Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciepły czy zimny stuka


dani270

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie. Jakis czas temu kupilem auto i od zakupu samochodu ciagle cos stukalo w silniku mniej wiecej pod deklem zaworowym. Wymienilem ostatnio rozrzad i przy okazji popychacze (INA) bo dosc czesto one sa winne tym stuka. Po wymianie popychaczy stuki ustaly na chwile i znowu zaczal stukac. Cisnienie oleju sprawdzone i jest oki, olej nowy wlany, wtryski sprawdzane czy nie stukaja a problem ciagle wystepuje moze troszke ciszej chodszi niz przed wymiana popychaczy. Mechanik twierdzi ze moze cos jest z zaworami albo ich gniazdami ale troche mi to nie pasuje bo jego jak i moim zdaniem auto jest bardzo zwawe a przy tej usterce raczej by bylo oslabione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ostre klepanie a nie tak jak wspomniales minimalne. Filmik o ktory prosil kolega.Jakie logi zrobic? nigdy jeszcze nie ribilem logow :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia/kontroli synchronizacja rozrządu(wał korbowy wzgledem wałka rozrządu)-przestawiny kąt wtrysku co powoduje metaliczne "kucie". jesli parametry okażą sie prawidlowe do sprawdzenia hydrauliczne regulatory zaworów tzw hydrosztosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze że popychacze ma nowe. Jak ustawiałeś rozrząd? Na blokady tak jak to powinno się to robić czy złożyłeś tak jak był stary? Zrób logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha niedoczytał ja...

to niech mechanik sprawdzi krzywki wałka rozrzadu czy któras krzywka nie jest zbyt mała/wytarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie mi jakie dokladnie logi zrobic? Przed wymiana rozrzadu na vagu jak sprawdzalem kat wtrysku to bylo 30 troszke zly ale jak go przestawilem na pompie to i tak pokazywal 30 moze za malo przestawilem bo tylko 5mm. Mysle ze walkowi nik sie nie przygladal ale czytalem ze ciezko w tym silniku walek zameczyc a ma dopiero 206 tys km a wyglada przebieg na orginaln. Na walku niby byl lekko przestawiony ale mechanik to ustawil i on glownie grzebie w passatach i audikach i nie sadze zeby ustawial na czyjes znaki tylko na orginalne bo nigdy nie wadomo kto raj ustawial rozrzad. Zastanawialem sie nad jest taka opcja zeby cisnienie na pompie olejowej bylo dobre a smok byl przytkany? Bo jak dla mnie to wala popychacze tak jakby zle sie otwieraly przez slabe cisnienie i smierdzi zle spalona ropa.Co do alternatora to w jakim stanie by nie byl to i tak dzwiek przy pokrywie jest bardzo wyrazny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mm to jest co najmniej 20 jednostek w logu 000 w kolumnie drugiej, zacznij od ustawienia tego bo śmierdzące/gryzące spaliny mogą świadczyć o źle ustawionym statycznym kącie wtrysku

logi zrób wszystkie, a dynamiczne sobie odpuść albo zrób 1000-3000obr ze względów bezpieczeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze vag oszukuje czasami z tym katem i czytalem ze naprawde tak jest a nie mam manometra zeby ustawic odpowiednio. postaram sie jutro to zrobic jak bede mial troche luzu w pracy.Przypomne jeszcze raz ze po wymianie popychaczy przez chwile chodzil tak jak powinien czyli czicho bez stukow. [br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 21:12_________________________________________________Wstyt ze tyle bylo trzeba czekac na te logi ale cuz ten typ tak ma :embarrassed:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0edbdb83672eaa07.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c49c7da64470c0a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55c801dade207c34.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb999f9eea135c5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb02cd9b40038e10.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39f9eb2680fbe4b3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c37aa9388887a09c.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co czytałeś ale vag nigdy nie oszukuje bo tam po prostu nie ma co oszukiwać :hi: jak ktoś się nie zna to sobie wynajduje wytłumaczenie że vag kłamie :>

logi nie czytelne, druga sprawa żeby robić logi silnik musi być rozgrzany do 90C czyli zanim zaczniesz logować musisz przejechać przynajmniej 10km, trzecia sprawa każdy log robisz pojedynczo, a potem podpisujesz grupę dynamicznych, basic setting i statycznych, porządek musi być, jak nie przyłożysz się to nie licz na pomoc, poczytaj dokładnie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

dynamiczne rób od 1500obr do 4200 na trzecim biegu

ostatnio czytałem ze powodem stukanie może być zużyta panewka/tulejka na wałku pośrednim w okolicy pompy oleju, luz na tej panewce powoduje że olej zamiast pompowany kanałami olejowymi idzie na skróty tą panewką przez co ciśnienie oleju w silniku jest mniejsze niż powinno być co skutkuje głośniejszą praca silnika i szybszym zużywaniem się stukających elementów, tak to na chłopski rozum można powiedzieć, poszukaj a na pewno znajdziesz ten temat, ale to jest jedna z 1000 możliwość, żeby wykluczyć przynajmniej 300 wystarczy zrobić porządny komplet logów :kox:

