Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Samozapłon, co teraz?


Krzyh00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Czy ten sposob dotyczy rowniez silnika z automatyczna skrzynia biegow?

Dobrze bylo by wiedziec co zrobic w takiej fatalnej sytuacji.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie uda Ci się zdusić silnika w automacie.

Nie sądzę żeby dało się to zrobić nawet wymuszeniu ręcznej zmiany przełożeń. W automacie tak jak koledzy pisali wcześniej - tylko wyrwanie rury doprowadzającej powietrze tuż przy kolektorze lub zatkanie dolotu (a najlepiej jedno i drugie).

A najlepiej na bieżąco monitorować stan turbo i nie dopuścić do takich akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale w moim przypadku jest to raczej nie mozliwe zebym wyrwala jakas rure.

A czy np. przeciecie tej rury nozem nie zalatwi sprawy?

Sorry ze tak laicko pytam, ale chcialabym byc przygotowana na wszelka ewentualnosc.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto odebrane, jezdzi jak jezdzilo czyli generalnie wstepne wszystko git :good: zobacze z czasem jak tam olej sie utrzymuje

to się cieszę że póki co wszytko gra :decayed:

Z anglii przyjechał bez dolewania oleju :decayed:

Ktoś pytał czy mam dostęp do turbin, tak mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze tak zapytam, ta zmielona turbina z afn jest cos warta czy moge sobie postawic na pamiatke w garazu? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sęk w tym czy taka turbina "grzechotka" nadaje sie w ogole do regeneracji?

każda się nadaje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawily sie nowe zagadki, po przejechaniu niecalych 200 kilometrow (aju trzasnalem sie jak rozmawialismy bo zapomnialem ze nie wyzerowalem licznika odbierajac auto), dziwnym trafem wczoraj rano jadac z lekko uchylona szyba uslyszalem dziwnie glosny swist turbiny przy mocniejszym przyspieszaniu. zaczelo mnie to zastanawiac, przy pelnym ogniu syczy jakby ladowal ze 2 bary :shocked: no ale mowie nic moze ten typ tak ma, mialem turbo afn teraz awx no dobra. pod wieczor przy wyprzedzaniu, czworke zakrecilem kolo 4tys patrze w lusterko a za mna zaslona dymna, zjechalem na bok caly czas mega kopcac gorzej niz syrenka na mixolu, przed chwila dalem w palnik wiec nie chcialem gasic od razu auta, olej skoczyl na jakies 100 stopni, wysiadlem patrze na wolnych dymi dalej zauwazalnie. ostygl chwile zgasilem silnik. po 20min. sprawdzilem olej, bylo jakies 3mm ponad stan, nie moge sie dodzwonic do mechanika ale cos wspominal ze duzo weszlo ponad 4 litry zakladam ze przelal.. minelo z pol godziny, odpalilem silnik przestal kopcic, dojechalem normalnie do domu, rano sprawdzam stan nadal 3mm ponad plaskie na bagnecie. jadac dzis rano do roboty zauwazylem ze jak przyspieszam delikatnie doslownie muskajac gaz przy jakis 1800obr czyli normalna jazda miejska, auto momentami sie lekko przyksztuszalo, jakby tracilo delikatnie moc, nie jest to za kazdym razem, zdarzylo sie pare razy, jak dam mu mocniej idzie normalnie bez czkawki.

wszelkie sugestie mile widziane.. mi juz opadaja rece.. glownie martwi mnie czemu to turbo tak zaciaga jak w jakims potworze 500konnym i te przydlawienia. niedlugo urlop i gory w planie a tu strach czyms takim jechac :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak już wstępnie gadaliśmy

musisz zobaczyć czemu było normalnie a teraz jest tak dużo oleju, jak by turbo padło to oleju by ubyło a nie przybyło.

AWX syczy ale nie tak żeby mówić o potworze :wink4:

Poza tym nie wyciąłeś katalizatora a to podstawa po takiej awarii.

Mówiłeś że mechanik się zna, więc raczej nie przelał by oleju, bo czynność prosta choć jak mówił że wlał 4,4 czy tam 4,5 to trochę zmieniam o nim zdanie...

Zacznij od doprowadzenia oleju do stanu normalnego, znajomy jak kiedyś ostro przelał to auto kopciło mu szczególnie przy przyspieszaniu.

