, to co wymieniłeś będzie ok, dodaj szpilki do głowicy bo kompresja wzrośnie i będzie podnosić głowice i rozciągać szpilki. Tak, jesli zmienisz na quattro to na pewno zmieni się tobie spalanie, ale znowu bez przesady, do 12 na trasie nie powinno dojść chyba że będziesz licznik zamykał, tyle to ja robiłem srednio bexem jak zamykalem licznik. Ja mam zmieniona już turbine ale nie robiony remap, turbo ponoć działa jak seria, auto do odebrania dopiero końcem tego tygodnia, było na jeździe testowej ale mechanik nic nie monitowal że dzieje się coś złego czy jedzie jakoś inaczej. Tak czy inaczej muszę zrobić logi, wysłać je do gościa, zrobi mi mapę i dopiero ją wgra. U mnie tak będzie i ty też tak pewno zrobisz. Jeśli zapragniesz kompletnego wydechu z RS4, mogę zapytać gościa czy jeszcze ma, ja dałem za niego £75 + przesyłka... No i FMIC: tutaj utknąłem więc jak skompletuje to powiem co i jak, chyba że zrobisz to szybciej niż ja, na ebayu widziałem gotowca za £200... Podejrzewam że chyba Ty wykonasz ten mod szybciej, bo zanim ja pozbieram graty do tego moda i dokończę kilka projektów które mam w toku to trochę się zejdzie:) wydech od rs4 to 4 kominy? jeśli tak to aż mi ślina cieknie na samą myśl, ale teraz nie mogę sobie na to pozwolić bo się uwikłałem w duży mod hamulców i muszę to dokończyć (345/300 od s4). Jeśli to 4 kominy to czy dokładka od rs4 b7 w jakiś cudowny sposób podpasuje do b6?czy trzeba cały zderzak przeszczepiać? Jeszcze jedno pytanie dotyczące turbiny: czy ta turbina GTB1756vk (Garrett) ma odpowiednik o takim samym lub bardzo podobnym potencjale z firmy KKK Borg Warner?Wie ktoś coś? Dnia 24.04.2017 o 22:05, RumJanek napisał:
sandmann Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 pytam bo gdzieś na forum natknąłem się na info że KKK bv50 to praktycznie odpowiednik gtb2260? i jestem ciekawy odpowiednika 17? zastanawia mnie jaka byłaby różnica w cenie przy podobnej mocy...
RumJanek Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Chcesz się pchać w GTB22? To dobre turbo ale duże i ciężkie, z dołu wolniej/później wstaje a jak się już rozkula to daje fajne doładowanie, jest na wyrost tego co ty chcesz osiągnąć, na niej możesz pod 300 lecieć z gratami. Nie kombinuj w zamienniki, bierz sprawdzone, ta co ja mam, jest wkładana do silników 2.7 i elektronika przerobiona jest na gruszkę, całość p&p do ciebie. Uwierz mi, mała zwinna, daje od razu od spodu, 200+ zrobisz chyba że celuje wyżej, ale to już koszty przekraczające wartość twojego auta, zastanów się czy chcesz iść tak daleko bo bez sensu wkładać duże turbo a nie wykorzystać go nawet w połowie... Ty zdecydujesz, a jak już chcesz iść w większe turbo, to GTB20 max co bym założył.
RumJanek Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Jeżeli chcesz najlepszej porady na temat turbo, nie znam tutaj nikogo bardziej kompetentnego kto ma wiedzę i praktykę w jednym palcu, jak "krzysiek1606". Uderz do niego i niech doradzi coś od siebie.
sandmann Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 6 godzin temu, RumJanek napisał: Chcesz się pchać w GTB22? To dobre turbo ale duże i ciężkie, z dołu wolniej/później wstaje a jak się już rozkula to daje fajne doładowanie, jest na wyrost tego co ty chcesz osiągnąć, na niej możesz pod 300 lecieć z gratami. Nie kombinuj w zamienniki, bierz sprawdzone, ta co ja mam, jest wkładana do silników 2.7 i elektronika przerobiona jest na gruszkę, całość p&p do ciebie. Uwierz mi, mała zwinna, daje od razu od spodu, 200+ zrobisz chyba że celuje wyżej, ale to już koszty przekraczające wartość twojego auta, zastanów się czy chcesz iść tak daleko bo bez sensu wkładać duże turbo a nie wykorzystać go nawet w połowie... Ty zdecydujesz, a jak już chcesz iść w większe turbo, to GTB20 max co bym założył. Nie nie, źle mnie zrozumiałeś 1756 jest dla mnie idealna, chodzi mi tylko o to czy jest jakiś odpowiednik tej turbiny z firmy KKK Borg Warner?
sandmann Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Dnia 23.04.2017 o 10:15, RumJanek napisał: Daniel, masz rację, to ma być wałek z 2.0 SDi, trochę z nim zabawy, z 1.9 150 maja być szpilki do głowicy lub mocniejsze dedykowane ARP ponieważ seryjne AFV zaczną się rozciągać przy tej mocy. Janek te szpilki mogą być z golfa V 1.9TDI 150KM ARL ??
RumJanek Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Tak, lub np ARP dedykowane pod dany silnik.Są mocniejsze i nie rozciągają się tak jak seryjne SPZPILKI ARL DOWNPIPE
RumJanek Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 No i po odpaleniu silnik zaczął dziwnie chodzić, myślałem że turbina źle założona, okazało się że to... wałek i reszta już wytarta. Nic, auto znowu na warsztacie... :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się