z tych co zrobiłeś można tylko powiedzieć że egr działa prawidłowo, przepływka sprawna i nastawnik działa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wstyd jak cholera bo robilem wszystko tak jak w tym poradniku odnosnie diagnostyki nawet zamieszczanie tych zdjec i nie sadzilem ze beda z nimi jakies problemy dlatego nie sprawdzalem ich na stronie.Silnik byl rozgrzany napewno do 90*C bo zrobilem 45km i 10min na postoju jeszcze pracowal zanim zaczelem robic logi;/ druga osoba juz mi mowi ze nie rozgrzalem silnika moze jednak vag cos zle z czytal?jutro postaram sie zamiescic dokladniejsze logi zrobione pojedynczo a na razie zamieszczam spakowane logi do pobrania w normalnej jakosci :notworthy:

http://www.przeklej.pl/plik/logi-rar-00333o07p03p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze vag oszukuje czasami z tym katem i czytalem ze naprawde tak jest a nie mam manometra zeby ustawic odpowiednio. postaram sie jutro to zrobic jak bede mial troche luzu w pracy.Przypomne jeszcze raz ze po wymianie popychaczy przez chwile chodzil tak jak powinien czyli czicho bez stukow. [br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 21:12_________________________________________________Wstyt ze tyle bylo trzeba czekac na te logi ale cuz ten typ tak ma :embarrassed:

Ile płaciłeś za te popychacze? Może założyłeś jakiegoś szrota z napisem INA i się teraz męczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szroty nie sa bo z pewnego zrudła (kuzyna mam w sklepie motoryzacyjnym) poprzednie tez byly INA ale rano zauwazylem ze na tych starych na dwoch popychaczach sa takie rysy, delikatne wzery 1mm na 3mm. Moze kiedys zawory po tlokach walnely. Dodam ze wykrecalem niedawno wszystkie swiece i do kazdgo z otworow wkladalem po kolei rurke a druga strone do ucha tak zeby podczas robienia obrotu walem wylapac jakikolwiek stuk i nic nie bylo slychac wiec tutaj chyba wszystko jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to pomoże: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=219359.0;all

masz albo wadliwy termostat albo czujnik temp. chłodzenia, przestań myśleć że vag może kłamać :wallbash:

należy zrobić 4 logi w celu diagnozy co jest do wymiany:

silnik zimny po nocy, logujesz engine>log 007 oraz instruments>log 003

następnie gdy silnik rozgrzany czyli po przejechaniu min 10km logujesz ponowie engine>log 007 oraz instruments>log 003, potem wklejasz wszystkie logi i zaznaczasz które logi były robione na zimnym a które na ciepłym silniku, zanim zabierzesz się do tego możesz odpiąć wtyczkę od czujnika G2/G62, przeczyścić styki bo może to być przyczyną tego że sterownik silnika widzi zamiast 90C 40C i dzięki temu masz spalanie o 2L większe, kolejna możliwość to poprzedni właściciel uszkodził czujnik lub kabel do czujnika by oszukiwał sterownik i dzięki temu silnik rozgrzany pomimo słabej pompy dobrze zapala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka od czujnika bez zarzutow. CZujnik od poziomu plynu chlodzacego zmostkowalem bo jest walniety i ciagle brak plynu pokazuje, czujnik oleju chyb ajest do wymniany bo jak odpale samochud to odrazu pokazuje temp. oleju ok 70*C i czasami ta skazowka skacze i temp lubi dojsc do 120*C. Ponizej logio:

Przed nagrzaniem:

Engine 007- http://imageshack.us/f/850/engine007przed.jpg/

Instruments 003- http://imageshack.us/f/854/instrument003przed.jpg/

Po nagrzaniu:

Engine 007- http://imageshack.us/f/545/engine007pong.jpg/

Instruments 003- http://imageshack.us/f/233/instruments003pong.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. cieczy chłodzącej G2/G62 wadliwy, kup nowy

co do czujnika poziomu płynu możesz wyjąc całkiem zbiorniczek i nalać do niego jakiś żrący środek używany w łazienkach, cilit czy jakiś inny zwalczający kamień i inne naloty, pozatykaj rurki wychodzące ze zbiorniczka, od czasu co czasu po bełtaj zbiorniczkiem, to powinno pomóc na pływak czujnika który się pewnie zawiesił, ten pływak jak bełtasz zbiorniczek góra dół powinien stukać, co do czujnika oleju na razie z wymianą się wstrzymaj, logi zrobione wzorowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah co do tego walka posredniego pompy to nie sadze zeby to moglo byc przyczyna, dzis odpalilem silnik i przykladalem do poszczegulnych elementow silnika kija i nasluchiwalem, wyglada tak jakby wtryski walily ale luzowalem je i stukot nie slabnie. Przykladajac kija do pompy tez bylo czuc wiekszy stukot ale moze od wtryskow byl przeniesiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...