Odkręć rurę od turbo zobacz czy wirnik dostał luzów...

Myślę że układ dolotowy też nie został wyczyszczony... [br]Dopisany: 27 Sierpień 2011, 16:04_________________________________________________aha, przejściówkę masz dobrą? ja kiedyś dobierałem nowy oring (oryginalny z węża awx) bo miałem pojedynczy gumowy i uciekało tam trochę powietrza przy deptaniu, a zauważyłem to jak zaczęło się tam robić brudno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza rzecz to doprowadx olej do normalnego stanu. zlej najlepiej wszystko z silnika odlej sobie 3,3L i wlej do silnika.

3,8 wchodzi na pusty filtr oleju ale w twoim przypadku f.oleju bedzie zapełniony wiec tam w nim lezy 0,5L.

sprawź dokładnie uklad powietrza doładowanego - przedewszystkim poczatek przy turbinie przejscowke na przewód bo widze ze AWX'a zamonotwano ci , zle zabezpieczona przejsciówka lubi wypadac, chyba ze rozerwało dalej jakis przewód gumowy lub rozczelnił sie Intercooler.

po usterce uszkodzenia turbo moze tez olej pójsc w uklad wydechowy.... ale nie skarżysz sie na siwe dymienie...

turbo po regeneracji na poczatku świszczy szczegolnie np po czyszczeniu kierownicy spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do syczenia to przy zamknietych szybach slychac delikatnie, ale jak sie otworzy to odrzutowiec. turbo jest uzywane.

co do kata, chcialem zeby wycial, mechanior stwierdzil ze nie trzeba ehh :rolleyes:

mysle ze jednak przelal ten olej, mowil ze ponad 4 litry poszlo a wiem ze jak zmienialem to w 4 sie zamknelo. nie moge sie nadal dodzwonic zeby cokolwiek zweryfikowac, pewnie w weekend ma wylane na klientow.. jak najlepiej go odciagnac? rurka i strzykawka przez bagnet? dzisiaj za mna jechal znajomy to mowi ze przy przyspieszaniu dymi ale glownie na czarno z delikatna niebieska chmurka, jak jade spokojnie to nic nie dymi.

tam do turbo nie mam za bardzo jak sie dostac ciagle cieply silnik, a przejsciowke mam taka: http://allegro.pl/show_item.php?item=1757505593 . mechanik cos mowil ze brakowalo jakiegos pierscienia czy zawleczki czy cos takiego, niby cos tam dosztukowal, nie widzialem tego wiec nie wiem dokladnie co to ani na co ma wplyw.

aha odkrecilem rure za IC i widac olej w dolocie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot na bank nie wyczyścił niech się samo wypala.... standardowe podejście

Pamiętaj że w wydechy też masz olej po awarii...

Zobacz to dosztukowanie bo być może redukcja się przesunęła i puszcza teraz

Kopcenie NA CZARNO to najczęstszy objaw nieszczelności w dolocie

Myślę że skończy się na robocie na odwal

założył poskręcał wziął kasę i oddał auto ;(

Mi przestał kopcić tak jak Ci mówiłem po 3-4tyś km i to też dopiero jak wywierciłem dziurki w wydechu na dole puszek i zaczął kapać olej... po tym zabiegu zdecydowałem się na wsadzenie nowego wydechu.

Zacznij tak jak Ci wszyscy radza od spuszczenia oleju oraz od dokładnego czyszczenia dolotu wraz z intercolerem, no i szukaj nieszczelności przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad moga sie brac te przydlawienia przy delikatnym przyspieszaniu?

ic jak wyczyscic bez wyciagania jego? nie wypali sie ten olejz dolotu w koncu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś się wypali, ale to bez sensu, bo będziesz co ileś czasu obserwował dymienie kopcenie itp

a skad moga sie brac te przydlawienia przy delikatnym przyspieszaniu?

nie wywróżymy nic na odległość

Zrób wszytko co napisaliśmy i wtedy jeśli będzie się dziać takie coś to będziemy myśleć :hi:

Zatykasz ic na dole np workiem szmatą czy czymkolwiek a od góry zalewasz go benzyną bądź rozpuszczalnikiem parę razy.... później wyciągasz na dole szmatę i spływa, ale to takie czyszczenie trochę na sztukę bez wyciągania

i wytnij tego kata bo będzie zaraz następny problem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...