Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z biegami, luźny lewarek zminy biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj wracając do domu coś się zepsuło z moją skrzynią.

Objawy są takie że lewarek zmiany biegów chodzi bardzo luźno. Ciężko jest też "trafić" w odpowiedni bieg 1-5, wstecznego w ogóle nie mogę wbić.

Udało mi się trafić na 3 i z niej ruszyłem i jakoś dojechałem do domu. Na szczęście było dosyć blisko.

Myślałem że coś się urwało przy drążku, rozebrałem tunel, ale nie zauważyłem żeby coś było nie tak. Wszystko jest na swoim miejscu i dobrze się trzyma.

Czy ktoś wie gdzie może być problem? W skrzyni, czy może coś się gdzieś rozłączyło?

Dodam, że jak wracałem, to na nierównościach słyszałem jak coś się obija przedniej części auta.

Opublikowano

Mogło Ci zerwać poduchę ale czy na tyle aby nie wchodziły biegi? wjedź na kanał i zobacz czy silnik i skrzynia wisi na poduchach, jeśli ok, no to pewnie skrzynia się wysypała, generalnie od lewarka biegów leci sobie pręt do samej skrzyni, ale tam nie ma się co uszkodzić.

Opublikowano

Z tego co widziałem pod mieszkiem, to z lewarka wychodzą 2 cięgna i oba się poruszają.

A żeby wrzucić jakiś bieg do przodu to trzeba odpowiednio złapać lewarek i zrobić jakby dźwignię.

Gdy zdjąłem mieszek to luz jest do przodu i do tyłu - na takich ślizgach.

Biegi wchodzą bez zgrzytu, a gdy już wchodzi jakiś bieg to czuć opór w skrzyni.

Mam nadzieję że to tylko urwało się coś co trzyma jedno z tych cięgien - skrzynia była po remoncie.

Opublikowano

też obstawiam wybierak, jak by były poduchy to wpierw byś miał objawy typu bardzo mocno drżący lewarek

Opublikowano

Możecie powiedzieć o jaki wybierak chodzi i czy można go w miarę łatwo wymienić?

Opublikowano

chodzi o to coś co masz pod mieszkiem i to raczej w komplecie jest z cięgnami

Opublikowano

Byłem dzisiaj w warsztacie.

Po podniesieniu samochodu okazało się, że w skrzyni urwał się gwint od śruby oznaczonej numerem 40 (sama śruba została pewnie gdzieś na drodze).

Próbowali wkręcić większą śrubę, ale nie dało się.

Trzeba zdejmować skrzynie i albo robić redukcję, albo zaspawać.

d742bfb825097726med.jpg

Opublikowano

jeśli wiążesz przyszłość z tym autem to nie baw sie w spawanie,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...